rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembere

  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembereA zenész garázsában egyébként is csupa ritkaság pihen, melyek közül az egyik legszebb példány az egyedileg átépített Black Pearl. A tervezés és építés során Rick Dore volt Hetfield segítségére, akivel az 1930-as évek klasszikus autóinak a formavilágát és sziluettjét szerették volna még elegánsabb testbe önteni, mindezt úgy, hogy a karosszériaelemek teljesen egyedileg, kézzel készültek, két, erre szakosodott kaliforniai mesterember közreműködésével. A műszaki alapok többféle autóból származnak, pl.: Jaguár, Mustang, Ford stb.

    A műszaki alapok többféle autóból származnak, hiszen az alvázat egy 1948-as Jaguar szolgáltatta, a 375 lóerős V8-as motor és a négysebességes automataváltó a Fordtól érkezett, az első futómű egy Mustangból, a hátsó fékek pedig egy Ford Explorerből. Az i-re a pontot az éjfekete fényezés tette föl, ami a Vintage Color Studióban készült. Összhatásában igazi műalkotás született, ami a múlt héten megrendezett kaliforniai Goodguys találkozón az év átépítésének választottak.





  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 777 lóerõs V8-as hajtja a TuLesto-t!

    Az olasz sportautók nemesítésével foglalkozó tuningcég idén ünnepli huszadik születésnapját, az alkalomból pedig saját modellt mutatott be.

    A TuLesto-t 777 lóerõs V8-as hajtja, miközben súlya mindössze 1260 kilogramm. Az autóból 11 darab készül.

    Hamarosan tovább bõvíti kínálatát a bajor tuningcég, a Novitec Rosso. A Ferrarik erõsebbé és egyedibbé tételével foglalkozó márka bemutatta ugyanis legújabb termékét, a saját fejlesztésû TuLestót.

  • A Gemballa új tuningolt Porschéja a Mirage GT Gold Edition!

    Rizikós vállalkozásba fogott a német tuningcég, hiszen ezúttal a gyárilag is brutálisan gyors és gyönyörû Porsche Carrera GT-t vadították meg. A Mirage GT Gold Edition a látványos külsõ és belsõ kiegészítõk mellett motortuningot is kapott, amelynek eredményeképp végsebessége 335 km/h-ra nõtt.

    A Gemballa soha nem visszafogott modelljeirõl híres, láthattunk már tõlük elképesztõ kinézetû Cayenne-t, de a Carrerát is átépítették már egyszer. Most másodszor futottak neki, hogy feltuningolják a már nem három éve nem gyártott szupersportkocsit.

  • Mitsubishi ASX

    A Mitsubishi legújabb fejlesztésû modellje, amely a Project Global padlólemezre épül, az ASX crossover. Az újdonság ötvözi a Lancer személyautós jellegét az Outlander magas üléshelyzetével, használati értékével és intelligens, elektronikus vezérlésû összkerékhajtási rendszerével.

    Az Outlander 2,67 méter hosszú tengelytávjára épülõ, de annál 34,5 centivel rövidebb. Az ASX szükségszerûen megkapta az Outlander szerkezeti elemeinek jelentõs részét.

  • Sportos, izgalmas és atombiztos a Volvo XC60

    Az új Volvo XC60 az XC modellek sokoldalú képességeit egy kupé karizmájával és lendületességével ötvözi, melynek eredményeként egy vonzóan sportos megjelenésû, élvezetesen vezethetõ, kényelmes és rendkívül biztonságos Volvo modell született meg.

    Egy mindentudó autó egyedülálló városiak, illetve olyan a harmadik X-en túli családok számára, akik hétvégén kirándulni és szórakozni járnak gyermekeikkel.

  • Íme a Peugeot a 207 szupertakarékos változatota!

    Szupertakarékos változatot dob piacra a Peugeot a 207-esbõl. A 90 lóerõs HDI a szokásos trükköknek köszönhetõen igencsak kis étvágyú lett, vegyes fogyasztása 3,8 mindössze liter, CO2-emissziója pedig 99 g/km.

    A facelifttel együtt megérkezett a legtakarékosabb Peugeot 207 is. Egyre nagyobb divat takarékos modellek gyártása, amelyet az egyes gyártók különbözõ módon fejlesztenek. Láttunk már olyat is, hogy egy jobb hatásfokú, erõsebb motort építettek be a modellbe, amely így kevesebbet fogyasztott 100 kilométeren, mint az eredeti, gyengébb változat.

  • Chery QQ3

    Chery QQ3Két dologról volt híres a kínai Chery autógyár QQ nevű minije: teljesen véletlenül úgy nézett ki, mint a kortárs Daewoo/Chevrolet Matiz, másfelől elképesztően olcsó volt. Annyira, hogy a mostani modellváltásnál nem is szüntetik be a gyártását, hanem QQ3 néven tovább készítik a 0,8 literes, 59 lóerős háromhengeressel szerelt autót. Az új generáció ugyanarra az alapra épül (maradt a 2,34 méteres tengelytávolság), de egy kicsit hosszabb lett a karosszéria, és már egyedinek mondható az új modell megjelenése is.

  • Volkswagen Golf kupé

    A nyitott tetõs kompakt még csak a harmadik generációjába lépett, míg az acéltetõs Golf már rég a hetediknél tart.

    A négyüléses újdonság az Audi A3 Cabrión alapul, vászonteteje villámgyorsan, 9,5 másodperc alatt nyílik, és meg sem kell állni hozzá, mert 30 km/órás sebességig mûködtethetõ.

    Alapfelszerelésnek számítanak a LED-es nappali fényekkel készülõ fényszórók és a szintén diódás hátsó lámpák, utóbbiak a GTI megjelenését idézik.

