rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Mazda CX-5 - kiváló kilátással

  • Mazda CX-5 - kiváló kilátássalAzt adja, amire a vevőknek szükségük van - vélik a Mazda CX-5 tervezői, a kvalitások között pedig kiemelt helyen szerepel, hogy ki lehet belőle látni. A 4,54x1,84x1,71 méteres, 2,7 méter tengelytávú SUV egyértelműen kisebb a CX-7-esnél, de még a középkategóriás Mazda 6-nál is. Utóbbival pontosan egyező tengelytávú, de vadonatúj, SkyActiv padlólemezre, tömegcsökkentést hozó SkyActiv karosszériával készül, utasterében pedig olyan meggyőző helykínálatot ad, hogy szép lassan ki is fogja szorítani azt a CX-7 jövőbeni gyártását.

    Örömhír, hogy az autópályán vagy szűk kereszteződésben is a legfontosabb aktív biztonsági tényezőnek számító kilátás jónak ígérkezik! Nincs hiány azonban elektronikai kütyükből sem: sávtartó, holttérfigyelő, automata reflektor és városi koccanásgátló egyaránt segíti a sofőrt, akit meg sem próbálnak átverni a gyáriak azzal, hogy érdemes lenne négy utast is maga köré gyűjtenie.

    Csak a műszaki adatok között említ öt ülést a Mazda, a részletes ismertetőben azonban pontosan ugyanazt írja, mint ami a legtöbb autóról őszintén elmondható: "négy felnőtt maximális kényelemben utazhat akár hosszú távon is". Ők viszont tényleg kényelmesen, a helykínálat elegendőnek ígérkezik, s az ülőhelyek száma helyett inkább azt hangsúlyozzák a gyáriak, hogy az ülések közötti könyöklők elöl-hátul kellően szélesek ahhoz, hogy mindkét oldalról támaszkodhassanak rájuk az autóban ülők. A hátsó ülés közepe azonban nem csak könyöklőfelülete miatt érdekes: ez az autóipar, de jó eséllyel a földkerekség első távirányítással síkba dönthető 40:20:40 arányú háttámlájának azon része, amelyen keresztül 25 cm széles tárgyak is áttolhatók - síelni tetőbox nélkül is bátran lehet majd indulni a CX-5-tel.

    A karosszéria átrendezésének karakurisága nem csak a csomagtér felől karhúzásra lebillenthető hátsó ülésekben rejlik, különleges a raktér-takaró ponyva is: az a csomagtérajtóval automatikusan emelkedik, de ha épp tetőig pakolnak az amúgy az alaphelyzetében a pótkerékrekesszel 500, nélküle 490 literes, akár 1755 literig bővíthető rakteret, akkor egyszerűen a padló alá rögzíthető.

    Míg az utas- illetve a csomagtérnél a karakuri a varázsszó, a műszaki elemeknél a SkyActiv. Ilyen az elöl MacPherson, hátul multilink futómű, a végállásai között 2,7 fordulatos, elektromos kormánymű és természetesen a 2,0 literes 160-165 lóerős benzines, valamint a 2,2 literes, 150 vagy 175 lóerős turbódízel motor is. Egységes a motoroknál a dízelnél rekord-alacsonynak, a benzinesnél viszont magasnak számító 14:1 kompresszióviszony.

    A dízelek már ma teljesítik a csak 2015-től kötelező Euro6 emissziós normát, de ami vélhetően többeket izgat a mai gázolajárakkal, a 150 lóerős, elsőkerékhajtású, manuális váltós alapverzió vegyes fogyasztása 4,5 l/100 km, szén-dioxid emissziója 119 g/km. Túlzottan egyébként a többitől sem kell félni, a "legtorkosabb" CX-5, azaz az összkerékhajtású, automata váltós benzines vegyes értéke 6,6 l/100 km (CO2=155 g/km). Az alapáras (állítólag az MX-5-ös csodás váltójának kapcsolási érzetét visszaadó) 6 fokozatú manuális helyett mindegyik CX-5 rendelhető lesz 6 fokozatú, új generációs, SkyActiv (a dupla kuplungosok és a fokozatmentesek előnyeit egyesítő) automatával is.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Modellfrissítésen esett át a Volvo S80!

    Modellfrissítésen esett át a Volvo S80. A svédek nem sokat változtattak eddigi modelljükön, ám ami ennél érdekesebb lehet, hogy az S80 új dízel erõforrásokat kap.

    Az átkozmetikázott Volvo március elején, Genfben mutatkozik be hivatalosan, és tavasszal kerül forgalomba.

