rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Skoda Rapid

  • Skoda Rapid14 millió Skoda Rapidot gyártottak Indiában, a helyszín a távol-keleti piac fontosságának is szól. A Fabiánál nagyobb, az Octaviánál kisebb, 4,39 méter hosszú és 1,66 méter széles karosszériával bíró szedánt a csehek elsősorban India, Kína, s vélhetően még Orosz- és Törökország számára készítik. De nem csak nekik, hanem nekünk, a lépcsőshátú forma közép-kelet-európai kedvelőinek is. Talán a Citigo-féle háromhengerest is megkapja, várható árát illetően pedig annyi a támpont, hogy német alapára 3,8 millió forintnak megfelelő euró.

    A MissionL tanulmányként anno még izgalmasnak látszó, mára szürke tömegtermékké, voltaképp egy négyajtós Fabiává "varázsolt" Rapid hivatalosan a Genfi Autószalonon mutatkozik be, míg a boltokba az év második felében kerülhet 460 literes csomagtartóval, valamint a Volkswagen-konszern ismert, benzines és dízelmotorjaival.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Honda Odyssey 2011 - átdolgozták a korábbi modellt

    Az Odyssey arca eddig sem volt egy kimondott szépség, de legalább konzervatív vonalakkal folytatódott hátrafelé. A fenekét pedig akár tetszetõsnek is nevezhetjük, fõleg az egyterûek között. A 2011-es modellváltással viszont megmutatta a Honda, hogy milyen csúnyán el lehet rontani a jót. Mintha elcsúszott volna a papír a tervezõasztalon, vagy véletlenül egy másik autó hátulját varrták volna rá. Félelmetes, hogy mennyire magabiztosan nyúltak hozzá az amerikaiak az USA-ban rendkívül népszerû kisbuszhoz. A küszöb fölött kiképzett törésvonalat feljebb vetítették eggyel, és átmásolták az oldalablakokra.

  • Renault Fluence

    Fluence - azaz folyékonyság. Ezzel a névvel mutatja be a 2010-es modelljét a Renault. Érdekes ez a névválasztás, hiszen 2004-ben ugyanígy hívták a Renault Laguna tanulmányautó kivitelét. Aminek nem sok köze van a mostani jármûhöz.

    Kétféle benzinmotor kerül az autóba, a kisebbik 1,6-os 110 lovas, míg az erõsebb 2,0 literes 140 lóerõs. A manuális sebességváltó helyett mindkettõhöz kérhetõ automata váltó, a nagyobbhoz folyamatosan változó áttételû CVT.

  • Audi R8 GT Spyder - R-tronic 6 sebességes váltóval

    A már ismert hengerûrtartalmú, V10-es erõforrás ezúttal 6.500 fõtengelyfordulat mellett 540 Nm nyomatékkal nyüstöli az abroncsokat, miközben 560 paripa nyerít fel, hogy a ménes minden tagja alig 2,93 kilogrammot vegyen a nyergébe.

    Nem csoda hát, hogy 3,8 másodperc alatt gyorsíthatunk álló helyzetbõl 100 km/órára, s sebességünket akár 317 km/óráig fokozhatjuk. Az Audi már lehetõvé sem teszi a manuális sebességváltó választását, így a motorhoz minden esetben a hatsebességes R-tronic egység kapcsolódik.

  • Itthon a Suzuki volt a nyerõ 2009-ben

    A Suzukinak a magyar autópiac 2009-ben tapasztalt mélyrepülése ellenére is sikerült megõriznie piacelsõségét a személygépjármûvek értékesítésében, 8112 forgalomba helyezett gépjármûvel.

    Nem csupán a 2009-es évet nyerte meg belföldön a Suzuki – miközben eladásai természetesen ugyancsak visszaestek –, de 13 egymást követõ évben sikerült megtartania vezetõ helyét. A személygépkocsi-értékesítésben elért 13,48 százalékos piacrésszel a tavalyi évben a Suzuki ismét megelõzte versenytársait.

  • Lamborghini Gallardo LP 570-4 Blancpain Edition - 570 lóerõvel

    Az LP 570-4 Blancpain Edition nem csak kívülrõl fenyegetõ, de versenypályára fejlesztett mûszaki megoldásokat is kínál, utcai csomagolásban.

    A 2010-es Párizsi Autószalonon alighanem háttérbe szorult, pedig igazán látványos, és sok tekintetben többet is nyújt, mint a nagyszériás változat.

    A koromfekete Gallardo ugyanis ugyanaz a Lamborghininek, mint a Porschének a GT3 vagy a Ferrarinak a Scuderia típusváltozatok.

  • Jön az Audi A7 és a Q5 Hybrid

    Nem fogja vissza fejlesztéseit a pénzügyileg stabil Audi, a tervek között elektromos hajtás éppen úgy szerepel, mint 2011-re a Q5 hibrid változata.

    Az Audi AG. 7,3 milliárd eurót kíván üzemei modernizálására, új termékek fejlesztésére és technológiai kutatásokra fordítani 2012-ig. Modelljeinek számát pedig 2015-ig 42-re növeli a jelenlegi 34-rõl. A befektetésre elõirányzott összeg 80 százalékát, 5,9 milliárd eurót termék- és technológia fejlesztési célokra szánja fordítani az Audi.

  • Kompakt és elõremutató formával érkezik az új Hyundai Coupe

    A 2011-ben bemutatkozó új Hyundai Coupe-t teljesen más szellemiséggel tervezik, mint elõdeit. Az újdonság kompakt és igen könnyû lesz, formája pedig igencsak elõremutató.

