2024.03.29. - Auguszta

Volkswagen Up! - 3 hengeres turbómotorral

Volkswagen Up! - 3 hengeres turbómotorral
Az eredetileg tervezett farmotor és hátsókerék-hajtás kombinációja helyett elöl hordja motorját az Up! A 3,5 méteres autóban debütál a márka új fejlesztésû, 1.0 literes, háromhengeres motorcsaládja, amely 60-75 lóerõ közötti teljesítményekkel érhetõ el.

Az Up! decemberben kerül az európai kereskedésekbe. Többszöri csúszás után végre 2011 augusztusában elérkezett a premier ideje, és a Volkswagen lerántotta a leplet az Up! sorozatgyártású változatáról. A városi kisautó nem csupán formájával, de technikai és felszereltségbeli megoldásaival is igencsak fontos modell.
Kezdjük a technikával. Míg az Up! elsõ koncepciója farmotoros volt, a végleges változat már elöl hordja motorját, és elöl is hajt. A 3,54 méteres hosszhoz 2,42 méteres tengelytáv jár, ami példátlanul hosszú, a kerekeket teljesen a kasztni sarkaiba tolták a mérnökök.

A szélesség csupán 1,64 méter, de a magasság sem több 1,48 méternél, így az autó arányai megfelelõek. A nagy tengelytáv a külsõ méretekhez képest tágas belsõt rejt, és akár négyen is helyet foglalhatnak az autóban, miközben a csomagtér alaphelyzetben 251 literes (míg bõvítve 951 literes), ez valóban felülmúlja például a Toyota iQ hasonló adatát. A motorpaletta kezdetben két benzines egységbõl áll majd. A két motor alig tér el egymástól, hiszen mindkettõ 1.0 literes és háromhengeres. A gyengébb változat 60 lóerõs, átlagfogyasztása 4,2 liter, míg az erõsebbik 75 lóerõt képes leadni, ez 4,3 litert fogyaszt vegyes üzemben. Elérhetõ lesz gázüzemû Up! is ugyanezzel a motorral, ez 68 lóerõ mellett 3,2 kg gázt fogyaszt 100 km-en. 2013-ban érkezik a tisztán elektromos Up! A két benzines változathoz alapáron jár a start/stop automatika, valamint egy sor BlueMotion technológia.

Biztonság terén is elsõrangú lesz az autó, az Up! lesz ugyanis az elsõ mini, amelyhez városi vészfékezõ rendszer is kapható lesz. Az elektronika 30 km/h alatt mûködik, és ha akadályt észlel az autó elõtt, akár vészfékezést is kezdeményezhet. A felszereltségben is lesznek újdonságok, például a PID-re keresztelt szerkezet. Az Up!-hoz nem lesz kapható beépített, nagyképernyõs navigáció, a vásárlók e helyett egy okostelefonhoz hasonló mobil eszközt kapnak, amelyet bárikor leakaszthatnak a középkonzolról és magukkal vihetnek. Ez a kis eszköz felel majd a navigációért, a telefonért, a szórakoztató elektronikai részért, sõt még a ParkPilot rendszerért is. A Navigon segítségével kifejlesztett PID természetesen érintõképernyõs lesz. A másik újdonság az opciós lista terén található, az Up! esetében ugyanis a vásárlók nem ikszelhetnek randomra az extrák közül, hanem ún. boxok közül kell választaniuk. Lesz többek között egy box a hosszú távú utakra (travel box) egy gyerek box (kid box) a kisgyerekek utazását megkönnyítendõ, és egy „városi box” is.