rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Tanulmányként is megjelenik a BMW X5

  • Tanulmányként is megjelenik a BMW X5A BMW X5-ös harmadik generációja nem csak újdonságként, de tanulmányként is tiszteletét teszi a Frankfurti Autószalonon, ahol konnektorról tölthető hibridként is megjelenik a szabadidő-autó. A karosszéria legnagyobb újdonsága a néhány helyen tetten érhető kék betét, amivel az i almárkára utalnak, ezen kívül még a bal első sárvédőben vágtak egy nyílást az elektromos csatlakozásnak. A 21 colos könnyűfém felnik is egyediek, és a tetősínek is speciális darabok. Elektromotorral akár 120 km/ órás tempóra is képes felgyorsulni.

    A hajtásról már elég szűkszavúan nyilatkozik a gyár, a belső égésű motorról csak annyit mondanak, hogy az turbós és négyhengeres – nem árulták el az üzemanyagot -, amelynek munkáját egy 95 LE csúcsteljesítményű elektromotor segíti, a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort a csomagtérpadló alatt rejtették el. Elektromotorral akár 120 km/órás tempóra is képes felgyorsulni a nagy méretű SUV, amelynek fogyasztása 3,8 l/100 km alatt marad. Nem tiszta az sem az első sajtóközlemény alapján, hogy virtuális vagy hardveres az összkerékhajtás a BMW Concept X5 eDrive esetén.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Tuningolt BMW X6

    A legtöbben az autóipar fejlõdését, az új technikai megoldásokat elemzik a Genfi Autószalonon; azonban akad köztük olyan, akit pár perc erejéig le tud kötni egy irracionális mértékben ronggyá tuningolt X6. És a Hamann féle BMW mindenképpen ilyen autó.

    A biturbós V8-as motort épp, hogy csak megpiszkálták: 670 lóerõ lett belõle, és 780 newtonméteres maximális forgatónyomaték. Teljes egészében új a rozsdamentes acélból készült kipufogórendszer, az egész csomaghoz az ECU-t is hozzá programozták.

  • Íme a Honda új hibridje a CR-Z!

    A Honda végre hivatalos fotókat is nyilvánosságra hozott új hibrid sportkocsijáról, a CR-Z-rõl, amelynek orrában egy két liter alatti hengerûrtartalmú, 140 lóerõ körüli teljesítményû benzin-, illetve egy villanymotor dolgozik majd. A pontos technikai adatokat október 24-én hozzák nyilvánosságra a japánok.

    A Honda évek óta fejleszti a CRX utódának kikiáltott hibrid sportkocsiját, ám eddig mindössze néhány fotó állt rendelkezésünkre, és az is csupán a két éves koncepcióról.

  • SLK 250 CDI - dízel motorral szerelt Mercedes

    Igazi különlegességet készített a kisebbik roadsterjébõl a Mercedes.

    Ezúttal nem a gazadagokhoz szólnak, hanem a spórolósokhoz. Dízelmotor kerül az SLK-ba.

    Az Audi TT roadsterbõl is van már, így csak kissé lepõdtünk meg, hogy a Mercedes-Benz bejelentette, dízelmotorral bõvíti az SLK kínálatát.

    A kétüléses roadsterbe a 250 CDI néven ismert 2143 köbcentis turbódízel motort szerelik.

  • A 30 millió dolláros autó - Drágább mint Picasso vagy Monet némelyik képe

    A Bugatti Atlantic nevû modelljébõl mindössze négy darab készült. Az autó az oldtimerek közül az egyik legfeltûnõbb, a hosszanti irányban rajta végigfutó alumíniumcsík az évtizedek alatt a négykerekû védjegyévé vált. Az egyik példány nemrégiben a világ legdrágább oldtimere lett, 30 millió dollárért cserélt gazdát - ez több, mint amennyit Pablo Picasso vagy Claude Monet egy-egy festményéért adnak. Azt, hogy képzõmûvészeti alkotásokért nem sajnálnak ennyi pénzt, már senkit sem ejt ámulatba, de hogy valaki egy autóért 6,2 milliárd forintnak megfelelõ összeget fizessen?

  • Volkswagen Golf kupé

    A nyitott tetõs kompakt még csak a harmadik generációjába lépett, míg az acéltetõs Golf már rég a hetediknél tart.

    A négyüléses újdonság az Audi A3 Cabrión alapul, vászonteteje villámgyorsan, 9,5 másodperc alatt nyílik, és meg sem kell állni hozzá, mert 30 km/órás sebességig mûködtethetõ.

    Alapfelszerelésnek számítanak a LED-es nappali fényekkel készülõ fényszórók és a szintén diódás hátsó lámpák, utóbbiak a GTI megjelenését idézik.

  • Bemutatkozik az Audi R8-as versenyváltozata

    A német gyártó egyre erõteljesebben van jelen a különbözõ versenyszériákban, melynek kézzelfogható jele, hogy a Le Mans-ban és a DTM-ben gyõztes Audi mellé egy, a GT3 kategória szabályainak megfelelõen épített autó érkezik.

    Az Audi motorsport részlege még augusztusban jelentette be, hogy versenyváltozatot készít az R8-ból.

    A Porsche GT3 ellenfelének szánt autót a gyártó az Esseni Tuningkiállításon mutatta be.

