2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Hyundai i40cw 2011 - akár 177 lóerõs motorral

Hyundai i40cw 2011 - akár 177 lóerõs motorral
A látvánnyal nincs is baj, a technika is jónak ígérkezik, kérdés, hogy élõben milyen benyomást kelt majd a prémium-minõségre törekedõ koreai.

Szép autó.

Azt már megszoktuk, hogy az új i betûs Hyundaiok egységes arcot mutatnak: a hatszögletû hûtõmaszkból mosolygós változatot szabtak a családi kombira, a húzott szemû lámpák elöl-hátul rímelnek, az oldallemez törése pedig pont annyi izgalmat visz a sablonos kombiformába, hogy ne tûnjön unalmasnak.
A technika is rendben szokott lenni a koreaiaknál, bár senki nem fog szívrohamot kapni a lóerõadatok alapján. A két közvetlen befecskendezésû benzinmotor közül a 135 lóerõs 1,6-oshoz csak hatsebességes kézi váltó jár, míg a kétliteres, 177 lóerõshöz már rendelhetõ automata is. Dízelbõl elsõ körben két 1,7-es közül lehet választani, 115, illetve 136 lóerõvel, de szintén csak az erõsebbhez kapható a hatsebességes automata. Késõbb egy kétliteres, illetve egy Blue Drive névre keresztelt extra takarékos 113 lóerõs dízelt is terveznek. Minden motorhoz kapható lesz stop-start rendszer.

Az igazi vonzerejét az i40cw-nek persze nem a motorok adják majd, a hatmillió forint körülire becsült alapár és az elburjánzott szériafelszereltség kombinációja inkább emeli a flottamenedzserek és családapák pulzusszámát. Kilenc légzsák, visszagurulás-gátló és parkolóasszisztens alapáron jár a kombihoz, és a csomagtartó 553 literje is tekintélyes méretnek számít a kategóriában.