    Érett már a modellfrissítés a svéd autógyárnál, mivel az eddigi S80 már 2006 óta van forgalomban és valószínû, hogy a Volvo mostani borzalmas eladásain is szeretne javítani. A tervezõk nem sokat változtattak a régi modellen.

  • Elektromos autót fejleszt a Toyota

    Sokáig úgy tûnt, a legnagyobb japán autógyártó nem száll be a legújabb hisztériába, a városi villanyautók fejlesztésébe, pedig csak arról volt szó, hogy eddig nem beszéltek a programról.

    A Toyota elnöke, Katsuaki Watanabe azonban nemrégiben elárulta, hogy õk is dolgoznak egy villamos hajtású modellen, amely akár már két év múlva gyártásba kerülhet.

    Az ilyen jellegû ígéretek persze sokszor bizonyulnak túlzónak.

  • Brabus 800 - 1100 Nm nyomatékkal

    Egy újabb autóban kínálhatják az ikerturbós, 6,3 literes V12-esüket, amelyet az összes E osztálynál nagyobb modellben elsütöttek már.

    A G osztály esetében azonban nemigen lehet kihasználni a motorban rejlõ potenciált. Igaz ugyan, hogy a teljesítménye 800 lóerõ, a csúcsnyomatéka pedig 1100 Nm, de azt a tuningcég sem kockáztatja meg, hogy a féltégla-forma karosszéria 300 feletti tempónál elhagyja a talajt – olyan aerodinamikai elemeket ugyanis képtelenség tervezni, amelyek megfelelõ mértékben az úthoz szorítanák a baltával faragott kasztnit.

  • Megújult a Nissan Patrol!

    Leleplezte új szabadidõ-autóját a Nissan. A bõdületes méretû Patrolt az egyik várható fõ piacon, az Egyesült Arab Emirátusokban mutatták be.

    Abu-Dzabiban bemutatkozott az új Nissan Patrol, a hetedik generáció. Az autó bõdületesen nagy. Ha a méreteket írnánk le az nem lenne olyan meggyõzõ, mint az a kép, amikor Carlos Ghosn, a Nissan-Renault elnöke áll a kocsi mellett.

  • Év elejétõl indul az 'argentin dakar'!

    A küzdelem január 3-án, Buenos Airesbõl indul, s bõ két héttel késõbb, január 18-án, ugyancsak az argentin fõvárosban ér véget.

    A szervezõk állítják, legalább olyan nehéz viadal lesz a dél-amerikai Dakar-rali, mint a korábbi afrikai futamok.

    A 2008-ban Magyarországon az Év autóversenyzõjének választott, az idei honi tereprali-bajnokságot megnyerõ Palik László, Darázsi Gábor páros is tisztában van azzal, hogy pokoli, kínzó napokat kell eltöltenie Argentínában és Chilében.

  • Íme a Cayenne különleges Porsche modell!

    A Porsche AG által létrehozott saját formatervezõ cég elkészítette a harmadik különleges Porsche modellt. Most a Cayenne-re esett a választás. Sötétített üvegeket, egyedi fényezést és egyéb izgalmas kiegészítõket tartalmaz a limitált szériás csomag.

    A Cayman és a Boxter S után a Cayenne-bõl is elkészült a különleges Porsche Design kiadás. A Porsche Design nem más, mint Porsche AG által létrehozott tervezõ csoport, amely nem csak az autókhoz, hanem a hétköznapi viselethez is készít érdekes terveket.

  • Land Rover Discovery Armoured - golyó- és gránátálló kivitelben

    Messzirõl nem is látszik az eltérés, pedig ez egy valódi tank, golyó- és gránátálló kivitelben.

    Golyó- és gránátálló terepjáró.

    A Land Rover már a Discoveryt is kínálja Armoured, azaz páncélozott kivitelben, ami elsõsorban akkor jó, ha valaki nem csak a golyókat, de a feltûnést is kerülné. Az új 2010-es változaton persze csak közelebbrõl látszik, hogy valami nem stimmel – elsõsorban az ablakok pereménél feltûnõek a három ujjnyi vastag golyóálló üvegek.

  • Százéves a T-Ford

    Bádog Böske és a magyar feltaláló "románca"

    A világ elsõ, szalagrendszeren gyártott gépjármûtípusa, a Ford gyár T-modellje éppen százesztendõs. A kilencedik Ford-típus megtervezésében éppúgy, mint a technológia kidolgozásában a Makóról elszármazott Galamb Józsefé a fõ érdem. A szinte népautóként forgalmazott T-Fordot a korabeli autósok Tin Lizzynek (Bádog Böskének) becézték.

