rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Subaru GT-86 - 200 lóerős, hátsókerekes változat

  • Subaru GT-86 - 200 lóerős, hátsókerekes változat2011 november 29-én a Toyota megmutatta a nagyvilágnak GT-86 névre keresztelt hátsókerekes, egyébként már regés-rég várt sportautóját, ma pedig a testvérmodell, a Subaru BRZ kerül górcső alá. A boxermotoros japán sportgép sokak kedvence lehet, főleg a nemrég látott STI változattal az élén. Természetesen a szériaérett változat már nem viseli magán az STI nevével fémjelzett koncepció látványos aerodinamikai csomagját, így sem vasalódeszkányi hátsó szárny sem morcos orr nem tartozik a gyártáskész BRZ-hez, ahogy a karbon kiegészítők is kényszerpályára kerültek.

    De remény van rá, hogy a látványos optika csupán a garázs másik végébe vándorolt és hamarosan egy STI változaton láthatjuk viszont mindezt.

    Az elején még sokan számítottak rá, hogy bár a Toyota-Subaru fejlesztés nagyon szoros kapcsot jelentett, mégis különbözni fog egymástól a két gyártó produktuma, ha másban nem is, legalább küllemükben.

    Az õ reményeik nem jöttek be, amint a képeken is láthatjuk, a Toyota GT-86 és a BRZ szinte mint két tojás; egyedül a márkától származó plecsink alapján lehet igazán megkülönböztetni a két testvért, akik hamarosan hármasikrekké avanzsálnak a Scion FR-S megjelenésével. Küllemben jobban megfigyelve a Toyotától eltérő első lökhárító a más stílusban fogant könnyűfém felnik, illetve a hátsó lámpák háttere különbözik valamelyest. A belteret illetően még nem nyilatkozhatunk, ugyanis a Subaru még nem tárta fel a BRZ-t.

    A hátsókerekes japán motorházában a Subaru négyhengeres boxermotorja vív csatát a Toyota D-4S névre keresztelt közvetlen befecskendezési rendszerének segítségével, ami összesen 200 lóerő és 205 Nm kiizzadásához lett elegendő. A nyomaték a hátsó kerekekhez hatsebességes, ultrarövid utakon járó kézi váltón vagy opcionálisan hatgangos automatán keresztül jut el. Az alapmodell 17 colos felnikre húzott 215/45 R17-es abroncsokon gördül. Nem feledkezhetünk meg a speciálisan hangolt menestabilizátorról sem, amely a hírek szerint a biztonságos örömködést szolgálja majd.

    A méretek, valamint a futóműgeometria is szinte teljesen megegyezik a Toyotáéval, így tényleg minimális eltérések diagnosztizálására lesz lehetőség.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Knight-XV a háborús övezetekben való utazáshoz

    Valódi katonai jármûvön alapszik az Armet nevû cég legújabb modellje, amelyet rettegõ üzletembereknek szeretnének eladni.

    A Knight-XV névre keresztelt jármû karosszériája nagyrészt megegyezik az Armet Gurkha nevû páncélozott terepjáróéval, a legnagyobb különbség, hogy a polgári változat sokkal kényelmesebb belsõt kapott, viszont fegyverek nem szerelhetõk fel rá.

    A 6,096 méter hosszú és 2,489 méter széles karosszéria teljes egészében vastag páncéllemezbõl készül.

  • Négyszemélyes a Peugeot-buborék

    Két és fél méteren négy személy, mi ez? A Peugeot tudja a választ, a francia autógyár készített egy négykerekû csodabogarat.

    Megszületését a környezetvédelemmel, s a mindig rohanó, idõhiányban szenvedõ emberekkel magyarázza a Peugeot. Mi ez a BB1?

    Még most sem tudjuk, kívülrõl csak annyi látszik, hogy eredeti ötlet.

  • A 2010-es Volkswagen Touareg

    Elõdjénél 200 kilóval könnyebb és 20 százalékkal takarékosabb az új Volkswagen Touareg. Ez a német gyártó elsõ autója, amely sorozatgyártásban hibrid motorral is elérhetõ. Dízelmotorjával a Touareg a legtakarékosabb európai nagy szabadidõ-autó.

