rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Smart ForTwo: Új külsőt kapott

  • Smart ForTwo: Új külsőt kapottLassan nagykorúvá érik a Smart ForTwo, ideje volt újra gatyába rázni. Érkezik a legismertebb kisgombóc stilizáltabb pofival. Nagy, de fizikai méreteit tekintve igen apró fába vágta a fejszéjét a világhírű Swatch és a még nagyobb celebfaktorral bíró Mercedes, amikor '98-ban közös projekttel álltak elő. Két személy szállítására alkalmas, kétüléses, pici városi autó megalkotása volt a cél, ami ha szükséges, keresztben is be tud állni a legkisebb parkolóhelyre. A Smart két éve kapott új arcot, de ismét kés alá fektették.

    Első közös gyermekük a ForTwo, ahogyan a neve is mondja, maximum két felnőtt számára biztosít utazóhelyet, illetve a csomagtartónak nevezett fiókocskában elfér egy láda ásványvíz és egy King méretű Twix csokis édesség is.

    Első generációja csúnyán elbukott a németek által csak "szarvas tesztként" emlegetett vezetési próbán, de a tervezőasztalon eltöltött pár hét után bebizonyította, hogy joggal nevezhetjük igazi gépjárműnek.

    Hosszában csak pár centivel lépi túl egy hagyományos kerékpár méreteit, a döbbenetesen apró méret akkor a legszembetűnőbb, amikor egy hagyományos méretű autó mellé állítjuk a csöppséget: kedvencünk feleakkora, mint egy mezei kompakt.

    A Smart két éve kapott új arcot, de ismét kés alá fektették. Egy átlagos autógyártó általában négy-öt évenként plasztikáztatja kínálatban lévő modelljeit, Smarték viszont sosem tartoztak a "szürke egér" szakosztályhoz.

    Az évek során többtagúvá bővült a család: már van városi kisautó méretű négykerekű, ahogyan a neve is mondja, ForFour, továbbá vagány kupé és dögös roadster. De a figyelem középpontjában mindig is az örök fiatal, megunhatatlan formavilágú ForTwo állt.

    Az alapkoncepciót természetesen nem változtathatták meg, méreteiben nem változhat a Smart, nem érheti utol a kisautó-növesztő globális mozgalom. Ahogyan a gyári fotógaléria is mutatja, a vizuális csomag vajmi keveset változott, a fő stíluselemeket a nemrég piacra dobott elektromos kivitelből telepítették át.

    Az előző generációhoz képest változott az első kötény és lökhárító, sokkal sportosabb arcot kapott a törpe, már ha beszélhetünk sportosságról egy bicikli méretű minigép esetén. Újdonság a Smart jelvényt viselő hűtőmaszk, a korábbi generációknál mellőzni kellett.

    A módosítás egész felnőttes orrkiképzést kölcsönöz az autónak. Dögös a ködlámpákat magába ágyazó szájrész, igazi morzsaporszívónak néz ki a ForTwo. A lámpatestek a régiek, ahogyan a sárvédők-motorháztető trió is. Természetesen minden karosszéria-elem műanyag, gyorsan cserélhető és relatíve olcsó, bár egy égő cigarettával is komoly károkat lehet okozni bennük.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Switzer Performance Porsche Panamera Turbo

    Dacol a német autógyártók sebességkorlátozásával a Porsche, ám eddig egyetlen Panamera sem volt ilyen gyors, mint az Switzer Performance által izmosított példány.

    Noha a legtöbb német gyártó rendelkezik olyan izomgéppel, amely könnyedén képes lenne 250 km/óránál magasabb tempóra is, döntõ részük utóbbi értékre programozza a vezérlõ-elektronikát. Nem úgy a Porsche, melynél minden verzió végsebessége annyi, amennyit az adott gép tud. Az 500 lóerõs Panamera Turbónál 50 lóerõvel izmosabb Turbo S például 303 helyett 307 km/órára képes.

  • Leplezetlen fotók jelentek meg a Mercedes E-Coupéról

    Leplezetlen fotók jelentek meg az interneten a vadonatúj Mercedes E-Coupéról.

    A modellt már korábban is alig álcázták, most pedig gyári képek kerültek nyilvánosságra, amelyeken az autó utastere is látható.