  • BMW M3 CSL amatõr versenyzõk számára?

    Német lapértesülések szerint a BMW ismét készít egy M3-as változatot amatõr versenyzõk számára, könnyebb karosszériával, feszesebbre hangolt futómûvel és erõsebb motorral.

    A korábbi, hasonló filozófia szerint épített változatok mintájára CSL néven emlegetett autót állítólag még több karbonszál-erõsítésû mûanyag karosszériaelemmel és egyszerûbb, kényelmi berendezéseitõl megszabadított belsõvel készül majd.

  • Az Irmscher bemutatta az Astra sportosabb változatát!

    Bár az új Astra még be sem mutatkozott, az Opelek tuningolásával foglalkozó Irmscher máris bemutatta elsõ fotóit az Astra sportosabb változatáról, amely a szériaváltozatnál alacsonyabb lesz, agresszívebb külsõt kap, no és persze a motorok sem maradnak érintetlenek.

    Az Opel Astra legújabb generációja õsszel kerül a kereskedésekbe, de az Irmscher máris nyilvánosságra hozott néhány részletet az õ változatukról, amely a szokásoknak megfelelõen sportos lesz.

  • A Novitec Rosso tuningmûhely egy 707 lóerõs F430-as Ferrarival rukkolt elõ!

    A svájci Novitec Rosso tuningmûhely és a német Unique Sportcars dizájnstudió együttmûködésébõl született meg a Calavera, amely egy Ferrari F430-ra épül, ám annál sokkal gyorsabb, ráadásul egyedi külsõvel is ellátták.

    Bár a Ferrari F430 lassan pályafutása végéhez közeledik, és hamarosan átadja helyét az F450-nek, a kõkemény sportkocsi még manapság is igencsak megmozgatja a tuningcégek fantáziáját.

    Most egy svájci és egy német mûhely fogott össze, és készített valami igazán különlegeset.

  • Egy feltöltéssel 125 kilométer megtételére képes az új elektromos Nissan Nuvu

    Háromszemélyes, teljesen elektromos városi autót mutatott be Nissan a Párizsi Autószalonon. Az egyedi formatervû Nuvu egy feltöltéssel 125 kilométer megtételére képes, miközben egyáltalán nem szennyezi környezetét.

    Az autógyártók manapság igen nagy gondot és rengeteg pénzt fordítanak az alternatív meghajtások kutatására, amelyben kétségkívül a japánok vezetnek.

  • A Holdra szállás évfordulójára limitált szériás Captivával rukkolt elõ a Chevrolet

    Negyven éve, hogy az elsõ ember a Holdra lépett, ennek emlékére különleges szériát dob piacra a Chevrolet európai részlege.

    A limitált szériás Captivák egyedi fényezést és hatalmas, fehérre fényezett alufelniket kapnak.

    Immáron negyven éve, hogy az Apollo-11 1969. július 20-án a Holdra szállt, és Neil Armstrong elsõként az égitestre léphetett. Ezt az évfordulót ünnepli meg a Chevrolet egy 40 darabos speciális szériával.

  • Subaru GT-86 - 200 lóerős, hátsókerekes változat

    Subaru GT-86 - 200 lóerős, hátsókerekes változat2011 november 29-én a Toyota megmutatta a nagyvilágnak GT-86 névre keresztelt hátsókerekes, egyébként már regés-rég várt sportautóját, ma pedig a testvérmodell, a Subaru BRZ kerül górcső alá. A boxermotoros japán sportgép sokak kedvence lehet, főleg a nemrég látott STI változattal az élén. Természetesen a szériaérett változat már nem viseli magán az STI nevével fémjelzett koncepció látványos aerodinamikai csomagját, így sem vasalódeszkányi hátsó szárny sem morcos orr nem tartozik a gyártáskész BRZ-hez, ahogy a karbon kiegészítők is kényszerpályára kerültek.

  • A kocsi, amely 'kerekekre ültette Amerikát': 100 éve kezdték árusítani a Ford T-modellt

    Száz éve, 1908. október 1-jén kezdték árusítani az Egyesült Államokban a Henry Ford által gyártott, 850 dollárért kínált T-modellt. A Bádog Böske (Tin Lizzy) becenéven emlegetett kocsi volt az elsõ, mindenki által elérhetõ autó, amely "kerekekre ültette Amerikát" (avagy "a talpáról a kerekeire állította a világot"), alapjában változtatva meg az emberek életmódját.

    Ford egy farmon született, de a gépek iránti érdeklõdése gyárakba vitte dolgozni. Edison detroiti gyárában benzinmotort konstruált, majd saját mûhelyt alapított.