Ez természetesen nem más, mint a hengerek száma, a BMW vezetõsége ugyanis kidobta a gyönyörû hangú V10-est, hogy ismét nyolchengeres motor hajthassa az M5-öst.
Eddig csupán találgatások voltak a teljesítményrõl, most azonban lehullt a lepel a biturbó blokkról is.
A motorhoz alapesetben DCT duplakuplungos automataváltó csatlakozik, de a híresztelések alapján lesz manuális váltós kivitel is. A hétsebességes DCT-vel az autó 4.4 másodperc alatt tudja le a százas sprintet, de 200 km/h-ig is csupán 13 szekundum telik el. A végsebesség alaphelyzetben 250 km/h, de az M Drivers Package megvásárlásával az elektronikus korlátozás megszûnik, így az M5 akár 305 km/h-val is haladhat. Az autón elöl 265/35 ZR 20-as, hátul pedig 295/30 ZR 20-as gumik feszülnek.