    Már hosszú hónapok óta tesztelik Németország útjain a Mercedes CLK utódját, amelyet az utóbbi idõkben már alig álcáztak a gyáriak. Az E-Coupé néven forgalomba kerülõ modell elõdjétõl eltérõen a vadonatúj E-osztály alapjaira épül majd.

  • Hivatalos fényképek a Hyundai ix35-rõl!

    A napokban jelentek meg az elsõ hivatalos fényképek a Hyundai következõ SUV-járól, az ix35-rõl, így az autó külseje mellett már az utasteret is szemügyre vehetjük. A Tucson utódjaként érkezõ koreai újdonság mind elsõ-, mind pedig hátsókerékhajtással elérhetõ lesz majd. Az autó jövõ hónapban, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be hivatalosan.

    Már korábban is jelentek meg gyári vázlatok a Hyundai Tucson utódjaként érkezõ új ix35-rõl, ám hivatalos fényképeken csak most elõször csodálhatjuk meg az autót.

  • Bentley Continental Tuning

    Kombi még nem készült a Bentley Continental sorozatából, de az olasz Carrozzeria Touring most készített egyet. A Flying Star persze nem való hurcolkodásra: a shooting brake formát követi, azaz szûkös, 2+2 üléses luxusmodell, amelyben szükség esetén elfér a golfozáshoz, vagy vadászathoz szükséges felszerelés.

    A viszonylag kicsi harmadik ajtó mögött alaphelyzetben nincs sokkal több hely, mint a Continental GT csomagterében.

  • Portofino Concept a Fiat új strandautója

    A hangulatos olasz városkáról elnevezett tanulmányautó a Fiat 1960-as évekbeli strandautóit hivatott idézni, amelyek korábban ellepték az olasz tengerpartot.

    A Portofino Concept a Fiat Fiorino alapjaira épül, ám jól láthatólag ezernyi dologban különbözik a donormodelltõl.

    A koncepció külsõ és belsõ formatervét is a Pininfarina álmodta meg, amelyet elárul az autó oldalán található felirat is.

  • Repüljön puttonnyal!

    Negyvennyolc éves és 27 éven keresztül dolgozott egy hátizsákos repülõgép modelljén, sokáig a legnagyobb titokban. Most a nyilvánosság elé állt és bebizonyította, hogy a találmány mûködik. Az új-zélandi Glenn Martin gépével a hátán a tervek szerint jövõre bárki szabad madárrá válhat.

    A repülõ ember Ikarosz és Daidalosz regéjétõl a Tûzgolyó címû James Bond-filmig állandóan visszatérõ téma az egyetemes kultúrtörténetben, ami jól mutatja, hogy Martin találmányára van piaci igény.

  • Jól törik a Cruze!

    Maximális, ötcsillagos értékelést kapott EuroNCAP biztonsági tesztjén a Chevrolet Cruze. A kocsi 79 pontot kapott a lehetséges százból, amivel az egyik legbiztonságosabb modellnek számít a személyautók között. Kiemelkedõ, hogy a Cruze 96 százalékos teljesítményt ért el a felnõtt utas védelem területén, megelõzve ezzel az összes tesztelt prémium kategóriájú modellt. A Cruze maximális 16 pontot kapott a részleges átfedésû frontális ütközésre és maximális nyolcat a deformálható akadályon végrehajtott oldalütközésre.

  • Oldtimer Expo 2010 - magyar jármûvek részvételével

    Számban nem lehet felülmúlni a németeket, de 2010-ben közel ugyanakkora figyelmet követeltek maguknak a magyar jármûvek, a IV. Oldtimer Expón.

    Pajtikának hívják a Csepel Kerékpárgyár egyik háború elõtti gyermekbiciklijét, a kiállított 1936-os példányt a Veterán Autó és Motor kiadója restauráltatta. A korszak másik magyar vonatkozású jármûve a cikk elején érintett Unitas-Tatra. A fõvárosi Unitas cég a húszas években saját elõállítású gépkocsikkal kísérletezett, de ezek nem váltották be a hozzájuk fûzött reményeket.

  • Murcielago LP750 Edo - 750 lóerõs Lamborghini

    Az Edo Competition elõzõ Murcielago átépítése sem volt piskóta: az ugyan csak 710 lóerõs volt, és 352 km/h-nál nem tudott gyorsabban menni, de nem létezett akkor erõsebb és gyorsabb Lamborghini Murcielago.

