rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Lexus GS 450h F-Sport - minimálisan kormányozhatóak a hátsó kerekek is

  • Lexus GS 450h F-Sport - minimálisan kormányozhatóak a hátsó kerekek isAz új generációs GS önmagában sem volt elhanyagolandó lépés, noha annyiszor lebbentették fel róla a fátylat, hogy végül a premierre nem sok puskapora maradt az autónak. Igényes kivitelezés. 2011-ben talán pont erre jöttek rá a japánok, mert bemutatták a márka második F-modelljét és az első hibridet. Ha az LFA-t nem számoljuk, mert inkább ne számoljuk, akkor eddig csupán egyetlen tagból, az irgalmatlan IS-F-ből állt a Lexus sportszériája. Nem, a GS F-szériája kerekenként szabályozott, különösen sportos és normál programban egyaránt üzemeltethető adaptív felfüggesztést kapott, egy sor további elektronikus varázslat mellett.

    Most viszont megérkezett a második, a GS 450h F-Sport, amely bonyolult nevével egyrészt elkerüli a Suzuki túrasport motorkerékpár-családdal való összekeveredést, másrészt jól leplezi, hogy motorteljesítménye voltaképpen nem változott az alapmodellhez képest - de ez nem jelenti azt, hogy az egész csupán szemfényvesztés volna.

    Nem, a GS F-szériája kerekenként szabályozott, különösen sportos és normál programban egyaránt üzemeltethető adaptív felfüggesztést kapott, egy sor további elektronikus varázslat mellett. A legfontosabb és valóban újszerű technológia azonban mechanikus: a modell az első olyan hibrid a világon, amely összkerék-kormányzást kapott. Bizony, a GS hátsó kerekei is kormányzottak bizonyos mértékben. A rendszer 2 fokkal képes elfordítani őket, mégpedig ahogy kell, 80 km/óra alatt az első kerekekkel ellenkező irányban (fordulékonyság), afölött pedig velük párhuzamosan (kitörési hajlam mérséklése, stabilitás javítása).

    A látványnak is adtak a japán tervezők: új vagy átdolgozott lökhárítók, hátsó légterelő és egyedi felni teszi markánssá a modell megjelenését.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Koenigsegg egy 700 lóerõs négyajtós sportautót tervez

    A Porschéhoz és az Aston Martinhoz hasonlóan a svéd Koenigsegg is egy négyajtós sportautó megalkotásán dolgozik. A 2011-ben megjelenõ újdonság elõreláthatólag 700 lóerõt teljesít majd és a cég szerint a legkönnyebb sportszedán lesz a piacon.

    A mindössze 15 éve megalakult svéd cég eddig szélvészgyors szupersportautóiról vált híressé, a 2002-ben bemutatott CC8S megjelenése óta pedig rengeteg rekordot tudhat magáénak az északi manufaktúra.

  • Volvo V60 hibrid - 100 kilóméteren 2 litert fogyaszt

    A Volvo olyan autót készített, amilyenrõl gyerekként álmodik az ember: nagyon erõs, nagyon takarékos, nagyon praktikus. Legalábbis papíron.

    Mindezt egy elég egyszerû hibrid hajtáslánccal érik el, ahol a dízelmotor az elsõ, a villanymotor a hátsó kerekeket hajtja.

    A gyáriak azt mondják, a 2,5 literes, 215 lóerõs öthengeres turbódízel és a 70 lóerõs villanymotor segítségével 1,9 literes átlagfogyasztás érhetõ el 100 kilométeren, és 50 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás.

  • A Hyundai Sonata dízelfronton erõs modell!

    A kémfotók után végre hivatalos képeken is láthatjuk a Hyundai új nagyautóját, amely Európába i40 néven érkezik. Az autó technikai adatait szeptember 10-én árulják el a gyártó illetékesei, ám azt már most lehet tudni, hogy dízelfrontos erõs lesz a modell.

