2024.04.19. - Emma

Peugeot 508 2011

Peugeot 508 2011
A Peugeot 508 szedán és kombi karosszériával már rendelhetõ hazánkban is, az 1,6 literes benzinmotorral felszerelt alapváltozat ára 6,29 millió forint. A motorteljesítmény 112-204 lóerõ között mozog; a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mindegyik erõforrás esetében nagyon alacsony. Késõbb lesz hibrid változat is, 200 lóerõvel és összkerék-hajtással. Az 508 a PSA csoport 3. padlóvázára épült, amely kedvezõ felépítést tett lehetõvé. Az 508 10,1 centivel hosszabb a 407-nél (SW 9,6 cm), elsõ túlnyúlása valamivel rövidebb, a hátsó viszont hosszabb. Bár az 508-as nagyobb méretû és felszereltsége is gazdagabb, a szedán 25 kg-mal, míg az SW 45 kg-mal könnyebb az elõdnél.
Aerodinamikája is remek, a szedán 0,26, az SW pedig 0,27-es értékkel rendelkezik.

Az 508 designjára tökéletesen kiegyensúlyozott és elegáns arányok jellemzõk. Mind a szedán, mind az SW vonalai folytonosak, törés, megszakítás és cicoma nélkül, a géptetõtõl a csomagtartó fedeléig. Semmi hivalkodó vagy odabiggyesztett szerelvény (nem látszik sem szélvédõmosó-fúvóka, sem pedig antenna): a felületek simán mennek át egymásba, precízek a karosszéria-elemek illesztései, magas gyártási színvonalra utalva. Az összhatás „egy tömbbõl kifaragott" autóé.

Elöl a márka továbbfejlesztett stíluselemeit kapta az 508, de visszatükrözi a legutóbbi koncepcióautókon (különösen az SR1-en) látott új ötleteket is. A hosszú alumínium motorháztetõ elején az új oroszlán díszeleg. Alatta új dimenziókat öltött az egyrészes hûtõmaszk. A formaterv egyik gyújtópontja a kifejezõ fényszóró. Belsejében krómozott és szürkés felületek látszanak. A xenon-fényszórós változatokban meg lehet figyelni a nappali menetfény oldalanként hét fénydiódás világító egységét is. Szintén a Peugeot formatervezési örökségébõl ered a kétféle karosszéria hátsó lámpaegysége. A szedán három piros lámparészében hat fénydióda ad éjjel is markáns megjelenést, az SW vörös fényszalagja viszont összetettebb hatást kelt.

A mûszerfal nagymértékben igazodik az autó külsõ designjához: minõséget sugall, letisztult és elegáns. Az egyes elemek között minimális a hézag, jórészt a multiplex középkonzol gyártástechnológiájának köszönhetõen, amely jóval felülmúlja a megszokott pontosságot. Az anyagválasztás, a makulátlan kidolgozás és a gyakorlatban bizonyított tartósság az utasok valamennyi érzékére vonzóan hat. A mûszerfal felsõ síkjának felületképzése, a diszkrét dekorációk, a feketére lakkozott középkonzol, a krómozások mind-mind kifinomult és korszerû autóra utalnak, bármiféle sallang nélkül.

Ehhez a kellemes belsõ környezethez magas mûszaki színvonalú felszerelés járul, amely élvezetté teszi a vezetést és az utazást egyaránt. Színes vetített kijelzés (mûhold-navigációs képernyõvel), négyzónás légkondicionáló, adaptív távfény, kulcsnélküli zárnyitás és motorindítás, automatikus, elektromos rögzítõfék, a vezetõülés elektromos derékmasszírozó funkciója, új WIP Nav Plus telematikai rendszer és JBL hangrendszer kényeztet a fedélzeten. Ezek a változattól függõen alap- vagy extra felszerelések érvényre juttatják az 508 exkluzivitását.

Nagyszerûen kilátnak az emberek az SW fényárban úszó belsõ terébõl a nagyméretû panoráma-üvegtetõ jóvoltából. A tetõablak felülete 1,62 m2, ami közel 25 százalékos növekedést jelent a 407 SW-hez képest. A férõhely bõséges és a csomagtartó is tágas. A belsõ méretek a 607-éhez hasonlók, tehát nagyot nõttek a 407-hez képest (5,3 centivel nagyobb hely a hátsó utas térde és az elsõ üléstámla között). Így aztán két 180 centi fölötti személy foglalhat helyet kényelmesen egymás mögött.

A szedán csomagtartója egy mûszerfali gomb vagy az 508 típusjelzés nullájának megnyomására nyílik, az SW csomagtér ajtaját viszont elektromos mûködtetéssel is meg lehet rendelni. A praktikus (szolid rögzítõ gyûrûkkel, poggyászhálóval, háromszög-tartóval ellátott) poggyásztartó szögletes alakú és fõképp tágas: folyadék-térfogata a limuzin esetében 545 literes (VDA : 515 dm3), az SW-ében pedig 660 illetve 560 liter. Ha egyetlen mozdulattal lehajtjuk a hátsó üléstámlát, sík padlót kapunk, az ûrtartalom pedig 1581 (1381) illetve 1865 (1598) literre nõ.

Az SW kemény szõnyege felhajtható, hogy válaszfalként szolgáljon a holmi rendezésére. Hasonlóan könnyû használni a poggyászrolót is, hiszen elegendõ megnyomni a közepén elhelyezett gombot, hogy önmûködõen felcsavarodjék. Az SW részére opcióként kapható a poggyásztér-leválasztó védõháló, amellyel terjedelmes tárgyakat lehet teljes biztonságban szállítani. Beakasztható az elsõ és a második üléssor mögé is.

Sok más mûszaki csemege is fokozza az 508 vezetésének élvezetét: állítható hosszúságú üléspárna elöl, derékmasszázs a vezetõülésben, fedélzeti Wi-Fi, 230V/USB csatlakozó, univerzális multimédia rendszer az elsõ fejtámlák hátoldalában, csatlakoztatható képernyõ 13 collig. Az SW csomagterébe hátracsúszó poggyásztálca és poggyásztér-rendezõ kérhetõ, de manuálisan behajtható vonóhorog is választható.

A Peugeot 508-hoz egyelõre négyféle dízel- és kétféle benzinmotor választható. A bázismotor az 1,6 literes HDi, 112 lóerõvel és 240/270 Nm nyomatékkal, e-Hdi kivitelben 109 g/km-es CO2-kibocsátással. A 2 literes HDi 140 és 163 lovas változatban kapható, 320, illetve 340 Nm-es nyomatékkal. Utóbbihoz hatfokozatú automataváltó jár. Új erõforrás a 204 lovas 2,2 literes HDi, 450 Nm-es nyomatékkal és hatos automataváltóval. Mindössze 150 g/km a CO2-kibocsátása. Benzinmotorból a leggyengébb az 1,6-os, turbós, 120 lovas VTi, melyhez 6-fokozatú robotváltót adnak. A következõ fokozatot a 156 lóerõs 1,6 literes THP jelenti, 240 Nm-es nyomatékkal és hatsebességes kézi- vagy automata váltóval.