rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Skoda Rapid - 500 literes csomagtartóval

  • Skoda Rapid -  500 literes csomagtartóvalAz indiai piac központi szerepet tölt be, mivel Kína és Oroszország mellett kétségkívül a legnagyobb lehetőségeket rejtő piac. A 2011-es Rapid pedig e régiók számára a megfelelő autó a megfelelő időben, egyben nagy lépés az elkövetkező évekre tervbe vett növekedésünk útján. Szakértői becslések szerint India az évtized végére a világ öt legnagyobb gépjármű-piaca közé léphet elő. A Punéban készülő Rapid hossza 4,39, szélessége 1,70, míg magassága 1,47 méter, így a Fabia és az Octavia sorozatok közé pozicionálható.

    A legifjabb Skoda belső térkínálata is felettébb nagyvonalú: öt teljes értékű ülés, bőséges láb- és fejtér, illetve közel 500 literes csomagtartó gondoskodik arról, hogy akár öt személy is kényelmesen autózhasson.

    A Rapid benzin- és dízelmotorral, valamint manuális és automata sebességváltóval egyaránt szerepel majd a kínálatban. Benzines erőforrásként a jól bevált, 105 lóerő teljesítményű, 1,6 literes motor szolgál, a common-rail technikával és turbófeltöltéssel működő 1,6 literes dízel pedig szintén 105 lóerőt produkál.

    A Skoda immár 2001 óta aktív az indiai piacon, s az idei év során is jelentősen, szeptember végéig bő 50 százalékkal növelte indiai eladásait.

    A Pune városában működő Volkswagen üzem 2009-ben kezdte meg működését, az új Rapid a Fabia után a márka immár második itt készülő modellje. A Skoda Pune mellett az indiai Maharashtra tartományában fekvő Aurangabadban is termel, ahol a Superb, a Laura (Octavia) és Yeti modelljei készülnek.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A lendkerekes kinetikus energiatárolótól várja a csodát a Williams!

    Az elmúlt évekhez hasonlóan, a Williams istálló egy átmeneti festéssel mutatta be vadonatúj versenyautóját, az FW31-es modellt, amely már meg is kezdi elsõ komolyabb tesztprogramját a portugál Algarve versenypályán.

    A brit gárda nagyon bízik abban, hogy az új szabályok meghozzák számukra a sikert, miután borzalmasan gyengén szerepeltek a tavalyi esztendõben. Erre azonban minden esélyük megvan, hiszen már nagyon korán megkezdték új autójuk tervezését és fejlesztését, hogy elõnybe kerülhessenek riválisaikkal szemben.

  • Audi A8 Hybrid - 40 százalékkal könnyebb karosszériárával

    Az Audi A8 Hybrid beéri átlagosan 6,4 liter benzinnel 100 kilométeren. Úgy látszik, a négykarikásokat nem érdekli a hengerek száma, mert hiszik, hogy "a haladás technikája" gyõzedelmeskedik a sznobizmus felett.

    A szimplán csak A8 Hybrid néven futó modell külsõségeiben ugyanolyan szerény, mint konkurensei, azaz nincsenek rajta figyelemfelkeltõ faksznik, csak a hátfalon, valamint az utastérben diszkréten elhelyezett „hybrid” feliratok, és néhány apróság – ilyen a szériában 18, opcionálisan 19 colos, tízküllõs, turbinalapát mintázatú könnyûfém felni, valamint a csak ehhez a modellhez kérhetõ Arctic ezüst metálfényezés.

  • A Toyota piacra dobta az elektromos rollerjét

    A Segway babérjaira tör a Toyota, elkészítette ugyanis saját motorizált rollerét. A Winglet háromféle méretben készül, és rövidebb városi távokra ajánlják: egy feltöltéssel akár tíz kilométert is mehetünk vele.

    Winglet néven mutatta be elektromotoros közlekedési eszközét a Toyota. Az ötlet nem új, hiszen a divatos Segway hasonló koncepciójával már évek óta hódít. Akárcsak az amerikai konkurens, úgy a Winglet is rövidebb városi távolságokra alkalmas.

