rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Mercedes SL63 AMG

  • Mercedes SL63 AMGNem véletlenül cserélte le a Mercedes GP nevet Mercedes AMG-re a csillagos márka gyári Forma-1-es istállója. Ahogyan azt a névváltoztatáskor közölték, igyekeznek szorosabbra fűzni a szálakat a házi tuningműhely és a Forma-1-es istálló között, s ennek első, jól látható jele volt keddi F1-es autóbemutató. Michael Schumacher és Nico Rosberg egy-egy SL63 AMG-vel gurultak végig a Circuit de Catalunya boxutcáján, ahol megmutatta a W03-ast a felgyülemlett fotóshadnak.

    A hivatalosan a Genfi Autószalonon leleplezésre kerülő modell 5,5 literes, V8-as, twin-turbós, 529 lóerős motor hajtja, így álló helyzetből százra 4,3 másodperc alatt gyorsul fel, ráadásul a hagyományos verziónál 125 kilogrammal könnyebb és 30 százalékkal kevesebbet fogyaszt.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Wimmer Sporttechnik Solingen bemutatta a Porsche 911, a GT2 még erõsebb változatát!

    A német Wimmer Sporttechnik Solingen tuningcég bemutatta a Porsche 911, a GT2 még erõsebb változatát. A cég potom 30 000 euróért kínálja a sportcsomagot a zuffenhauseniek utcai versenyautójához, amely az eddig is tiszteletre méltó teljesítmény megnövelése mellett a külcsínre is nagy hangsúlyt fektetett.

    Jó hír a sebesség megszállottjainak: bemutatkozott a Porsche 911 GT2 még izgalmasabb és agresszívabb változata a Wimmer Sporttechnik Solingen német tuningcégnek köszönhetõen.

  • Szemmel irányítható autó - vannak még hibák

    Német kutatók 2010-ben Berlinben mutatták be azt az autót, melyet a kezek segítsége nélkül, csupán a sofõr szemmozgásaival is kormányozni lehet. Raul Rojas, a kutatás vezetõjének elmondása alapján a kifejlesztett mûszer folyamatosan monitorozza a szemgolyó mozgásait, majd továbbítja azt a kormányt tekerõ robotnak. Így végül arra haladhat az autó, amerre a pilóta a szemeit forgatja. Az új technológiát egy Dodge Caravanba szerelték be, mely a berlini reptéren cikázott. Az eyeDriver-nek nevezett robot egészen 50 km/h-ig gyorsított, és ennél a sebességnél még biztonságosan manõverezett.

  • Honda Brio - 78 lóerõs motorral

    Jóval kisebb, mint a Jazz, de ötajtós, és az ígéretek szerint meglehetõsen tágas. A Honda is beszáll a városi törpeautók versenyébe.

    A Honda régóta nem kínál igazán apró városi autókat Japánon kívül, de úgy néz ki, rájöttek, hogy érdemes lefelé bõvíteni a kínálatot.

    A Brio csupán 3,61 méter hosszú, 1,68 méter széles és 1,48 méter magas, azaz 29 centivel rövidebb a Jazznél. Ugyanakkor ötajtós, és állítólag nagyon igyekeztek a tervezõk, hogy elérjék a lehetõ legjobb térkihasználást.

  • Lamborgini Gallardo Balboni Edition - közel 600 lóerõs a tuning verda

    Egy különleges kiadású Gallardót, a Balboni Editiont vette kezelésbe a német tuning mûhely. Az eredmény 590 lóerõ.

    Egy Lamborghini, bármelyik, már magában igazi különlegesség, de persze vannak olyan vásárlók, akiket ennyi nem elégít ki. Kérhetünk a Lambóba egyedi, saját nevünkkel varrott szõnyegeket, vagy vásárolhatunk különleges kiadású, kis szériás modellt.

    Olyat, mint a Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni Edition.

  • Takarékos ralibajnok

    Fogyasztási versenyt rendeztek nemrégiben Ausztráliában: a Global Green Challenge öko-futamon egy ralibajnok vezette Hyundai volt a legtakarékosabb kategóriájában. Egy dízelmotoros Santa Fe bizonyult a legkörnyezetkímélõbb sorozatgyártású terepjárónak a dél-ausztráliai motorsport bizottság által megrendezett Global Green Challenge versenyen. A futamon több mint háromezer kilométert megtéve, észak-dél irányban, Darwin és Adelaide között szelte át a kontinenst a mezõny.

  • Gyorsteszt – Skoda Yeti, aki nem hegyiember

    A Skoda Yeti, mint lenni szokott tanulmányautónak indult, majd valóság lett belõle. A gyár fél évvel késõbbre tervezte a gyártást és a piaci bevezetést, de végül az õszi frankfurti helyett már a tavaszi Genfi Autószalonon bemutatták a kocsit.

    A gyártás és az elõrendelések felvétele a nyáron elindult, nálunk is. Így bár az autó most lett megérinthetõ Magyarországon, már van, aki letette az elõleget és várja az összkerékhajtású Skodáját.

  • Versenyautó utcai változatát dobta piacra a Lamborghini

    Versenyautó utcai változatát dobta piacra a LamborghiniA Lamborghini nemsokára nyugdíjba küldi a Gallardót, az olaszok legnépszerűbb modellje ugyanis 10 éve piacon van, ami nagyon sok időnek számít a szupersportautók világában, búcsúzóul azonban még piacra dobnak belőle egy különleges kiadást. A bemutatkozó Gallardo LP 570-4 Squadra Corse a Super Trofeo sorozatban résztvevő versenyautó utcai változata, ami nem csak a külsőségekben mutatkozik meg, hanem műszaki téren is. A Gallardo Squadra Corse-ban egy az egyben ugyanaz a V10-es motor dolgozik, mint a versenyautóban.

