2024.03.28. - Gedeon, Johanna

A Trident Iceni sportautó akár 2,8 l fogyasztásra is képes

A Trident Iceni sportautó akár 2,8 l fogyasztásra is képes
Már a szériagyártásra is készen áll a Trident Iceni, a világ elsõ biodízellel mûködõ sportautója. A kétüléses kupé 6,6 literes, V8-as motorjával, a nyolcsebességes automataváltó segítségével akár 2,8 literes átlagfogyasztás is elérhetünk.

A szigorodó környezetvédelmi elõírások és a magas üzemanyagárak miatt a gyártók kénytelenek odafigyelni autóik fogyasztására is. A nemrég bemutatott Trident Iceni takarékos dízelmotorjának köszönhetõen hatalmas teljesítménye mellett is kisautókhoz hasonló fogyasztást érhetünk el.
Az Iceni külsõleg sem mindennapi autó. Teljesen egyedi formaterve ötvözi a jelenleg reneszánszát élõ retróvilágot a modern formákkal. Az autó formavilága egyébként minden bizonnyal megosztja az autórajongókat, ám sokan a legendás Ferrari Enzót sem a formája miatt kedvelik.

Teljesítmény terén azonban a kétüléses Tridentnek sincs szégyenkezni valója, hiszen a General Motorstól származó 6,6 literes V8-as turbódízel motorja maximálisan 550 lóerõt és 1286 Newtonméternyi nyomatékot biztosít az autó mozgatásához, így az 1480 kilogrammos kétüléses kupé 4 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet, míg végsebessége 320 km/h. A motorhoz egy nyolcsebességes automataváltó kapcsolódik, amelynek köszönhetõen akár 2,82 literes biodízel fogyasztással is eljárhatunk, ám 110 km/h-s sebességnél is mindössze 3,36 litert kér száz kilométerre az autó.

Természetesen városi etapokon és sportosabb vezetés esetén többet fogyaszt az autó, ám üzemanyag igénye még úgy is jóval elmarad a hasonló teljesítményû sportautókétól. Az alacsony fogyasztást fõleg a váltónak köszönhetjük, ugyanis míg az átlagos autók normál használat esetén 2500 és 3500-as fordulaton mûködnek, ami az Iceni esetében mindössze 980-as percenkénti fordulatszám. Az autó tervezõi a luxusra is gondoltak, hiszen a belsõ térben kellemes, kéttónusú bõrborítással találkozunk, és alapáras tétel a navigáció és DVD lejátszó is.

Sorozatgyártás esetén a Trident Iceni alapára 22 millió forint körül alakulna, míg a kétéves múltra visszatekintõ manufaktúra 150 000 kilométerenként vagy évente hívná szervízre az autót. Az igen takarékos kupé esetleges gyártásáról és értékesítésérõl azonban egyenlõre nincsenek információk.