  • Hummer HX tanulmány Detroitban

    A nemsokára kezdõdõ észak-amerikai kiállításon lehet majd megcsodálni a Hummer legújabb koncepcióautóját. A HX sokkal kisebb, mint a széria Hummerek, különlegességei a levehetõ tetõelemek és ajtók. A mindössze 4,34 méter hosszú HX a Hummer belépõ modellje lehetne, ha egyszer gyártásban vennék. Formaterve alapján könnyû beilleszteni a márka több modellje közé, ugyanis a jellegzetes hûtõmaszk, a két métert meghaladó szélesség, a gömbölyûséget még hírbõl sem ismerõ lemezek, és a függõleges szélvédõ is Hummer jellegzetességnek számít.

  • Hyundai Accent 2010

    Az új Accent – vagy ahogy Dél-Koreában ismerik, a Verna – az elõdeihez képest kifejezetten nagynak tûnik: inkább a Skoda Octaviához vagy a Volkswagen Jettához hasonlítható méreteiben, mint a korábbi generációkhoz, amelyek egyfajta határesetet képeztek a B és a C szegmens – a kisautók és a kompaktok – között.

    A formaterv is a növekedést hangsúlyozza: az autó elölrõl csaknem ugyanúgy néz ki, mint a nemrégiben bemutatott Sonata, nagy, ferdén metszett elsõ lámpáival és vigyorgó hûtõrácsával.

  • Aero TT - 1350 lóerõs motorral

    Sokáig a Bugatti Veyron volt a világ leggyorsabb utcai autója, mígnem 2007-ben érkezett az SSC Ultimate Aero, amely 407-rõl, 410 km/órára javította a rekordot. Idén nyáron a Bugatti bemutatta, a Veyron Super Supersportot, amely 431 km/órával száguldott a tesztpályán.

    Az más kérdés, hogy az eladott autók 415 km/óránál többel nem mehetnek.

    Az amerikaiak így lemondhattak a címrõl, de talán nem sokáig. Elkészült ugyanis az Aero TT, amelyrõl a Top Gear magazin közölt képeket és némi információt.

  • Audi A5 - megújjúlt külsõvel, TFSI motorral

    A felfrissült külsõ mellé módosított utastér és új motorok járnak a megújult Audi A5-ben. Nincs többé V8-as motor a kínálatban.

    Megújult az eredetileg 2007 tavaszán bemutatott Audi A5.

    Akkor a kupét leplezték le, évekkel késõbb érkezett kabrió, majd az ötajtós Sportback tette teljessé a karosszériakínálatot. Ezúttal a három változat egyszerre frissül fel, a sportváltozatot, az RS5-öt a mostani módosítás nem érinti.

  • Honda City 2010

    Ha valakinek nem ismerõs az Everus jelvénye, ne csodálkozzon: nem a Honda veszi a nevére, a kínai Li Nian márka egyik elsõ modelljének szánják. Ezt a japán gyártó és kínai partnere, a Guangqi Automobile alapította azzal a céllal, hogy a fiatalabb vásárlókat is megnyerjék Kínában. A cél tehát olyan típusok kifejlesztése, amelyek már külsejükkel is dinamizmust sugároznak, de ugyanakkor a Honda bevált technikájára épülhetnek. Ennek köszönhetõ, hogy a Honda Cityt választották az Everus alapjául: a típus gyártásához minden adott Kínában, hiszen az alapjául szolgáló Jazz régóta készül a Guangqi kínai üzemében.

  • Opel Astra Ecoflex - 3,7 literes fogyasztással

    Bemutatta az Astra legtakarékosabb 2011-es változatát az Opel.

    Az Ecoflex-verzió a gyári adatok szerint 3,7 litert fogyaszt az 1,7 literes dízelmotorral. Õsszel kezdõdik a forgalmazás.

    Takarékos változattal bõvült az Opel Astra kínálata, az Ecoflex-verzió átlagban mindössze 3,7 litert fogyaszt a gyár közlése szerint. Meghajtásáról a jól ismert, 1,7 literes dízelmotor 130 lóerõs változata gondoskodik, legnagyobb nyomatéka 300 Nm. Hosszú áttételezésû, hatfokozatú manuális váltó továbbítja az erõt az elsõ kerekekhez.

  • Peugeot BB1 - a buborék autó

    Elsõ látásra nehéz komolyan venni a Peugeot BB1-et, pedig ez a fura kis jószág a jövõ egyéni motoros közlekedésének záloga, a villanyautózás felé egyengeti az utat, szokatlan megoldásaiból pedig nem egy válhat általánosan elfogadottá.

    Olyan, amilyennek a kisgyerekek rajzolnának egy autót: igazából megvan mindene, de semmi sem úgy, ahogy megszoktuk, vagy mûködõképesnek tudnánk elképzelni. Van két ajtaja, de azok szokatlan módon hátrafelé nyílnak, és ha kitárjuk õket.

  • Bemutatták a SEAT Ibiza kombit

    Egy hónappal a genfi premier elõtt a SEAT nyilvánosságra hozta az Ibiza kombi sajtóanyagát.

    Mindenféle csinnadratta nélkül hozta nyilvánosságra a SEAT az új Ibiza ST (Sport Tourer) sajtóanyagát. A jól ismert Ibiza kombi testvérével kapcsolatban végül is érthetõ a felhajtás mellõzése, nem sokban különbözik ugyanis a tavalyi Frankfurti Autószalonon kiállított IBZ tanulmánytól. Arányait tekintve minimálisan sem változott a kombi, a látványos részleteket viszont gondosan eltüntették róla.