  • Brabus SL 65 AMG Black Series

    130 lóerõvel fejelte meg a legerõsebb utcai Mercedes teljesítményét a Brabus. Az átalakított SL 65 AMG Black Series könnyedén gyorsabb lehetne, mint korábban, de nem. Így aztán értelme sincs.

    Az autó a Mercedes legerõsebb utcai sportmodellje, a 670 lóerõs SL 65 AMG Black Series átalakításával született. Az úgynevezett T65 RS motortuning során új csúcsminõségû turbókkal és kipufogórendszerrel látják el 6,0 literes motort. Négy új intercooler segít hûteni a motorba érkezõ levegõt, ezek miatt került a motorháztetõre az érdekes karbon borítás.

  • Modellfrissítés 2010 - Újítások a Suzuki Swift-ben - világpremier Esztergomban

    A karosszéria minden irányban nagyobb lett. A hossza 3,76-ról 3,85 méterre, a tengelytávja 2,38-ról 2,43 méterre, a szélessége 1,69-rõl 1,695 méterre, a magassága pedig 1,5-rõl 1,51 méterre nõtt.

    Ezek épp akkora különbségek, amekkorákat viszonyítási alap nélkül nehéz felfedezni, de azért számítanak: fõleg az 5 centis tengelytáv-növekedés lehet áldásos hatással a hátsó helykínálatra. Olyat is hallottunk, hogy a nagymértékû átalakításra az elsõ széria közepes törésteszteredményei miatt szánták el magukat a Suzuki tervezõi.

  • Koenigsegg Aguilera

    Nem sikerült megszereznie a Koenigseggnek a szintén svéd Saabot, cserébe legalább saját kínálata bõvítésére fordíthatta erõforrásait. Új szupersportkocsit mutatott be a márka, mellyel 15. születésnapjukat is ünneplik a skandinávok.

    Ahogy a Koenigsegg minden modellje, úgy az Agera is a jól ismert CC-re épül, hossza 4,29, szélessége 1,99, magassága pedig 1,12 méter. Szénszálas erõsítésû az alumínium alapú váz, a segédkeretek szintén a könnyû fémbõl készülnek.

  • BMW M5 Sport Package 2011 - az igazán sportos BMW

    Az M Sport részleg által megálmodott futómû a szériánál feszesebb csillapítással, keményebb rugókkal rendelkezik; az ezekhez kapcsolódó 18, illetve opcionálisan 19 colos dupla küllõs könnyû fém kerekek nagyon direkt, sportos vezetési élményt adnak.

    Jól sikerült tuning

    Kívülrõl leginkább a mérgesebb lökhárítóról, a mélyebbre lógó szoknyákról és a króm kipufogóvégekrõl ismerhetõ fel az M Sport BMW.

  • Vipera: Az utolsó

    A Chrysler bejelentette, hogy készít még 50 db limitált példányt a Viper SRT10-bõl.

    A három fajta modell gyártása a következõ képpen fog eloszlani: 20 db Final Edition Coupé, 18 Roadster és mindössze 12 ACRs. Belül mindegyik kap egy hangsúlyos piros varrást, piros festett glóriával övezve a szelvényeket. Igazi amcsi verdás vonás a fényes rozsdamentes acél csavarokkal díszített középkonzol. A számozott plakettek a váltókarnál kapnak majd helyet. Természetesen kapunk Viper Final Edition szõnyeget is, ha valaki beruccan mellénk, nehogy összekeverje egy sima SRT10-essel.

  • Üzemanyag-hatékony autókat fejleszt a General Motors

    Sport haszonjármûveinek és a négykerék meghatású kisteherautóinak továbbfejlesztését tervezte a General Motors, most inkább üzemanyag-hatékony autókat fejleszt.

    Mint arról a Wall Street Journal online kiadása Tom Wilkinsont, a GM szóvivõjét idézve beszámol, a gépjármûgyártó "teljes gyártmányválasztékát átértékeli", megvizsgálja, miként látható el az amerikai piac kevesebb üzemanyagot fogyasztó jármûvekkel.