    Azt hittük meg kell várnunk a márciust, hogy megnézhessük az új Volkswagen Touareget, de az autógyár már a Genfi Autószalon elõtt, ma kiadta az autó teljes anyagát.

  • A Ford Mustang gyári versenyváltozatot dob piacra a FR500CJ-bõl

    A Ford Mustangból számos gyári versenyváltozat készült már, és most itt egy újabb, amelyet gyorsulási versenyzõknek szánnak.

    A detroiti gyártó a Mustang FR500 Cobra Jet révén a méregdrága, egyedi építésû gyorsulási versenyautóknak próbál megfizethetõbb konkurenciát teremteni. A SEMA Show-n - Észak-Amerika legnagyobb tuning-kiállításán - bemutatott jármû az NHRA Stock Eliminator kategóriájának szabályai szerint épült, azaz jelentõs részben a sorozatgyártású Mustangon alapul.

  • A Toyota Priusból luxusváltozat is készül

    A japán gyártó hivatalosan is megerõsítette, hogy hibrid hajtású kompakt modelljébõl luxusváltozatot is készít.

    Az új Lexus modell a Prius jövõ januárra várható harmadik generációjának mûszaki alapjaira épül, mégis önálló típusnak tekinthetõ.

    Nemcsak formaterve és felszereltsége tér majd el az egyszerûbb Toyota változatétól, de úgy tudjuk, hibrid hajtáslánca is nagyobb összteljesítmény leadására lesz képes.

  • Budapestrõl rajtolhat a Dakar 2010-ben

    2010-ben állítólag a Hõsök terérõl fog elrajtolni az autósport egyik legnézettebb versenye, a Dakar-rali. A Népszabadság értesülései szerint errõl már decemberben aláírt egy szerzõdést a magyar kormányt képviselõ Ujhelyi István államtitkár. A világszerte kiemelkedõ nézettséggel bíró rendezvény kapcsán már korábban felmerült, hogy a rajtjogot, pontosabban a verseny rajtjának szervezését Budapest is vállalhatná - ezzel egyszersmind a fõvárost, valamint az ország nevezetességeit reklámozva.

  • BMW M3 CSL amatõr versenyzõk számára?

    Német lapértesülések szerint a BMW ismét készít egy M3-as változatot amatõr versenyzõk számára, könnyebb karosszériával, feszesebbre hangolt futómûvel és erõsebb motorral.

    A korábbi, hasonló filozófia szerint épített változatok mintájára CSL néven emlegetett autót állítólag még több karbonszál-erõsítésû mûanyag karosszériaelemmel és egyszerûbb, kényelmi berendezéseitõl megszabadított belsõvel készül majd.

  • A Novitec Rosso tuningmûhely egy 707 lóerõs F430-as Ferrarival rukkolt elõ!

    A svájci Novitec Rosso tuningmûhely és a német Unique Sportcars dizájnstudió együttmûködésébõl született meg a Calavera, amely egy Ferrari F430-ra épül, ám annál sokkal gyorsabb, ráadásul egyedi külsõvel is ellátták.

    Bár a Ferrari F430 lassan pályafutása végéhez közeledik, és hamarosan átadja helyét az F450-nek, a kõkemény sportkocsi még manapság is igencsak megmozgatja a tuningcégek fantáziáját.

    Most egy svájci és egy német mûhely fogott össze, és készített valami igazán különlegeset.

  • Lamborghini Sesto Elemento 2010

    A megannyi ízelítõ fotó után végre élõben is felfedte magát a Lamborghini újdonsága, amely az elõzetes várakozásokkal ellentétben a Sesto Elemento nevet kapta. A Párizsban bemutatott koncepció inkább merész formatervével, mintsem meghajtásával hívja fel magára a figyelmet, hiszen motorterében a már ismert 570 lóerõs, V10-es blokk gondoskodik. A Lamborghini már jó ideje csigázza az érdeklõdõket, mivel kisebb kihagyásokkal egész pontosan öt ízelítõ fotót jelentetett meg, mindeddig ismeretlen elnevezésû koncepciójáról, amely Párizsban végre élõben is felfedte magát.

