2024.04.20. - Tivadar

Aston Martin Virage és Volante - kics a különbség

Aston Martin Virage és Volante - kics a különbség
A DB9 és a DBS közé pozícionált új modellel áll elõ az Aston Martin a 2011-es Genfi Autószalonon.

A mûszakilag kevés újdonságot hozó Virage-ból rögtön kupé és kabrió (Volante) is készült. Feltámasztotta a híres Virage és Volante nevet az Aston Martin, a Genfben bemutatkozó kupé és kabrió a DB9 és DBS közé kerül a kínálatban, az alapokat a DBS-hez hasonlóan a DB9 adta. Nem fáradoztak sokat a britek azon, hogy egyéniséget csempésszenek az új modellekbe, elsõ pillantásra alig látszik egyedi ismertetõjel, talán csak a négyajtós Rapide-ról származó, hegyesebb fényszórók tûnhetnek fel.
Jobban elidõzve a részletmegoldásokon, felfedezhetõ, hogy Marek Reichman fõdizájner új szárnyakat, elsõ lökhárítót és küszöböket rajzolt, valamint kicsit áttervezte a hûtõrácsot. Hátul új diffúzor rejtõzik a lökhárító aljában. A módosítások nyomán elegánsabb benyomást kelt a Virage és Volante, könnyen lehet, hogy a soron következõ frissítések során minden modell ugyanilyen arcot kap.

Úgy tervezték az újdonságot, hogy a DBS-nél egyszerûbb legyen vezetni, még az Aston Martin sem állítja, hogy forradalmat csinált volna a modellel. Elsõsorban a hangszigetelésen javítottak és vibrációkat is lecsökkentették a DB9-hez képest, ezen kívül számos, a Rapide-ból ismert extrát tettek elérhetõve. A kupét és kabriót az ismerõs, hatliteres V12-es hajtja, ebbõl a szempontból is a DB9 és DBS között helyezkedik el a Virage: a blokkot 497 lóerõsre hangolták a DB9 477 és a DBS 517 lóerõs teljesítményét figyelembe véve. A csúcsnyomaték 568 Nm, a motorhoz hatfokozatú ZF automata váltó kapcsolódik, melyet az Aston Martin Touchtronic II-nek hív.

4,6 másodperc alatt gyorsul százas tempóra a Virage, végsebessége 299 km/óra. Kupéként 2+2 és kétüléses kialakítással is rendelhetõ lesz a Virage, utóbbi kisebb súlyával még jobb vezetési élményt kínál. Egyedi hangolású futómûvel szerelték fel a sportkocsit, az állítható Bilstein-gátlók puhábbak a DBS-énél, de itt is alapáron kínálják a karbon-kerámia fékeket. Az új modell árát is úgy sakkozták ki ahogy a teljesítményét, vagyis a DB9 (125 ezer font) és a DBS (175 ezer font) árcéduláján látható összeget átlagolták. (totalcar.hu)