2024.03.29. - Auguszta

BMW M5 2011 - 560 lóerõvel

BMW M5 2011 - 560 lóerõvel
A rengeteg kémfotó és pletyka után végre megmutatta magát a bajorok leggyorsabb szedánjának, az M5-nek a legújabb generációja, amely egy kivételével minden tekintetben felülmúlja elõdjét.

Ez természetesen nem más, mint a hengerek száma, a BMW vezetõsége ugyanis kidobta a gyönyörû hangú V10-est, hogy ismét nyolchengeres motor hajthassa az M5-öst.

Eddig csupán találgatások voltak a teljesítményrõl, most azonban lehullt a lepel a biturbó blokkról is.
A 4.4 literes erõforrás legnagyobb teljesítménye 560 lóerõ 6000-es fordulaton, a maximális, 680 Nm-es nyomaték pedig elképesztõen alacsony, 1500-as fordulaton jelentkezik. Csak emlékeztetõül, az elõd szívó V10-esének 507 lóereje 7750-es, 520 Nm-es nyomatéka pedig 6100-as fordulaton jelentkezett.

A motorhoz alapesetben DCT duplakuplungos automataváltó csatlakozik, de a híresztelések alapján lesz manuális váltós kivitel is. A hétsebességes DCT-vel az autó 4.4 másodperc alatt tudja le a százas sprintet, de 200 km/h-ig is csupán 13 szekundum telik el. A végsebesség alaphelyzetben 250 km/h, de az M Drivers Package megvásárlásával az elektronikus korlátozás megszûnik, így az M5 akár 305 km/h-val is haladhat. Az autón elöl 265/35 ZR 20-as, hátul pedig 295/30 ZR 20-as gumik feszülnek.