    Bár az új Sonatát már korábban is láthattuk kémfotókon, a mostani képek nem félsötétben készültek mobiltelefonnal, így több részlet derül ki az autóról. A fotók egyébként egy koreai fórumon bukkantak fel alig néhány órával azelõtt, hogy a gyártó hivatalosan is nyilvánosságra hozta volna a számítógépes grafikákat.

  • BMW M6 2011 - kupé és kabrió

    Új V8-as biturbójának köszönhetõen teljesítmény szempontjából könnyedén lenyomja fõ riválisait a 2011-es M6.

    Dupla kuplungos váltóval.

    A gyári képeken is látható M-csomagos 6-os BMW után itt az igazi M6-os - dupla turbós V8-assal. Ismét az Automedia/Autoexpress fotósai voltak olyan ügyesek, hogy kémfotókat tudtak készíteni a BMW egyik amerikai tesztkörén: ezúttal az M6 kupé és kabrióváltozatait kapták kameravégre.

  • Genfben debütál a mini luxus, az új Audi A1-es

    2010 márciusában, a Genfi Autószalonon mutatkozik be az Audi új büszkesége, az A1-es kisautó. A legnagyobb luxus a legkisebbek között - így jellemezhetõ az új Audi A1-es, amelyrõl fotók még nem, de egy rajz már napvilágot látott az Ingolstadban megjelenõ Donaukurierban. Az Audi A1-es online premierje - ezzel a címmel tette közzé a donaukurier.de az elsõ rajzot az új kisautóról, amelyet Brüsszelben gyártanak. Hivatalos premierjére a márciusi Genfi Autószalonon kerül sor.

  • Kia Ray - kis autó egy kis családnak

    Kia Ray - kis autó egy kis családnak Végre megvannak az első hivatalos képek is, amelyek a jobb oldalon B oszlop nélküli ajtónyílást mutatják. Egy családi autóban a járda felőli oldalon folyik a legtöbb ki- és beszállást, ezt azzal könnyítették meg a tervezők, hogy ide hátsó tolóajtót tettek, és elhagyták a B oszlopot is. A bal oldalon normál ajtót találunk, meg vaskos B oszlopot. Az aszimmetrikus felépítés miatt meg kellett erősíteni a biztonsági utascellát, így hízott 998 kg-ra a Ray tömege. Szintén szokatlan, hogy az autó magasabb annál, mint amilyen széles - 1,7 méter és 1,59 méter a vonatkozó érték.

  • A nagyra nõtt kisautók közé tartozik az új Kia Soul

    A Kia hivatalos képeket és információkat tett közzé legújabb modelljérõl, a Soulról.

    A márka által városi crossoverként emlegetett autó 4,1 méteres hosszával a nagyra nõtt kisautók közé tartozik.

    Tanulmányautó formájában már többször is találkozhattunk a Kia új siker-várományosával, ám hivatalos képek és információk csak most láttak napvilágot.

  • A Fiat megszünteti a Thesis gyártását

    A hírek szerint a Fiat a csökkenõ kereslet hatására megszünteti a Thesis gyártását.

    Az utolsó darab tavasszal gördülhet le a gyártósorról, utódjáról pedig egyelõre pletykákat sem hallani a márka háza tájáról.

    Már jó ideje lehet tudni, hogy a Fiat meg kívánja szüntetni a Lancia legnagyobb modelljének gyártását.

  • Peugeot 408 - Kínának

    A Peugeot már öt éve van jelen a világ legnagyobb iramban fejlõdõ autópiacán, a kínain; csak tavaly 410 ezer autót adott el, 44 százalékos növekedést produkálva 2008-hoz képest. Bíztató, azonban vannak még bõven kiaknázatlan területek, így a kifejezetten a kínai vevõkörnek tervezett 408-as modellel új offenzívát indít a francia márka. A 408-assal ezért Európában nem, vagy csak évek múlva fogunk találkozni. A kocsi a 308-as hosszú tengelytávú, lépcsõshátú kivitele, nem pedig a 407-es utódja - arra még várnunk kell. A 408-as a kínai M1 szegmensben fog versenyezni, amely az összpiac 45 százalékát teszi ki.

