2024.04.19. - Emma

Renault Laguna Coupé - 2 literes 2011-es dízel motorral

Renault Laguna Coupé - 2 literes 2011-es dízel motorral
Renault Laguna Coupé - 2 literes 2011-es dízel motorralÚjdonságot a LED-es technikával kiegészített lámpacsoport, a kötelező menetfények, illetve az új 17 colos könnyűfém felnik jelentik, valamint a majdani vásárlók bővült színpalettából varázsolhatják egyedibbé autójukat. Az utastérben ennél is minimálisabb az eltérés az elődhöz képest, de mindenképp üdvözítő az műszerfalon alkalmazott újfajta varrás; ezen kívül finomítottak a hangrendszeren is, illetve tetszetősebb szövetkárpitozás is elérhető a Laguna Coupéhoz.
Technikai szempontból csemegének számíthat a motorháztető alatt lapuló új kétliteres Energy dCi 150 erőforrás, amely immáron fejlett start-stop elektronikával, illetve az ESM (Energy Smart Management - intelligens energiamenedzsment) rendszerrel felvértezve áll csatasorba a fogyasztás elleni háborúban.

Utóbbi segítségével a teljesítményigényes periódusokban, azaz a gyorsítások alkalmával csupán az akkumulátor felel az áramellátásért, míg annak töltése a fékezési, illetve egyenletes tempójú szakaszokban történik. Az ESM technológiát egyébként a többi erőforrásnál is köszönhetően a 175, valamint a 180 lóerős dízelmotorok széndioxid-kibocsátása 9 és 6 g/km-rel csökkent, ami 2 illetve 3 deciliteres fogyasztás-csökkenésnek felel meg.

Képességek terén semmi szégyellnivalója nincs: 150 lóerő áll rendelkezésre, miközben az ígéretek szerint a fogyasztás mintegy 13 százalékkal mérséklődött a régebbi dízelmotorhoz viszonyítva. A CO2 kibocsátás is kedvező, a gyári adatok szerint összesen 118 g/km-t pöfékel a levegőbe a Laguna Coupé, ami azért a 150 lóerő mellett becsületes produkció - és 4,4 l/100 km-es fogyasztásnak felel meg.