rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • 528 lóerős a Bentley GT V8

  • 528 lóerős a Bentley GT V8A mérnökök 528 lóerőt és 680 Nm-es maximális nyomatékot csaltak elő az ikerturbós, 4.0 literes V8-as erőforrásból, amely így három tizeddel hamarabb, 4,5 másodperc alatt gyorsítja a brit luxuskupét 0-ról 100-ra, míg a végsebessége 303-ról 309 km/órára emelkedett. A menetteljesítmények javulása mellett a fogyasztás nem változott, így egy teli tankkal több, mint 800 kilométeres hatótávot ígérnek a britek, ami 10,5 literes átlagfogyasztást jelent. Ebben bizonyára szerepe van a ZF 8-fokozatú automataváltójának is.

    A nagyobb teljesítményhez módosított futómű jár, ami 1 cm-rel alacsonyabb hasmagasságot és elöl 45, hátul pedig 33 százalékkal keményebb rugókat jelent, természetesen a lengéscsillapítók és a menetstabilizáló-elektronika finomhangolása mellett.

    Ugyan csak külsőség, de a GT V8 S kissé átrajzolt lökhárítókkal, spéci 20 colos felniszettel és az ilyenkor szokásos S-logókkal jelzi, hogy a tulajdonosa a tápláléklánc csúcsán helyezkedik el. A kupé mellett egyébként a Convertible, vagyis a nyitható tetejű modell is rendelhető S-verzióban, ugyanezekkel a specifikációkkal, de egy hangyányit lassabb gyorsulással és végsebességgel.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • BMW M3 CRT - 1580 kilós önsúllyal

    Különleges változat készült a BMW M3 szedánból. Az M3 CRT a szénszálas mûanyag technológiának köszönhetõen könnyebb társainál, miközben motorja erõsebb.

    Neve a Carbon Racing Technology rövidítésébõl ered, ami modell fõ technikai újítását hordozza.

    A BMW-nél jelenleg komoly erõkkel folyik a szénszálas mûanyagok technológiájának fejlesztése, hiszen az új elektromos típusok komplett karosszériáját ebbõl kívánják majd kialakítani.

  • Cápásodott az 5-ös BMW

    Majdnem minden érzékszervünkkel megismertük, vezetni azonban nem vezettük a teljesen megújult BMW 5-öst. A kiállított két tesztautó motorjának sem hallhattuk a hangját, igaz a sajtócédén mp3-ban meghallgattuk, hogy is szól az új 530d, illetve az 535i.

    A cápásodó orr, a kupészerû tetõvonal és a hosszú, érzékien domborított motorháztetõ a típus 38 éves tradíciójának ötvözete, az elsõ generációs ötös 1972-ben készült el (E12).A mostani, immár a hatodik.

  • Jön a Kia kiskategóriás egyterûje

    Frankfurtban mutatkozott be a vonzó külsejû, dallamos hangzású Kia Venga – az autó abban a kategóriában indul, ahol meglehetõsen nagy a „tülekedés".

    A Vengának van stílusa, mer más lenni, nem másolja a doboz formájú „minifurgon" társait, hanem fiatalosabb, lendületesebb azoknál. Dinamikusan emelkedõ övvonalával, széles nyomtávjával „tettre kész" autó érzetét kelti a Venga – mondják a gyáriak.

  • Honda City 2010

    Ha valakinek nem ismerõs az Everus jelvénye, ne csodálkozzon: nem a Honda veszi a nevére, a kínai Li Nian márka egyik elsõ modelljének szánják. Ezt a japán gyártó és kínai partnere, a Guangqi Automobile alapította azzal a céllal, hogy a fiatalabb vásárlókat is megnyerjék Kínában. A cél tehát olyan típusok kifejlesztése, amelyek már külsejükkel is dinamizmust sugároznak, de ugyanakkor a Honda bevált technikájára épülhetnek. Ennek köszönhetõ, hogy a Honda Cityt választották az Everus alapjául: a típus gyártásához minden adott Kínában, hiszen az alapjául szolgáló Jazz régóta készül a Guangqi kínai üzemében.

  • Hihetetlenül takaréskos a hatszemélyes Buick Business Hybrid Concept a GM-tól

    Minden elõzmény nélkül mutatott be egy hibrid koncepciót az amerikai konszern, amelyet a néhány éven belül debütáló, következõ generációs hibrid rendszer hajt. A három sorban hat személy szállítására képes autó a mai hibrideknél jóval takarékosabb.

    Az utóbbi években a tulajdonos GM katasztrofális anyagi helyzetét a Buick is megsínylette. Az Európában nem kapható, kizárólag luxusautókat forgalmazó márka jóval kevésbé sikeres a GM másik felsõ kategóriás gyártójánál, a Cadillecnél, ez pedig alaposan rányomta bélyegét a fejlesztésre fordítható büdzsének.

  • Suzuki MR Wagon 2011 - akár 64 lóerõs motorral is

    A 3,395 méter hosszú, 1,475 méter széles és 1,625 méter magas doboz egyelõre csak a japán piacon kapható, méghozzá az adókedvezményes Kei kategória legújabb versenyzõje.

    Ennek megfelelõen 660 köbcentis, háromhengeres motort szerelnek bele, kétféle kivitelben.

    A szívómotor 54, a turbós 64 lóerõs. Ahogy ezeknél a modelleknél megszokott, az MR Wagon kapható lesz elsõ- és összkerék-hajtással, viszont csak fokozatmentes automata váltóval gyártják majd.