  • Genfi elõzetes: Kia Sportage

    Drámai változást hoz az új Kia Sportage a márka életében, a korábbinál jóval merészebb, agresszívebb külsõ egy új éra kezdetét jelzi. A kompakt szabadidõ-autók mezõnyében ilyen külsõvel bizony komoly sikereket lehet elérni, de valószínûleg a Sportage belsõ értékeivel sem lesz baj. Az új Sportage elõdjénél sokkal sportosabb kiállású, karosszériája hosszabb, alacsonyabb és szélesebb. Ezzel összhangban belsõ térkínálata is nagyobb. Az erõforrásokról egyelõre nem árultak el részleteket, de igen versenyképes benzines és dízelmotorokból álló kínálatra lehet számítani.

  • Milyen lesz a jövõ belsõ égésû motorja?

    Dr. Rolf Leonhardnak, a Robert Bosch GmbH mûszaki ügyvezetõ alelnökének, ( dízel rendszerek ) Boxbergben elhangzott elõadása.

    A mobilitás folyamatos terjedésével világszerte egyre többen szeretnének autót. Ez arra ösztönzi az autógyártókat és beszállítóikat, hogy fejlesszék termékeik energiahatékonyságát, amiben egyre fontosabb szerepet játszanak a hibrid meghajtású, illetve az elektromos autók.

  • Luxuskocsi extra extrái

    A gépjármûvezetés kényelmét és biztonságát a gyártók az alapmodellhez nem járó, de rendelhetõ berendezésekkel, eszközökkel, szerkezetekkel, úgynevezett extrákkal szolgálják. A luxuskategóriába sorolható személyautók 2009-es extrái közül a jármûvezetõ informáltságát segítõ készülékekbõl szemezgettünk.

    Manapság egy modern felsõ osztályú személyautó értékének legalább az egyharmadát a különféle kényelmi és biztonsági extrák teszik ki (a beszélõ GPS-tõl a külsõ fénytõl önmûködõen elsötétülõ ablakokon át az önbeálló és fûthetõ odaltükrökig).

  • Filléres befektetéssel környezetbarát a Lotusnál

    Nem feltétlen kell milliárdokat ölni hibrid hajtásláncok, vagy étvágytalan dízelmotorok fejlesztésébe, hogy egy autó kevesebb kárt okozzon a környezetének.

    Erre szolgáltat példát a Lotus legújabb tanulmányautója, a Londonban bemutatkozó Eco Elise Concept

    A Lotusnál azt gondolták, a környezet védelme a gyártásnál kezdõdik.

  • Citroën DS3 -matt szürke, limitált széria

    A DS modellcsalád létrehozása kétségkívül a Citroën legjobb döntése volt az utóbbi néhány évben. Az elsõ fecske, a DS3 egy különleges szériával gyarapodik. A matt szürke fényezés mellé több króm kiegészítõ, látványos felni és fekete vagy fehér tetõ jár, míg a motortérben a 120 lóerõs VTI és 155 lóerõs THP kaphat helyet. A Citroën DS3 bemutatása óta sikert sikerre halmoz, 2010-ben több díjat, többek között a Top Gear Év Autója kitüntetését is bezsebelte. Idén egy újabb díjjal gazdagodott a divatos mini, ugyanis 14 újságíró és autóversenyzõ hölgy az Év Nõi Autójának választotta meg a DS3-at.

  • speedART Porsche Cayenne S Hybrid - Hybrid Cayenne 450 lóerõvel

    A brutális tuning mellé új kipufogórendszer jár 10 centis kályhacsövekkel.

    Rendesen megpiszkálták a Cayenne S kompresszoros V6-osát a speedART-nál, így a kocsi teljesítménye 450 lóerõre nõtt.

    A speedHYBRID 6 másodperc alatt van százon, fél másodperccel hamarabb, mint a gyári változat, végsebessége 252 km/h – ez plusz tíz km/h-t jelent a gyári modellhez képest.

  • Red Bull X1 - gázturbinás versenyautó

    A Sony Entertainment és a Red Bull Racing példaértékû együttmûködésébõl egy teljesen új versenyautó, a Red Bull X1 Prototype jött létre.

    Megszokott, hogy a számítógépes játékok készítõi licenceket vásároljanak egy-egy autógyártótól, annak érdekében, hogy azok autói megjelenhessenek a szoftver repertoárjában. A szükséges fizikai és külsõleges lemodellezéseket követõen rengeteg játékkedvelõ hajthatta már így a legnagyobb klasszikusokat, ritkaságokat, ha nem is a valóságban, csupán egy monitor elõtt.

  • Lancia Delta 1.6 Multijet Oro – A formás olasz

    Az utóbbi idõk egyik legszebb karosszériájával érkezett meg az új Lancia Delta. A Lancia úgy látszik folytatja az útkeresést.

    A Lancia márkát a FIAT vezetése a kilencvenes évek végén hirtelen kirántotta a körülötte kialakult sportos légkörbõl, mondván, az legyen az Alfa Romeo sajátja.

    A Lancia pedig induljon el a prémium márkák irányába.

  • Német éden

    Gottlieb Daimler, Wilhelm Maybach és Karl Benz már az automobilizmus hajnalán biztosította Németország vezetõ helyét az iparban. Aztán új trónkövetelõk jöttek, akik közül késõbb sokan - például Nagy-Britannia és Franciaország - visszaléptek epizodistává, mások, mint Japán és az Egyesült Államok, a mai napig is õrzik kiharcolt pozícióikat. Ám mindez nem szoríthatta háttérbe a német autóipart, amely az elsõ gépkocsi megszületése óta folyamatosan a világ élmezõnyéhez tartozik.