rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Detroit Electric SP:01 a világ leggyorsabb elektromos autója

  • Detroit Electric SP:01 a világ leggyorsabb elektromos autójaGyorsulásban lehajaz jó pár szuperautót, miközben nem ordít a motor és nem fogyaszt el egy kanna benzint. A Detroit Electric SP:01 már egy ideje a köztudatban van, de eddig testközelből még nem volt látható, ám ez Sanghajban megváltozik, és a világ leggyorsabb, sorozatgyártású elektromos verdáját bárki megkukkolhatja, aki arra jár. A 201 lóerős és 225 Nm nyomatékkal rendelkező elektromos motornak egy 1068 kilogrammos kasznit kell mozgatnia, a 0-100 km/h-s sprintet mindössze 3,7 másodperc alatt tudja le, akkor azért sejthető, hogy elég komoly autó.

    A végsebessége 249 km/h, de elektromos mivolta garantálja, hogy igen nagyot tol addig is, amíg ezt eléri. A 37 kWh-s akkumulátorok 300 kilométeres utazást tesznek lehetővé, ezt követően 4 óra és 20 perc szükséges ahhoz, hogy ismét elérjék a teljes feltöltöttséget.

    A gyártó érdekességként megjegyzi, hogy hasonló akkumulátorokat használnak egyes helikoptereknél és tengeralattjáróknál. De a tudomány még itt sem áll meg, az SP:01 ugyanis okostelefonos kontrollt tesz lehetővé az információs rendszeren felett, amiben van multimédiás lejátszó, navigáció, belső világítás és klíma szabályzás, valamint az autóval kapcsolatos egyéb infók.
    A fejlesztés 5 évet vett igénybe, és az első pillanatokban azonnal elkelt 35 darab az egyébként 200.000 dolláros járműből. Az elektromos autóból a tulajdonos praktikusan áramellátót is alakíthat, így például áramkimaradás esetén a Detroit Electric modellje képes a háztartást elektromossággal ellátni az akkumulátor kapacitásának határáig.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Magyarországon a Jaguár F-type

    Magyarországon a Jaguár F-typeMegérkezett Magyarországra a Jaguar új sportkabriója. A Porsche 911-es babérjaira törő F-type csúcsmodelljét 495 lóerős, ötliteres, V8-as motor gyorsítja 4,3 másodperc alatt 0-ról 100 km/órára, a végsebessége 300 km/h. Az F-type révén egy igazi, hamisítatlan sportautó jelent meg ismét a patinás brit márka kínálatában - hiszen az XK inkább a GT, azaz a nagy teljesítményű, de egyúttal kényelmes Gran Turismo kategóriába tartozik. Sportutóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény.

  • Szolid, de gyors az új Seat Ibiza Cupra

    Izmos turbósmotort és dupla kuplungos váltót tett a Seat a legerõsebb Ibizába, a Cuprába, ami hivatalosan októberben, a Párizsi autószalonon mutatkozik majd be a nagyközönség elõtt. A forma nem lett radikális, ám az új csúcs-Ibiza még így is a modell történetének leggyorsabb darabja lesz.

    Már egy ideje hazánkban is kapható az új Seat Ibiza, ám a jelenleg kapható motorpalettával az újdonság egyelõre nem képes hozni azt a vérforraló méregzsák imázst, amit az anyakonszern szánt neki.

  • V10-es motort kapott az Audi R10 TDI!

    Az Audi bemutatta a hosszú távú versenyekre épített idei versenygépét, az R15 TDI-t.

    Az autó V12-es helyett egy V10-es motort kapott, amely több mint 600 lóerõs és 1050 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, ám így sem lesz könnyû legyõzni Le Mansban a rivális Peugeot-t.

    Amikor az Audi 2006-ban bejelentette, hogy dízel versenygépet készítenek a Le Mans-i 24 órás versenyre, a riválisok egy vállrándítással elintézték az ügyet, mondván, ez csak marketing.

  • Volkswagen Sharan

    Csaknem tíz évig volt piacon a Volkswagen Sharan második generációja, az új a Genfi Autószalonon debütál a nagyközönség elõtt. Az egyterû már Walter de'Silva felügyeletével készült, ennek megfelelõen lényegesen sportosabb a kifutó generációnál, az autó eleje az egységes márkaarculat szellemében készült.

    Elõdjénél 22 centivel hosszabb az új generáció, 4,85 méter a teljes hossz, a szélesség 9,2 centiméterrel nõtt. Megnyújtották a tengelytávot is hét és fél centivel, immár 2,92 méteres, a sportosabb megjelenés érdekében a magasság 12 milliméterrel csökkent.

  • Zöld utat kapott a Lexus LF-A!

    A Toyota vezérigazgatója egy michigani sajtótájékoztatón megerõsítette, hogy zöld utat kapott a Lexus LF-A.

    A már régóta beígért 500 lóerõs japán sportautó 2010-ben érkezik, ám mindössze 500 darab készülhet belõle. Olcsónak sem lehet nevezni a leggyorsabb Lexust, hiszen indulóára 250 ezer euró lesz.

    A Toyotáról az utóbbi idõben meglehetõsen negatív információk keringenek, hiszen a világ egyik legnagyobb autógyártó-óriása eladási problémákkal küszködik.

  • Toyota Yaris 2011

    A 2011 nyarán búcsúzó kisautó utódja különleges bogár, ugyanis nem hagyományos koncepcióautó adta az alapját, hanem maga a Genfi Autószalonon látott Yaris HSD Hybrid prototípus.

    Az új modell egyébként a Toyota legfrissebb formai ízlésvilágát is hivatott közvetítetni, ennek értelmében szögletesebb fényszórókat, hangsúlyosabb íveket és markánsabb domborulatokat láthatunk rajta, így az összképet tekintve fiatalosabb, dinamikusabb hangulatot áraszt.