  • Hatalmas áruszállító furgon a Nissan NV2500

    Önállóan fejlesztett áruszállító furgon prototípusát mutatta be a Nissan, ám az NV2500 egyelõre csak tanulmányautóként jelent meg. Az autó jóval terjedelmesebb az Európában megszokottnál.

    Európában jelenleg a Renault haszonjármûveinek átnevezett változataival van jelen az áruszállítók piacán a Nissan, de egy korábbi tanulmányautóval már elõrevetítették, hogy önálló modelleken dolgoznak. Most itt egy újabb prototípus, az NV2500, amellyel az amerikai piacot kívánják meghódítani.

  • Az Audi R8-asnak 10 hengeres motorral 300 km/h a végsebessége!

    Élõben csak a Detroiti Autószalonon mutatkozik majd be az Audi R8 tízhengeres motorral hajtott változata, ám az elsõ hivatalos fotókat és a sajtóanyagot már nyilvánosságra hozta az Audi. A V10-es R8-as csaknem 40 millió forintba kerül, végsebessége pedig jóval 300 km/h felett van.

    Számos kémfotó és apránként csepegtetett információk után végre megérkezett a tízhengeres motorral hajtott Audi R8; legalábbis a hivatalos fotók és a sajtóanyag, mert magáról az autóról csak a jövõ hónapban, Detroitban hull majd le a lepel.

  • Nissan Quest - egy hatalmas egyterû

    A Nissan korábban szokatlan, gömbölyded egyterûket kínált Quest néven, az új 2010-es generáció azonban teljesen más karakter: hatalmas féltégla, amelyet ugyanakkor néhány éllel és az orr-rész szokatlan kialakításával sikerült kiemelni a középszerbõl.

    Egy igazán nagy autó.

    Az autó elejét az egyetlen trapéz-formába integrált hûtõmaszk-fényszórópár egység uralja – úgy néz ki, ez az a megoldás, amely mellett senki nem tud véleményalkotás nélkül elmenni.

  • A Nissan 370Z japán sportkupé 332 lóerõvel és akár hétfokozatú automataváltóval

    Újabb részleteket árult el a Nissan a Los Angeles-i Autószalonon bemutatkozó 370Z-rõl. A japán sportkupé 332 lóerõs lesz, és akár hétfokozatú automataváltóval is meg lehet majd vásárolni.

    Alig két hete, hogy a Nissan nyilvánosságra hozta a 370Z elsõ hivatalos képeit, most pedig arra is elérkezettnek látta az idõt, hogy további részleteket szivárogtasson az autó részleteirõl. A titkolózásnak azonban csak minden bizonnyal a Los Angeles-i Autószalon vet véget, ahol végre bemutatják a 370Z-t.

  • Switzer Performance Porsche Panamera Turbo

    Dacol a német autógyártók sebességkorlátozásával a Porsche, ám eddig egyetlen Panamera sem volt ilyen gyors, mint az Switzer Performance által izmosított példány.

    Noha a legtöbb német gyártó rendelkezik olyan izomgéppel, amely könnyedén képes lenne 250 km/óránál magasabb tempóra is, döntõ részük utóbbi értékre programozza a vezérlõ-elektronikát. Nem úgy a Porsche, melynél minden verzió végsebessége annyi, amennyit az adott gép tud. Az 500 lóerõs Panamera Turbónál 50 lóerõvel izmosabb Turbo S például 303 helyett 307 km/órára képes.

  • Számítógépes grafika a Melkus RS 2000-rõl!

    A német cég már két éve bejelentette, hogy új modellen dolgozik. Az eddig napvilágot látott skiccek után a cég számítógépes grafikákat is nyilvánosságra hozott, élõben pedig a Frankfurti Autószalonon találkozhatunk az RS 2000-rel.

    A versenyautókat és a sportautókat gyártó márkát Heinz Melkus alapította 1959-ben Drezdában, egyetlen közúti modelljük, az RS 1000 gyártása pedig 1970-ben kezdõdött. A keleti blokk egyetlen életképes sportautó márkája háromhengeres Wartburg motorral készült és összesen 101 darab készült a 71, késõbb 100 lóerõs autóból.