rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Exagon Furtive e-GT

  • Exagon Furtive e-GTKettő villanymotorja összesen 402 lóerőt és 516 Newtonmétert szabadít a hátsó kerekekre: ezzel 3,5 másodperc szökken százra (pont lépést tartva a Porsche 911 GT3-mal), és akár 250 km/órával képes száguldani a tisztán elektromos hajtású Exagon Furtive e-GT. A francia manufaktúra minden részletre odafigyelt. A Furtive e-GT formavilága a diszkrét első légterelőtől kezdve a dupla buborék tetőn át a masszív diffúzorig mind azt hirdetik: ezt az autót jobb komolyan venni.

    A tavaly év végén beharangozott, majd most márciusban, Genfben teljes életnagyságban is leleplezett Furtive nem sajnálja a sportos hangulatot a leendő vevőktől. A műszerfal a vázszerkezethez hasonlóan szénszálas anyagból készült, a sportkormány alját egyenesre metszették, a műszerek digitálisak.


    A megjelenéshez illő menetteljesítményekről két darab vízhűtéses villanymotor gondoskodik. A Siemens által gyártott erőforrások első szervize 150 ezer kilométer után esedékes, és addig sok kellemes percet okozhatnak a vezetőnek. Az 53 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal a hatótávolság eléri a 360 kilométert; azonban ha ezt kevésnek gondolja a vásárló, a későbbiekben fedélzeti áramfejlesztővel is megrendelhető a modell, ami több mint kétszeresére növeli az egyhuzamban megtehető távolságot.


    A 4,46 méteres, 1640 kilós autó gyártója arra is gondolt, hogy potenciális vásárlói között akadhatnak az elektromos hajtástechnológiától még ódzkodó jelöltek: részben az ő megnyugtatásukra is szolgál az a non-stop telefonos ügyfélszolgálat, amely a luxusautók világában megszokott módon az égvilágon mindent elintéz a kedves kliensnek.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Smart Forfour 2010 - megújjult a széria

    Új ötajtós modellel bõvíti kínálatát a Smart a következõ másfél évben, az autó csak Amerikában lesz kapható.

    Megújult a dizájn is.

    2010. októberében megjelentek az elsõ gyári grafikák az új ötajtós Smartról, amely a következõ másfél évben kerül piacra, de kizárólag az Egyesült Államokban.

    2007-ben állt le a Forfour gyártása, az új 2010-es amerikai modellel csak egy lyukat tömnek be, amíg meg nem érkezik a Forfour-generáció 2014-ben.

  • Ford Mustang Boss 302 - 440 lovas motorral

    Az új Boss 302 félelmetesebb, mint bármelyik korábbi névrokona: 440 lóerõt szabadít az aszfaltra, így méltó 1969-es elõdjének félelmetes hírnevéhez.

    A Ford sokáig adós maradt az igazán erõs, mégis megfizethetõ Mustanggal – a korlátozott példányszámban gyártott, kompresszoros Shelby GT 500-ast nem számítva –, az új, ötliteres V8-assal azonban új dimenziók nyíltak az izom-kupé elõtt. A 412 lovas GT után itt egy még erõsebb kivitel, amely a legendás Boss 302 nevet kapta meg, és nem csupán erõsebb, látványosabb is a többi kivitelnél.

  • Jön a Kia kiskategóriás egyterûje

    Frankfurtban mutatkozott be a vonzó külsejû, dallamos hangzású Kia Venga – az autó abban a kategóriában indul, ahol meglehetõsen nagy a „tülekedés".

    A Vengának van stílusa, mer más lenni, nem másolja a doboz formájú „minifurgon" társait, hanem fiatalosabb, lendületesebb azoknál. Dinamikusan emelkedõ övvonalával, széles nyomtávjával „tettre kész" autó érzetét kelti a Venga – mondják a gyáriak.

  • Hamarosan itt az üzletemberek Suzukija

    2010. március elején, a Genfi Autószalonon debütál a Suzuki új, sorozatgyártásra szánt családi autója a Kizashi.

    Nagy újdonság nincs a kémfotókon már látottakhoz képest. De most már azt is tudjuk mikor találkozhatunk vele elõször testközelbõl. Nagy újítás, hiszen ez a Suzuki elsõ saját középkategóriás modellje. Verona néven korábban is árultak ekkora típust az USA-ban, de az nem volt más, mint a Daewoo Evanda Suzuki-jelvénnyel.

  • Volkswagen Touareg gazdagoknak

    Jó érzékkel a 2011-es Katari Autószalonon mutatta be legújabb tanulmányát a Volkswagen. A gazdag olajmilliárdosok közül több vevõ is jelentkezhet az autóra, melyet a németek ebben az esetben hajlandóak limitált szériában gyártani.

    A Race Touareg 3 tanulmány a Dakar-gyõztes versenyautó alapjaira épült, csak annyira alakították át, hogy utcán is használható legyen. Ha minden igaz, a motor is megegyezik a versenyautóéval, a 2,5 literes, öthengeres dízel módosított, 310 lóerõs változatát használták.

  • A Nissan és a Suzuki közös gyermeke a Pixo

    A Párizsi Autószalonon leplezi le a japán gyártó legújabb modelljét, a Suzukival közösen gyártott Pixót.

    A rövidsége ellenére négyszemélyes, magas építésû kisautó forgalmazása 2009 elsõ félévében indul.

    Lefelé terjeszkedik a Nissan, hiszen az utóbbi években sorra dobja piacra kompakt vagy még kisebb autóit.

  • Audi A8L 2010

    A presztízs az elsõ: megtartották a W12-es motort a legnagyobb Audiban, igaz, alaposan továbbfejlesztették.

