rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembere

  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembereA zenész garázsában egyébként is csupa ritkaság pihen, melyek közül az egyik legszebb példány az egyedileg átépített Black Pearl. A tervezés és építés során Rick Dore volt Hetfield segítségére, akivel az 1930-as évek klasszikus autóinak a formavilágát és sziluettjét szerették volna még elegánsabb testbe önteni, mindezt úgy, hogy a karosszériaelemek teljesen egyedileg, kézzel készültek, két, erre szakosodott kaliforniai mesterember közreműködésével. A műszaki alapok többféle autóból származnak, pl.: Jaguár, Mustang, Ford stb.

    A műszaki alapok többféle autóból származnak, hiszen az alvázat egy 1948-as Jaguar szolgáltatta, a 375 lóerős V8-as motor és a négysebességes automataváltó a Fordtól érkezett, az első futómű egy Mustangból, a hátsó fékek pedig egy Ford Explorerből. Az i-re a pontot az éjfekete fényezés tette föl, ami a Vintage Color Studióban készült. Összhatásában igazi műalkotás született, ami a múlt héten megrendezett kaliforniai Goodguys találkozón az év átépítésének választottak.





  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Az Irmscher bemutatta az Astra sportosabb változatát!

    Bár az új Astra még be sem mutatkozott, az Opelek tuningolásával foglalkozó Irmscher máris bemutatta elsõ fotóit az Astra sportosabb változatáról, amely a szériaváltozatnál alacsonyabb lesz, agresszívebb külsõt kap, no és persze a motorok sem maradnak érintetlenek.

    Az Opel Astra legújabb generációja õsszel kerül a kereskedésekbe, de az Irmscher máris nyilvánosságra hozott néhány részletet az õ változatukról, amely a szokásoknak megfelelõen sportos lesz.

  • Furgonnyit visz a Superb kombija

    Ezt csináld utánam – mondhatná az új Skoda Superb kombi, csomagtartója ugyanis alaphelyzetben 633, maximumon 1865 liter. Ez már majdnem furgon.

    Hatalmas autó a Superb, majdnem öt méter hosszú (4838 mm), több mint 1,8 méter széles (1817 mm), vagyis nem véletlen a nagy poggyásztér. Opcióként mind a csomagtérajtó, mind a fedõ roló elektromosan mozgatható, miközben a bõröndök, táskák rögzítésérõl alumíniumsínek, hálók és kampók gondoskodnak.

  • A Trident Iceni sportautó akár 2,8 l fogyasztásra is képes

    Már a szériagyártásra is készen áll a Trident Iceni, a világ elsõ biodízellel mûködõ sportautója. A kétüléses kupé 6,6 literes, V8-as motorjával, a nyolcsebességes automataváltó segítségével akár 2,8 literes átlagfogyasztás is elérhetünk.

    A szigorodó környezetvédelmi elõírások és a magas üzemanyagárak miatt a gyártók kénytelenek odafigyelni autóik fogyasztására is. A nemrég bemutatott Trident Iceni takarékos dízelmotorjának köszönhetõen hatalmas teljesítménye mellett is kisautókhoz hasonló fogyasztást érhetünk el.

  • Bosch Denoxtronic a tiszta dízelekért

    Kiváló energiamérlegének köszönhetõen a dízel már egy környezetbarát motor, amelyet alacsony üzemanyag-fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás jellemez.

    A dízelmotorokat még hatékonyabbá és alacsonyabb károsanyag-kibocsátásúvá tevõ közös nyomócsöves befecskendezõ-rendszerek további fejlesztése mellett a Bosch a Denoxtronic kipufogógáz-kezelõ rendszerre is összpontosít a személyautók és a könnyû teherautók nitrogén-oxid-kibocsátásának csökkentése érdekében.

  • A BMW új, limitált szériás M3 Edition modellt muatatott be!

    A BMW új, limitált szériás M3 Edition modellrõl rántotta le a leplet, amely júliustól fél éven át lesz elérhetõ.

    A különleges modellek teljesítménye nem nõtt, ám a külsõ változások mellett 10 milliméterrel csökkent az autó hasmagassága is.

    Az autógyártók az eladások visszaesése miatt egyre több különleges limitált szériás modelleket mutatnak be, elsõsorban a kevésbé sikeres és kifutó típusokból. Ezért is érdekes, hogy a BMW a két éve piacon lévõ, sikeres M3-ból készítettek limitált példányokat.

  • Bentley Continental GT - 2010-es modellfrissítés után

    Erõsebb lett a W12-es motor, változott a forma és kényelmesebb a belsõ tér kialakítása, de mégsem beszélhetünk többrõl egy alaposabb modellfrissítésnél.

