Van benne valami a Bangle-BMW-k merész részletmegoldásaiból, így az elsõ lámpák formája, a motorháztetõ élei vagy a hátsó kerekek körüli domborulat. A maszk és az új lámpák lelkiismertlenül gonosz arckifejezést eredményeznek, ami ugyan biztosan megosztja majd a közönséget, de ez még mindig jobbnak tûnik, mint az 5-ös vagy a 7-es konfliktuskerûlõ fazonja.
A szélessége 1765 mm, ami 17 mm-es többletet jelent, csak a magassága maradt változatlan (1421 mm). A nyomtávok is szélesedtek, elöl 51, hátul 72 mm-rel. A most bemutatott ötajtós csomagtartója kifejezetten nagynak számít ebben a kategóriában, különösen annak fényében, hogy maradt a hátsókerék-hajtás. A térfogata VDA szabvány szerint 360 liter, ami nem tûnik soknak, de a VW Golf 10, a Ford Focus 44 literrel kínál kevesebbet.
Mûszaki téren is akad néhány komoly újdonság. Az egyik a turbós benzinmotor-család, amely egyelõre kéttagú. Az 1,6 literes négyhengeres a 116i-ben 136, a 118i-ben pedig 170 lóerõs. Egyelõre a kétliteres dízel az egyes másik motorja, ez 116, 143 vagy 184 lóerõs lehet, attól függõen, hogy 116d, 118d vagy a 120d van-e az ötödik ajtóra írva. Késõbb persze lesznek más motorok is, köztük 1,5 literes, háromhengeres dízelek és benzinesek, illetve itt is bevetik a kétliteres, 245 lóerõs turbómotort. Az új egyes padlólemezét már felkészítették összkerék-hajtás fogadására is, bár eleinte ilyen modellt sem kínálnak. A motorokhoz hatfokozatú kézi váltó, vagy opcióként nyolcsebességes automata tartozhat. /totalcar.hu/