A Ford elektromos hajtású jármûveinek bemutatása csupán az egyik része annak a nagyszabású tervsorozatnak, amelynek célja, hogy a vállalat minden modellje a lehetõ legkevesebb üzemanyaggal mûködjön, vásárlók milliói számára biztosítva a takarékos és megfizethetõ autókat.
A Ford új generációs, elektromos hajtású jármûveiben vadonatúj technológiák és szolgáltatások találhatók - ezek közül a legfontosabbak a MyFord Touch rendszer különleges, elektromos autókra kialakított változata, a Microsoft által támogatott új, takarékos feltöltõ rendszer, valamint az észak-amerikai vásárlók számára elérhetõ MyFord Mobile okostelefon-alkalmazás, aminek révén az autósok távirányítással is vezérelhetik autójuk fõ funkcióit.
Focus Electric - A vadonatúj Ford Focus alapjaira épülõ Focus Electric hatótávolsága megfelel a hétköznapi felhasználási igényeknek, energiafogyasztása pedig kedvezõbb, mint a versenytárs gyártók azonos szegmensben versenyzõ elektromos hajtású modelljeié (pl. Chevrolet Volt). Az autó akkumulátorai feleannyi idõ alatt tölthetõk fel, mint a Nissan Leaf telepei.
C-MAX Energi - Az ötüléses C-MAX alapjaira épülõ C-MAX Energi hatótávolsága - akkumulátora és belsõ égésû motorja használatával - több mint 800 kilométer. Az autó takarékosabban üzemel, mint a Chevrolet Volt.
C-MAX Hybrid - A C-MAX full hybrid változata még Amerika legtakarékosabb szedánjánál, a Ford Fusion Hybrid modellnél is kevesebbet fogyaszt. Az autóban a vállalat teljesítményelosztó hibrid hajtáslánca mûködik, lítium-ion akkumulátor rendszere pedig kisebb és könnyebb, mint az eddigi egységek.
A Ford globális C-platformjára épülõ három új modell a vadonatúj Ford Focus mellett készül a vállalat Michigan Üzemében, ahol a gyártáshoz szükséges energia egy része Michigan állam egyik legnagyobb napenergia-generátorából származik. Az elõzetes tervek szerint az új C-MAX Energi és Hybrid modellek európai piacra szánt változatai a spanyolországi Valenciában mûködõ gyárban készülnek majd.
A Focus Electric és a késõbbi hibrid/plug-in hibrid modellek fejlett lítium-ion (Li-ion) akkumulátor rendszerekkel mûködnek. A hibrid autókban jelenleg elterjedt nikkel-metál hidrid (NiMH) telepekhez képest a lítium-ion akkumulátor-egységek számos elõnnyel rendelkeznek. Általában 25-30 százalékkal kisebbek és 50 százalékkal könnyebbek, így könnyebben építhetõk be az autókba, ugyanakkor több energiát képesek tárolni, ami az erõteljes gyorsításhoz és a megnövelt hatótávolsághoz szükséges.
A Focus Electric jövõbeni tulajdonosai megrendelhetik a 240 voltos, falra szerelhetõ töltõállomást, de a szériában adott, hagyományos 120 voltos kábellel is feltölthetik autójuk Li-ion akkumulátorait.
A mindennapi feltöltés a C-MAX Energi modellhez is ajánlott, mert így használható ki maximálisan az autó elektromos üzemmódja, bár ez nem elengedhetetlen az autó mûködéséhez. A plug-in hibrid egyetlen éjszaka alatt 100 százalékban feltölthetõ a hagyományos háztartási elektromos hálózatról. A C-MAX Hybridet nem kell tölteni.
Az új Focus Electric és C-MAX Energi tulajdonosai többféle elõnyt is élvezhetnek autójuk feltöltése során.
A Focus Electric teljes, otthoni feltöltése várhatóan három óra alatt elvégezhetõ lesz a 240 voltos töltõállomás segítségével - ez feleannyi idõ, mint a Nissan Leaf töltési periódusa. A teljesen feltöltött Focus Electric hatótávolsága elég ahhoz, hogy a legtöbb autós hétköznapi igényeit kielégítse - pár pontos adatot nem közölt a Ford.
A C-MAX Energi az elektromos energia szempontjából hatékonyabban mûködik majd, mint a Chevrolet Volt. Akkumulátora és belsõégésû motorja használatával a C-MAX Energi több mint 800 kilométert képes megtenni - többet, mint bármelyik más plug-in vagy tisztán elektromos hajtású autó. A plug-in hibrid autó feltöltésével a tulajdonosok sokkal nagyobb távolságokat tehetnek meg tisztán elektromos üzemmódban, és jelentõsen mérsékelhetik a jármû belsõégésû motorjának használatát. Amikor a töltõkábelt csatlakoztatják a Focus Electric vagy a C-MAX Energi töltési portjához - ami a vezetõ ajtaja és a kerékjárati ív között található -, a port körül kétszer fénygyûrû villan fel, amely visszaigazolja a megfelelõ csatlakozást. A fénygyûrû ezt követõen szegmensenként kigyulladva villog, miközben a töltés folyamatban van. A villogó szegmensek a töltési folyamatot mutatják, míg a folyamatosan égõ szegmensek a töltöttségi fokot jelzik. Amikor a gyûrû minden szegmense folyamatosan világít, a jármû töltése befejezõdött.