    Most a saját rekordjukat döntötték meg. Az LP750-nek a neve is beszédes, ugyanis pont annyi lóerõt tud leadni, amennyit már maga a kód is sejtet. A maximális sebesség ezzel, és egyéb apró aerodinamikai változtatásokkal – átformált hátsó szárny, állítható frontspoiler –365 km/h-ig kúszott fel.

  • Légzsákos helikopter a NASA ötlete alapján

    Egy texasi helikoptergyártó vállalat új ötlettel állt elõ: a NASA marsjáróinál alkalmazott légzsákok mintájára olyan helikoptert tervezett, amelynek alján légzsákok fújódnak fel baleset esetén a becsapódás csillapítására.

    Mivel a NASA számos marsjárója sikeresen landolt a vörös bolygón a légzsákoknak is köszönhetõen a Bell Helicopter nevû texasi cég tervezõi elhatározták, hogy helikoptereknél is alkalmazhatóvá teszik a módszert.

  • Subaru Outback 2010

    Ma már inkább luxusautó, 1995-ös megjelenésekor azonban még távol állt ettõl a Subaru Outback, vérbeli túravezetõnek, dzsungelharcosnak tûnt, aki olykor-olykor, ha éppen szükség volt rá, elõ tudta kapni „a kedvesebb arcát". Megjelenése divatot indított el, a városiak olyan keménynek akartak látszani, mint õ, a tényleges sárdagasztó erdõkerülõk viszont a konszolidáltságáért irigyelték. A trendcsináló crossovernek immár a negyedik generációja jelent meg 2010-ben, minden eddiginél finomabb külsõbe csomagolva, de legendás képességeit nem felejtve.

  • Talmácsi Gábor szerzõdést bontott az Asparral!

    A magyar motoros és menedzsmentje kényszerhelyzetbe került, melynek hatására, elsõsorban Talmácsi Gábor érdekeit szem elõtt tartva, kénytelen volt kezdeményezni a Jorge Martínez cégével kötött kétéves szerzõdés felbontását.

    Az évek folyamán hatékony együttmûködés alakult ki az Aspar Team, valamint Talmácsi Gábor és menedzsmentje között, a szerzõdés felbontása azonban mára elkerülhetetlenné vált.

  • Bowler Nemesis EXR 2011

    A BMW X6 M és a Porsche Cayenne Turbo elhízott kocogónak látszik a Bowler elsõ utcai gépe mellett. A Nemesis EXR ultrakönnyû terep-versenyautó, ami valamilyen véletlen folytán rendszámot is kaphatott. A Bowler nevét itthon legfeljebb Palik László emlékezetes, 2004-es Dakar-bukása kapcsán ismerhetjük, pedig a brit autóépítõ több figyelmet érdemelne.

    Valószínûleg itt készülnek a legjobb Land Rover technikára alapuló tereprali-versenyautók a világon – a Nemesis például a Range Rover Sport hajtásrendszerét örökölte.

  • Kiszivárgott az Év Autója 2009 szavazás végeredménye

    Csaknem három héttel a hivatalos eredményhirdetés elõtt kiszivárgott az Év Autója 2009 szavazás végeredménye, mely a Fiat-csoport totális gyõzelmét hozta; az Alfa MiTo ráadásul rekordot is döntött.

    Ilyen még nem volt az Év Autója szavazás 45 éves történetében: idõ elõtt kiszivárgott a 2009-es választás eredménye.

    Legalábbis, ha igaznak bizonyulnak az interneten terjedõ hírek.

  • Az új Renault Safrane a közel-kelet számára készül

    Az egykori Renault luxusmodell 2000-es visszavonulása után azt hittük, soha többé nem találkozunk új autón a Safrane típusjelzéssel, de tévedtünk. A franciák most elõhozakodtak egy második autóval ezen a néven, igaz, egyelõre Európába nem hoznak belõle.

    A régi Safrane nem volt különösebben sikeres. Bár nyolc évig volt piacon, sem a minõsége, sem a külseje nem tette igazán emlékezetessé. A Renault most bemutatkozó nagykocsija talán épp ezért kapta meg a Safrane nevet.