    Az õsbemutatóról ugyan hiányzott az A8-as sofõrös változata, az A8L, de az Audi nem várhatott sokat a leleplezésével, nehogy a szintén vadiúj hetes BMW elorozza a potenciális vásárlókat. Az alapmodell karosszériájába 130 millimétert toldottak be középtájon, így a tengelytáv 3,122 méterre nõtt, az autó teljes hossza pedig 5,267 méter lett.

  • 525 lóerõvel támad a Brabus új Mercije - fotók

    A Brabus a Mercedes-Benzek tuningolásával foglalkozó legnagyobb független cég. A Németországot keresztülszelõ A2-es autópálya bottropi lehajtója mellett található cég az 1977-es megalapítása óta valódi gyáregységgé fejlõdött.

    B63 S - ez a típusjele annak a Mercedes E63 AMG-nek, amelyet a Brabus tuningmûhely mutatott a 2009. december 6-án befejezõdõ Essen Motorshow-n. A külsõ átalakulás mellett a német cég átalakította a 6,3 literes, V8-as hajtómûvet is.

  • Infiniti M - könnyített kasztnival

    A 2010-es Párizsi Autószalonnal egy idõben Budapesten is bemutatták az Infiniti M modellt. A nem mindennapi szépségû autóról a szimbolikus leplet egy pazar táncshow során rántották le. A lopakodó ragadozó, a sivatag dûnéi és az óceán hullámainak motívumait magán hordozó M megalkotásánál az önmegvalósítás és a sportos elegancia elérése volt a tervezõk célja. 2010-ben épp 22. születésnapját ünneplõ Gablini cégcsoport – az Infiniti kizárólagos hazai forgalmazója - vezetõje, Gablini Gábor büszkén adta át az újságíróknak az E-szegmens csillogva-villogva begördülõ „újszülöttjét”.

  • Átalakított MTM S3 8P

    Az Audi S3-as kétliteres TFSI motorját vette alapul legújabb átalakításához az MTM. Néhány ügyes motortuning trükkel 380 lóerõre emelték az eredetileg 265 lóerõs csúcsteljesítményt, a motor nyomatékát pedig egészen 460 Nm-ig növelték.

    Az erõsebb motorral az S3 8P öt másodpercnél rövidebb idõ alatt gyorsul álló helyzetbõl 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 290 km/h-t.

  • A 30 millió dolláros autó - Drágább mint Picasso vagy Monet némelyik képe

    A Bugatti Atlantic nevû modelljébõl mindössze négy darab készült. Az autó az oldtimerek közül az egyik legfeltûnõbb, a hosszanti irányban rajta végigfutó alumíniumcsík az évtizedek alatt a négykerekû védjegyévé vált. Az egyik példány nemrégiben a világ legdrágább oldtimere lett, 30 millió dollárért cserélt gazdát - ez több, mint amennyit Pablo Picasso vagy Claude Monet egy-egy festményéért adnak. Azt, hogy képzõmûvészeti alkotásokért nem sajnálnak ennyi pénzt, már senkit sem ejt ámulatba, de hogy valaki egy autóért 6,2 milliárd forintnak megfelelõ összeget fizessen?

  • A Novitec Rosso tuningmûhely egy 707 lóerõs F430-as Ferrarival rukkolt elõ!

    A svájci Novitec Rosso tuningmûhely és a német Unique Sportcars dizájnstudió együttmûködésébõl született meg a Calavera, amely egy Ferrari F430-ra épül, ám annál sokkal gyorsabb, ráadásul egyedi külsõvel is ellátták.

    Bár a Ferrari F430 lassan pályafutása végéhez közeledik, és hamarosan átadja helyét az F450-nek, a kõkemény sportkocsi még manapság is igencsak megmozgatja a tuningcégek fantáziáját.

    Most egy svájci és egy német mûhely fogott össze, és készített valami igazán különlegeset.

  • Peugeot 208, az új generáció

    Peugeot 208, az új generációElődeinek történelmi sikere után - több mint 15 millió 200-as készült harminc év alatt - a 208 egyetlen céllal érkezik a szegmensbe: vissza akarja szerezni a kategória elsőségét Európában. A széles vevőkör megnyerésére és egyesítésére szánt A9 projekt, azaz a jövőbeli 208 a márka valaha vállalt legmerészebb újításaival hajtja végre a valóságos nemzedéki ugrást. A 208 kereskedelmi bevezetése kora tavasszal lesz; az első teljes évben (2013) világszerte 550 ezer darab értékesítését tervezik.

  • Audi A8-hibrid

    V6-ost idézõ erõ, négyhengeresre utaló fogyasztás. Ez jellemzi az A8 hybrid-et, amelyet technikai tanulmányként mutat be az Audi, a genfi autószalon keretein belül. A kettõ, egy elektromos és egy benzines erõforrással rendelkezõ négykerekû 245 lóerõ és 480 Nm nyomaték leadására képes, miközben 6,2 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren.

    Az A8 hybrid benzinmotorjaként egy kétliteres TFSI szolgál, melyet 2005 óta zsinórban ötször választottak az év motorjának, és a downsizing Audis filozófiáját képviseli.

  • Volkswagen Race Touareg 3 2010 - egy újabb generáció

    Már most is a Volkswagen autói számítanak a legeredményesebb tereprali-autóknak, de a harmadik generáció még gyorsabbnak ígérkezik.

    A Race Touareg 3 megszületésének elsõdleges oka persze nem az elõdmodell elavulása volt, hanem az, hogy az utcai Touareg lecserélése kapcsán új orr-részt kellett készíteni a versenygép számára is. A Dakar-ralin induló gépnek persze nincsen sok köze az utcai autóhoz – a lámpák és a hûtõrács formáján kívül hiába keresünk akár csak hasonló alkatrészeket a két jármûben.