  • Az amerikai légierõ két különleges sportautóval készül a Supercar Tour-ra!

    Az amerikai légierõ két különleges sportautóval vesz részt a 2009-es Supercar Tour-on, melyeket a híres Galpin Auto Sports mûhely segítségével készítettek el. Az X1 névre keresztelt Ford Mustang és a Vapor Challenger kívül-belül jelentõsen átalakult és telis-tele vannak különleges megoldásokkal.

    Az Egyesült Államokban hamarosan megkezdõdik a 2009-es Supercar Tour, azaz az évente megrendezett szupersportautó túra, melyen idén az amerikai légierõ is részt vesz. Az U.S. Air Force két speciális és teljesen átalakított jármûvel, egy Ford Mustanggal és egy Dodge Challengerrel képviselteti magát a rendezvényen.

  • BMW 530 Hamann tunig

    A Hamann talán kissé túl messzire ment ezúttal, legalábbis a lökhárítóba épített nappali ledes diszkófény talán nem illik a luxusszedán imágóhoz, de ezt persze majd a tulajdonosok fogják eldönteni. Ezenfelül a csomag tartalmaz szélesebb küszöböket, új hátsó kötényt diffúzorral és egy mérsékelten elegáns szárnyat a csomagtartón – kívánságra a tetõre is szerelnek fel légterelõt.

    A tuning Ötös 21-es, matt fekete kerekeken gurul, hátra 295/25-ös, elõre 255/30-as gumikat ajánl a Hamann a 35 milliméteres ültetés mellé.

  • Edo Competition legújabb csodája a 4,3 literes Ferrari California!

    A német Edo Competition tuningcég legutoljára a Ferrari Californiát vette kezelésbe, az eredmény pedig magáért beszél.

    Az autóhoz megannyi kiegészítõ mellett motortuningot is kínál a cég, amellyel az olasz modell eddig is tiszteletreméltó teljesítménye 500 lóerõre duzzad.

    Egy Ferrari California Spider gyári állapotban is óriási feltûnést kelt az utcákon, nem ha még egy tuningcég is kezelésbe veszi.

  • 2010-es Dodge SUV - nemsokat változott a küldseje

    Félig-meddig már emberi léptékû a Dodge Durango, de ahhoz még mindig túl nagy, hogy Európában is forgalmazzák.

    Merev önhordó padlólemezre épül a legújabb Dodge Durango, és összkerékhajtással is választható, ennek ellenére nem terepjáró.

    Sokkal inkább arra találták ki, hogy a végtelen hosszúságú amerikai autópályákon vontasson hatalmas méretû utánfutókat, és szükség esetén az egész családot el tudja vinni a moziba.

  • A Fiat megszünteti a Thesis gyártását

    A hírek szerint a Fiat a csökkenõ kereslet hatására megszünteti a Thesis gyártását.

    Az utolsó darab tavasszal gördülhet le a gyártósorról, utódjáról pedig egyelõre pletykákat sem hallani a márka háza tájáról.

    Már jó ideje lehet tudni, hogy a Fiat meg kívánja szüntetni a Lancia legnagyobb modelljének gyártását.

  • MKB Mercedes SL 65 AMG Black Series P 1000 - ezer lóerõ felett

    Különösebb izzadtságszag nélkül futja meg a 370 km/h-t az átalakított Black Series – az AMG V12-esében látszólag végtelen tartalékok rejlenek.

    Eleve az egyik legbrutálisabb Mercedes az SL 65 AMG Black Series, de az MKB nevû tuningcég továbbfejlesztette az eredeti koncepciót. A hatliteres motor nagyobb turbófeltöltõket, bõségesebben méretezett hûtõrendszert, átprogramozott elektronikát és új vezérmûtengelyeket kapott – és ennyi elég volt, hogy elérje az 1015 lóerõt, illetve az 1300 Nm-es csúcsnyomatékot.

  • 350 lóerõs Volvo C30 R!

    A Volvo elkészítette a C30 széria legerõsebb és leggyorsabb változatának koncepcióját.

    A 350 lóerõs összkerekes C30 R prototype nagyon ígéretesnek tûnik, de jövõjét könnyen befolyásolhatják az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátást korlátozó törvények.

    A svéd gyártó erõsebb modelljeinek neve már a kezdetek óta összefügg a turbómotorokkal.

  • BMW Mansory X6 M - tuningolt verzió

    A BMW kupé-SUV öszvére eleve furcsa szerzet, de a svájciak rátettek még egy lapáttal.

    A feltûnés garantált, az elismerés kevésbé.

    A Mansory eleve arról híres, hogy egy Rolls-Royce vagy Bentley eleganciáját is képes tökéletesen agyonverni, és most sem szakadtak el a hagyományaiktól. A BMW X6 M-re új lökhárítókat terveztek, elöl gigászi beömlõnyílásokkal, hátul pedig versenyautókat megszégyenítõ méretû diffúzorral.

  • 3,0 literes HDi dízelmotrot kap a Peugeot 407 Coupé

    Kissé felfrissül a Peugeot 407 Coupé, amely során két új gázolajos erõforrás is bemutatkozik, amelytõl a kereslet növekedését várják a franciák.

    Az új dízelmotorok nem csak erõsebbek, hanem takarékosabban és környezetbarátabbak is, mint a jelenlegi HDi-k.

    A Peugeot 407 Coupé 2006 óta van forgalomba, így eljött az ideje a szokásos modellközi frissítésnek. A franciák nem vitték túlzásba a változásokat, elsõsorban a lemezek alatt találunk újdonságokat.