    A motorháztetõ alatt pedig egy modern 1,6 literes benzinest találunk.

    A Hyundai már a 2007-es Szöuli Autószalonon leleplezett Veloster Concept bemutatásakor jelezte, a tanulmány az új Coupe elõfutára, mi több, a végleges változat formája 70-80%-ban teljesen megegyezik majd az akkori koncepcióéval.

  • Audi A6 Avant 2011

    Csak a fotók alapján fel sem tûnik az embernek, hogy az Audi új típust mutatott be: olyan tökéletesre fejlesztették az átméretezéssel való autótervezést, hogy ha nincs valami támpont a képen, simán A4 Avantnak nézhetnénk.

    Nem sokat változott elsõ ránézésre.

    Persze van néhány részletbeli különbség, de még az utastér és a csomagtartó aránya is stimmel. Ez persze nem jelenti, hogy az A6 ne volna kellemes jelenség, jó arányú szokvány-Audi, ezúttal 4,93 méteres hosszban.

  • A Volkswagen belép a pickupok piacára

    Az Amarokkal a Volkswagen belép a világszerte évente kétmilliós piaccal rendelkezõ középkategóriás pickupok szegmensébe. Egyben az Amarok az elsõ, 1 tonnás kategóriájú, Németországban fejlesztett pickup. A VW Amarok bevezetésére világszerte a négyajtós, duplakabinos verzióval kerül sor; a szimplakabinos változat 2011 elsõ felében mutatkozik be. Lesz hátsókerék-hajtású, valamint kapcsolható négykerék-hajtású és a kategóriában ritka állandó összkerékhajtású kivitel is.

  • Izmos szállítók

    Száznyolcvan lóerõ, majd kétszázas végsebesség, tíz alatti gyorsulás – nem csak takarékosan, biztonságosan szállítanak, szükség esetén repeszteni is tudnak a Volkswagen új T5-ös generációjának modelljei.

    Novemberben érkeznek a magyar piacra a megújult Volkswagen Multivan, Transporter, Caravelle és California modellek. Kategóriájában Európa legnépszerûbb – T5-ös belsõ kóddal jelölt – modellsorozatának új generációja takarékosabbá, tisztább üzemûvé, kulturáltabb járásúvá és dinamikusabbá vált a gyár szerint.

  • Nissan LEAF: a tökéletes választás

    A Nissan Leaf egy C-szegmensbe tartozó, azaz kompakt méretû ötszemélyes, zéró károsanyag-kibocsátású villanyautó, 160 kilométeres hatótávolsággal. A modell várható piaci bevezetése Japánban, az Egyesült Államokban és Európában 2010 végén várható.

    Bár az autó ára csak a 2010-es bevezetés környékén válik véglegessé, a Nissan elképzelései szerint versenyképes lesz egy jól felszerelt kompakt gépkocsiéval. Ez azt jelenti, hogy nagyjából 5,5-6 millió forintot kérnek majd érte.

  • BMW M3 Tiger 2010 - egyedi BMW kínának

    Egyedi M3-as modellt mutatott be a BMW Kína számára, amely narancssárga fényezést kapott és egyedi belsõt. A limitált szériás modellek hamar elfogyhatnak, mindössze 250 darab készült belõlük.

    A kínai autópiac egyértelmûen kezd az egyik legfontosabbá válni az európai gyártóknak is, ahol szép számban adnak el négykerekûeket a prémiumgyártók is. A BMW évek óta jelen van az országban, sõt egyes modelljeit már itt mutatta be, ilyen például az új Gran Tourismo is.

  • Toyota FT-86 II - Subaru alapokon

    A Toyota láthatóan biztosra próbál menni új hátsókerék-hajtású sportkocsijával, amely a Subaru Impreza alapjaira épül. Az elsõ változatot már 2009 õszén bemutatták, de úgy tûnt, az egyszerû formaterv miatt nem vonzott annyi érdeklõdõt, mint szerették volna.

    Így visszaültették a formatervezõket a rajzasztalokhoz, hogy készítsenek egy érdekesebb változatot. Ez lett a 2011-es Genfi Autószalonon leleplezett FT-86 II tanulmány, amely ugyan megtartotta az elõd arányait és mûszaki tartalmát, de sokkal izgalmasabban fest.

  • Mercedes Benz W212

    A hagyomány szent: a Benz mindig elkészíti az aktuális E osztály hatajtós változatát – természetesen a W212-es sem lehet kivétel.

    A német cég, amely 1936 óta foglalkozik Mercedesek átalakításával, ma lényegében már gyári beszállítónak számít. Átdolgozott autóikat a gyári kereskedésekben forgalmazzák – persze egyedi megrendelésre – így garancia és szerviz ugyanúgy jár hozzájuk, mintha egyenesen a Mercedes valamelyik gyárából érkeznének.

  • Toyota Prius Plus Performance Package - kanyarstabilizátorral

    Limitált példányszámban dobja piacra a Toyota, a Prius Plus Performance Package névre keresztelt modelljét.

    A hibriden történt átalakítások a Toyota Racing Development nevéhez fûzõdnek.

    Mégis sportosabb lett az autó.

    Ennek ellenére a motor és az erõátviteli rendszer környékén hiába is keresünk változásokat. A módosítások mindössze az optikára és a futómû tuningjára korlátozódtak.