  • A Volkswagen belép a pickupok piacára

    Az Amarokkal a Volkswagen belép a világszerte évente kétmilliós piaccal rendelkezõ középkategóriás pickupok szegmensébe. Egyben az Amarok az elsõ, 1 tonnás kategóriájú, Németországban fejlesztett pickup. A VW Amarok bevezetésére világszerte a négyajtós, duplakabinos verzióval kerül sor; a szimplakabinos változat 2011 elsõ felében mutatkozik be. Lesz hátsókerék-hajtású, valamint kapcsolható négykerék-hajtású és a kategóriában ritka állandó összkerékhajtású kivitel is.

  • Konnektorról is tölthetõ majd az új BMW 1-es

    A BMW is „halad a korral”, ám nem csupán a divathullámot lovagolja meg, amikor bemutatja az 1-es kupé tisztán elektromos hajtású változatát. A modell hatótávolsága a légkondicionáló vagy a szélvédõfûtés hétköznapi használata mellett a gyakorlatban kb. 160 kilométer.

    A BMW Concept ActiveE tisztán elektromos hajtású, a BMW 1-es Coupé alapjaira épülõ tanulmánymodell, amely a BMW csoport „project i” programja keretében, az elektromos mobilitás területén végzett fejlesztések következetes folytatását képviseli.

  • A Seat Ibiza Bocanegra nyáron érkezik

    A spanyol Seat elkészítette eddigi legütõsebb Ibizáját, a Bocanegrát. A sportos kiállású modellt egy évvel ezelõtt még csak koncepcióként csodálhatta a nagyérdemû, ám az idei Barcelonai Autószalonon bemutatták az autó gyártásra kész változata. Az Ibiza Bocanegra nyáron érkezik az európai autószalonokba.

    A Barcelonai Autószalonon mutatkozott be a Volkswagen tulajdonában álló Seat új sportautója, az Ibiza Bocanegra. Az autó 2008-ban, a Genfi autószalonon debütált koncepcióként, ám a spanyol gyár elkészült a szériaváltozattal is.

  • Az Infiniti Essence egy 3,7 literes benzines V6-os, 592 lóerõs luxuscsoda!

    A Nissan luxusmárkája igazi csemegével kápráztatta el az autórajongókat a Genfi Autószalonon; az Essence gyönyörû kupé, amelynek 3,7 literes benzines V6-osát elektromotorok segítik 592 lóerõs teljesítményhez.

    A gyártó a hivatalos álláspont szerint azért készítette el a kupét, hogy ünnepelje a márka huszadik születésnapját, és egyben megmutassa annak jövõbeni formai irányvonalát.

    Mamuro Aoki, a márka fõ formatervezõje úgy nyilatkozott az autóról, hogy "bepillantást enged az Infiniti jövõjébe".

  • Nem lesz dízelmotoros Ferrari

    A szigorodó EU-s törvények a sportautókat készítõ autógyártókkal sem tesznek kivételt, így a Ferrarinak is csökkentenie kell modelljeinek fogyasztását és szén-dioxid kibocsátását.

    Amedeo Felisa, az olaszok vezérigazgatója megerõsítette, hogy egy dízelmotor tervezése nem szerepel a gyár ötéves tervei között.

    A távolabbi jövõben sem lát sok esélyt egy gázolajjal mûködõ erõforrás beépítésére.

  • Honda Accord Type S szedán és kombi változatban

    A márciusban kezdõdõ Genfi Autószalonon mutatkozik be a Honda Accord Type S változata, amelynek motorterében a már jól ismert 2,2 literes dízelmotor erõsebb változatát találjuk.

    A sportosabb Accord szedán és kombi változatban is elérhetõ lesz. A tavalyi Genfi Autószalonon mutatkozott be a Honda Accord jelenlegi generációjának európai változata, amely jelenleg 2,0 és 2,4 literes benzinmotorokkal és 2,2 literes dízelmotorral kapható, azonban hamarosan érkezik a régóta várt Type S változat.

  • MacAudio Z4100 White - erõsítõ a javából

    Az elsõ MacAudio "Z" sorozatú erõsítõk nagyjából 2004 õszén váltak elérhetõvé a hazai közönség számára. Azóta az elektronikák rendületlenül és nagyobb változtatásoktól mentesen léteznek a piacon, dacára a manapság uralkodó évente-félévente változó trendnek. Valahogy ez a dolog egybecseng az elektronikák kinézetével, ami ezek szerint egyáltalán nem egy marketingfogás része, hanem valóban egy szemléletmód-váltás külsõ megjelenése volt. A 2004 elõtti idõben ugyanis a MacAudio erõsítõi körében inkább a feltûnõ külsõ volt a divat, így mindenki örömmel várta a letisztult formákat.

  • Alfa 8C Spider - Novitec tuninggal

    Az olasz márkákra szakosodott nemesítõ mûhely, a Novitec most az Alfa Romeo paletta legritkább és legértékesebb modelljében, a 8C Spiderben látott fantáziát.

    Kompresszor segítségével 600 lóerõre növelte a teljesítményét, így a gyönyörû vászontetõs 305 km/órával szelheti a levegõt.

    Az Alfa 8C Spider hosszú gépteteje alatt 4,7 literes, 32 szelepes Maserati erõforrás lakik, ezért a Novitec a Tridente nevû testvérvállalatától kérte kölcsön az ehhez a motorhoz tartozó átalakító szettet.