  • Az új Chevrolet Camaro SS 422 lóerés és 6,2 literes motor hajtja

    A retro divathullámot meglovagló új Chevrolet Camaro összes változata közül az SS, azaz Super Sport kivitel számít a legizgalmasabbnak, ám errõl eddig nem közölt hivatalos fotókat a gyártó.

    Most viszont közreadta a 6,2 literes, 422 lóerõs V8-assal hajtott modell képeit, ami jóval gyorsabbnak ígérkezik a 3,5 literes, 300 lóerõs V6-ossal hajtott alapváltozatnál.

  • Üvegtetõs Porsche változat

    A mostanság felfrissített 911 után a Porsche bemutatta annak üvegtetõs változatát is.

    A Targa kivitel az alapmodellhez hasonlóan technikailag is megújult, és továbbra is kizárólag összkerék-hajtással érhetõ el.

    A júniusban felfrissített Porsche 911 után a németek bemutatták a sikermodell üvegtetõs változatát is, amely az alapmodellhez hasonlóan rengeteg technikai újdonságot is tartalmaz.

  • Nissan New Mobility Concept - igazi városi járgány

    New Mobility Concept - már a név is nagyszerû újításokat sejtet, és a Nissan városi jármûve valóban nem mindennapi darab. Ha valakinek mégis nagyon ismerõs lenne, az nem téved nagyot: megmutatták már ezt az autót, csak akkor még Renault Twizynek nevezték.

    Az azonosság persze nem meglepõ, hiszen a Renault-Nissan szövetség közös jövõképérõl van szó: az alig 2,3 méteres, 20 lóerõs elektromos törpeautó a hírek szerint nem csak valami elszállt formatanulmány, hanem egy késõbbi sorozatgyártmány prototípusa.

  • Porsche Cayenne

    Ahogy ígérte a Porsche, az új Cayenne az alacsonyabbra húzott tetõvonalnak köszönhetõen jóval dinamikusabb lett elõdjénél, kabinját pedig teljesen áttervezték. A mûszerfal és középkonzol a Panamerára emlékeztet, bár a Cayenne-ben hosszabbnak tûnik a mélyen, az elsõ ülések közé húzott egység.

    Az alkatrészek egy részén is osztozik a Panamerával a Cayenne, melynek tengelytávja negyven milliméterrel nõtt, a teljes hosszúság pedig 48 milliméterrel lett nagyobb, pedig az elsõ hírek még arról szóltak, hogy összemegy a modell.

  • Fiat Panda 2011 - start-stop rendszerrel

    Elõdjénél nagyobb, takarékosabb és vagányabb a harmadik generációs Fiat Panda. A Fiat bejelentése szerint a 2011 szeptemberében Frankfurti Autószalonon bemutatkozó új Panda már teljesen szériakész, a kisautó legújabb változata jelentõs elõrelépést jelent kényelem, technológia, biztonsági felszerelések és megjelenés tekintetében elõdjéhez képes. A kizárólag öt ajtóval kapható Pandát minden irányban megnövelték, 3650 mm hosszú, 1640 mm széles és 1550 mm magas: az elõdjénél 12 cm-rel hosszabb, 6 cm-rel szélesebb és 1 cm-rel magasabb autóban így mind az utastér, mind a csomagtér nagyobb lett.

  • Audi törésteszt az USA-ban

    A nagy hírû amerikai Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) mind az Audi A4, mind az A6 típusoknak a legmagasabb értékelést, vagyis a "Legbiztonságosabb választás" kitüntetést adta. Ezzel az Audi az egyetlen német autógyártó, amelynek két jármûve is megnyerte ezt a címet.

    Az IIHS rendszeresen végez törésteszteket az Egyesült Államok biztosítói megbízásából mindenfajta személyautón, hogy megállapítsák a biztonsági besorolásukat.