2024.03.29. - Auguszta

Fiat Panda 2011 - start-stop rendszerrel

Fiat Panda 2011 - start-stop rendszerrel
Elõdjénél nagyobb, takarékosabb és vagányabb a harmadik generációs Fiat Panda. A Fiat bejelentése szerint a 2011 szeptemberében Frankfurti Autószalonon bemutatkozó új Panda már teljesen szériakész, a kisautó legújabb változata jelentõs elõrelépést jelent kényelem, technológia, biztonsági felszerelések és megjelenés tekintetében elõdjéhez képes. A kizárólag öt ajtóval kapható Pandát minden irányban megnövelték, 3650 mm hosszú, 1640 mm széles és 1550 mm magas: az elõdjénél 12 cm-rel hosszabb, 6 cm-rel szélesebb és 1 cm-rel magasabb autóban így mind az utastér, mind a csomagtér nagyobb lett.
Az osztva dönthetõ és csúsztatható hátsó és az asztalkaként lehajtható támlájú jobb elsõ ülésnek köszönhetõen az utastér sokféleképpen variálható.

Fõleg városi használatra optimalizált, kis hengerûrtartalmú motorok alkotják az autó motorválasztékát. Háromféle benzinessel indul a forgalmazás, ezek közül az 1,2 literes 69 lóerõs egység régi ismerõs, de, legalábbis a Panda motorterében új a 875 cm3-es kéthengeres motor. Az alapváltozat 65 lóerõs, míg a feltöltött TwinAir turbo 85 lóerõt teljesít. Kicsivel a forgalmazás megkezdése után jön a start-stop rendszerrel felszerelt 1,3 Multijet dízel és két kettõs üzemû, a benzin/metángáz hajtású 0,9 turbó, valamint a benzin/földgáz üzemû 1,2-es szívómotor.

Mivel a 100HP korábban nagy siker volt, egy Abarth csúcsmodell megjelenése sem elképzelhetetlen, mégpedig a 875 cm3-es motor 105 lóerõs turbóváltozatával. Idõvel megjelenik a robotizált mûködésû Dualogic váltó, jövõre pedig érkezik az új automatikus aktív fékrendszer, mely észleli a jármû elõtt levõ akadályokat, és 30 km/h-s sebességig akár teljesen meg is állítja az autót. A Pandát az Alfa Romeo régi, Fiat által felújított nápolyi gyárában fogják összeszerelni novembertõl, és valamikor jövõ év tavaszán érkezik a kereskedésekbe.