  • BMW X5M Typhoon - egy ujabb X5 tuning

    BMW X5 M Typhoon a neve, és nem is túlzás forgószélrõl elnevezni ezt a szörnyeteget. A legsoványabb X5-ös is tiszteletet parancsoló, az M-változat sem nevezhetõ visszafogottnak, de amit a G-Power mûvelt vele, az már tökéletesen értelmetlen túlzásnak tûnik.

    Pedig nem paródia, a bajor tuningcég komolyan átdolgozta az X5 M-et, és feltehetõen meg is találja majd a vevõket az úthengerkerekekre állított mozdonyra: az ízlésesnek nemigen nevezhetõ szélesítések alatt 23 colos felnik terpesztenek, 315/25 méretû abroncsokkal.

  • A BMW vadonatúj M6-os modellje

    A BMW vadonatúj M6-os modelljeA műszaki adatok és a gyári fotók után most megérkeztek az első videók is a két sportkocsiról. A dupla turbós V8-as motorok hangja nem hallható a felvétel alatt, ugyanis háttérzenét kevertek a képek alá az öblös kipufogóhang helyett. Már nem kell sokat aludni és testközelből is megcsodálható lesz a BMW hatos szériájának legerősebb motorral szerelt kiadása, amely természetesen a hagyományokhoz híven rendelhető lesz kupé és kabrió karosszériával is.

  • Mazda CX-5 - kiváló kilátással

    Mazda CX-5 - kiváló kilátássalAzt adja, amire a vevőknek szükségük van - vélik a Mazda CX-5 tervezői, a kvalitások között pedig kiemelt helyen szerepel, hogy ki lehet belőle látni. A 4,54x1,84x1,71 méteres, 2,7 méter tengelytávú SUV egyértelműen kisebb a CX-7-esnél, de még a középkategóriás Mazda 6-nál is. Utóbbival pontosan egyező tengelytávú, de vadonatúj, SkyActiv padlólemezre, tömegcsökkentést hozó SkyActiv karosszériával készül, utasterében pedig olyan meggyőző helykínálatot ad, hogy szép lassan ki is fogja szorítani azt a CX-7 jövőbeni gyártását.

  • Versenyzésre szánják az új Lexus IS-F-et!

    Annak ellenére, hogy rengeteg autógyár nem vesz rész az õszi Tokiói Autószalonon, a Lexus gõzerõvel készül hazai autószalonjára.

    Az Autoexpress információi szerint ugyanis akkor mutatkozik be a könnyített és még erõsebb IS-F.

    A Lexus IS-F-et a gyár nyíltan a BMW M3, az Audi RS4 és a Mercedes C63 AMG ellenfelének szánta, és a brit Autoexpress információi szerint a japánok már gõzerõvel dolgoznak az autó még erõsebb és könnyebb változatán, amely IS-F Evolution néven érkezhet.

  • Agresszív köntösben az új Mazda3!

    A Mazda végre hivatalos fotókat közölt a márciusban bemutatandó legvadabb 3-asról, az MPS-rõl. Az autó az elõzetes várakozásoknak megfelelõen agresszív köntöst kapott, fõleg a töltõlevegõ-hûtõ motorháztetõn trónoló nyílása sugallja a nem mindennapi teljesítményt.

    A japán gyártó már a tavalyi Los Angelesi Autószalonon bemutatott 3-as szedán körül hatalmas felhajtást csapott, hiszen apránként csepegtette az információkat, skicceket, álcázott és sejtelmes fotókat közölt, majd a Bolognai Autószalonon végre bemutatkozott a csapotthátú változat.

  • Toyota GT 86 - 205 Nm-es maximális nyomatékkal

    Toyota GT 86 - 205 Nm-es maximális nyomatékkalBár a Toyota történelmében számos legendás sportkocsit találunk, jó ideje nem kínál ilyet a japán autógyár. A hivatalosan 2011 december elején a Tokiói Autószalonon bemutatkozó sportkocsi a nevét és alapvető összeállítását szellemi elődjétől, a Corolla AE86-tól örökölte. A GT 86 ugyanis egy kompakt négyszemélyes sportkupé, amely orrmotoros, illetve hátsókerék-hajtású. 4,240 mm hosszú, 1,285 mm magas és 2,570 mm széles. Motorja Subaru eredetű 2,0 literes boxer, amelyhez azonban a Toyota befecskendező rendszerét illesztették.