  • Cadillac XTS

    A Cadillac sok szép napot megért már, és a General Motors lelkes tagja 101 éve. Most mégis inkább lennének függetlenebbek, ugyanis eddig büszkén mutogatott GM logót, most szeretnék mindenhol eltüntetni.

    Ez az anyavállalat rossz hírnevével magyarázható, a csõd közeli állapot, a rengeteg állami hitel, így nem is csoda, hogy megpróbálják a GM vonatkoztatásokat eltüntetni. Az "eltüntetés" sikere nem garantált. A Caddilac addig sem ül a babérjain, és saját kitûnõ eredményeivel kérkedik, hanem megpróbál újat alkotni, az XTS tanulmányautó személyében.

  • Suzuki Alto végleges változata

    Képeinken az októberi Párizsi Autószalonon bemutatkozó Suzuki Alto végleges változata látható.

    Az autó valóban emlékeztet a márciusban Genfben prezentált A-star tanulmányra, de a túlzottan kiugró illetve egyéni részleteket leradírozták a sorozatgyártású változatról.

    Technikai adatokat egyelõre nem hoztak nyilvánosságra.

  • Lexus IS 2011 - sváb motorral

    Túlzásba nem vitték a 2010-es frissítést a Lexus IS sorozaton, az orr és a far átszabása alig észrevehetõ, ha nem vagyunk Lexus-fetisiszták.

    Az érdekesebb változások a lemezköpeny alatt rejtõznek.

    2011.ben az eddigi 177 lóerõs 220d spúrverziójaként bevezetik ugyanis a 200d-t, amely ugyanannak a motornak a visszabutított változata. Így nem véletlenül ugrik be a patinás típusjelzés láttán a harmatgyenge állólámpás

  • Hazánkban is elérhetõ a hatodik generációs Volkswagen Golf Plus!

    Hozzánk is megérkezett az új Golf Plus, amely a tavaly bemutatott hatodik generációs Golf formajegyeit örökölte.

    A külsõ mellett a motorkínálat is megváltozott, ugyanis a PD TDI dízeleket a közös nyomócsöves CR TDI erõforrások váltották, amelyek akár 0,8 literrel takarékosabbak elõdeinél.

    Immár hazánkban is rendelhetõ a megújult Volkswagen Golf Plus, amely hivatalosan a tavalyi Bolognai Autószalonon mutatkozott be.

  • Rába hótolók a NATO-bázison

    Ünnepélyes keretek között átadták azokat a csúcstechnológiát képviselõ hóeltakarító eszközöket – köztük a Rába H25-ös hótolós jármûvét-, amelyek a jövõben a pápai Bázisrepülõterén teljesítenek majd szolgálatot.

    A Magyar Honvédség Fejlesztési és Logisztikai Ügynökség (MH FLÜ) által lefolytatott beszerzési projekt záró akkordjaként megrendezett eseményen a RÁBA Jármû Kft ügyvezetõ igazgatója Torma János is részt vett.

  • Dodge Charger 2011 - akár összkerék-hajtással is

    Épp annyit finomítottak a formán, hogy még kívánatosabbá váljon a hatalmas sport szedán.

    Jól sikerültek a módosítások.

    Az eddig is egyértelmû volt, hogy a Chryslernél teljes modellváltásokra mostanság nem számíthatunk, de ez nem jelenti, hogy ne próbálnák vonzóbbá tenni a már meglevõ típusokat.

    Elõször a Jeep Grand Cherokee kapott új, vonzóbb formákat, most pedig a Dodge Chargert alakították át.

  • Az amerikai légierõ két különleges sportautóval készül a Supercar Tour-ra!

    Az amerikai légierõ két különleges sportautóval vesz részt a 2009-es Supercar Tour-on, melyeket a híres Galpin Auto Sports mûhely segítségével készítettek el. Az X1 névre keresztelt Ford Mustang és a Vapor Challenger kívül-belül jelentõsen átalakult és telis-tele vannak különleges megoldásokkal.

    Az Egyesült Államokban hamarosan megkezdõdik a 2009-es Supercar Tour, azaz az évente megrendezett szupersportautó túra, melyen idén az amerikai légierõ is részt vesz. Az U.S. Air Force két speciális és teljesen átalakított jármûvel, egy Ford Mustanggal és egy Dodge Challengerrel képviselteti magát a rendezvényen.

  • Középkategóriás szedánt fejleszt a Tesla

    A BMW 3 kategóriájába érkezik 2015-ben.

    A Model S után újabb modellel bõvíti palettáját néhány éven belül az amerikai Tesla. Az újdonság egy középkategóriás szedán lesz, amelybõl legalább kétféle karosszériaváltozat is készül. A kocsi ára 30 000 font, azaz kb. 9-10 millió forint körül alakulhat. Bár a Tesla gyakorlatilag megalapítása óta veszteséges, a milliárdos cégvezér, Elon Musk nem adja fel. Egyre-másra jelenti be az újabb modellek fejlesztésének megkezdését, most például egy középkategóriás szedánról adott közre néhány információt.

  • A csehek elsõ igazi szabadidõ autója a Skoda Yeti

    A Genfi Autószalonon hosszú várakozás után végre bemutatkozott a sorozatgyártású Skoda Yeti.

    A csehek elsõ igazi szabadidõ autója elsõ- és összkerékhajtással is érkezik, motorterében pedig Volkswagen-eredetû erõforrásokat találhatunk.

    A Skoda Yeti története 2005-ig nyúlik vissza, amikor kétféle koncepciót is bemutatott a cseh márka. A Volkswagen-konszern égisze alatt mûködõ gyár már évekkel ezelõtt megerõsítette a sorozatgyártást, ám a szériaérett modellre az idei Genfi Autószalonig várni kellett.