    A GT volt az elsõ Bentley, amely már VW technikára épült, és egyben a gyártó valaha volt legnépszerûbb típusa. Volt olyan év, amikor Crewe-ben nem tudtak annyit gyártani, hogy kielégítsék az igényeket, ami több ezer autót jelentett évente. Hét év azonban még a luxusautók piacán is soknak számít, így mindenképp hozzá kellett nyúlni a típushoz, ha másért nem is, azért, hogy beletehessék a bemutatása óta általánossá vált mûszaki megoldásokat.

  • Mercedes B55 - V8-as motorral szerelve

    Egyszerûen csak B55-nek hívják, és ez mindent el is mond: a kis Mercedesbe az S osztály 5,5 literes, 383 lóerõs nyolchengeresét szerelték.

    A különleges jármû a Mercedesnél készült, mégsem nevezhetõ gyári terméknek: egy 12 fõs gyakornok-csapat készítette a Daimler Rastattban mûködõ gyárában.

    A kezdõ mérnökök nem vették félvállról a feladatot: azzal kezdték, hogy hátsókerék-hajtásúra építették át a B osztályt egy régi E430 hátsó hídjának felhasználásával.

  • A Seat Leon és Altea modellfrissítésen esett át!

    A Genfi Autószalonon mutatkozik be a modellfrissített Seat Leon és Altea. Az autók formáin alig változtattak a tervezõk, ám belül hamar feltûnnek a változások mindkét modell esetében. A motorháztetõ alatt a közös nyomócsöves dízelmotorok megjelenése jelenti az újdonságot.

    Közel négy éve mutatták be a Seat Leon második generációját, így a kompakt modell megérett a modellfrissítésre. A Leonnal együtt azonban alapos frissítésen megy keresztül az Altea is, amelynek XL és Freetrack változata is megújul.

  • Suzuki Kizashit RRM - 300 lóerõs tuninggal

    Maga a koncepció már 2010 májusában létezett, csak akkor még nem volt biztos, hogy a késõbbiekben bárki kaphat majd belõle.

    A háromszáz lóerõs Suzuki Kizashit prototípusként emlegették, az erõnövelõ csomagot ráadásul nem is a gyár fejlesztette. Azt gondoltuk, szépen lassan ez is eltûnik majd a süllyesztõben. De nem. A Road Race Motorsport által épített tuning Kizashi nem csak él, lélegzik és belehörög a levegõbe, de sokasodik is. Rendelését bárki leadhatja a megfelelõ átalakító csomagra, melyeket mind az RRM kínál.

  • Volkswagen Passat 1.9 TDI BlueMotion

    Bolygónk megmentése manapság valódi slágertémának számít, gomba módra szaporodnak az ilyen-olyan környezetkímélõ jármûvek. A Volkswagennél például egy adott modell legtakarékosabb változata ezentúl a BlueMotion jelzést viseli. A BlueMotion elnevezés kissé megtévesztõ. Egyeseknek például rögtön a nitorgén-oxidok kibocsátását csökkentõ AdBlue adalékanyag ugrik be. Pedig a kettõnek semmi köze egymáshoz, egyik öko-VW sem használ ilyet.

  • Audi A8-hibrid

    V6-ost idézõ erõ, négyhengeresre utaló fogyasztás. Ez jellemzi az A8 hybrid-et, amelyet technikai tanulmányként mutat be az Audi, a genfi autószalon keretein belül. A kettõ, egy elektromos és egy benzines erõforrással rendelkezõ négykerekû 245 lóerõ és 480 Nm nyomaték leadására képes, miközben 6,2 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren.

    Az A8 hybrid benzinmotorjaként egy kétliteres TFSI szolgál, melyet 2005 óta zsinórban ötször választottak az év motorjának, és a downsizing Audis filozófiáját képviseli.

  • Konnektorról is tölthetõ majd az új BMW 1-es

    A BMW is „halad a korral”, ám nem csupán a divathullámot lovagolja meg, amikor bemutatja az 1-es kupé tisztán elektromos hajtású változatát. A modell hatótávolsága a légkondicionáló vagy a szélvédõfûtés hétköznapi használata mellett a gyakorlatban kb. 160 kilométer.

    A BMW Concept ActiveE tisztán elektromos hajtású, a BMW 1-es Coupé alapjaira épülõ tanulmánymodell, amely a BMW csoport „project i” programja keretében, az elektromos mobilitás területén végzett fejlesztések következetes folytatását képviseli.

  • Fiat 500 topless

    A Fiat egyik legsikeresebb modelljét újabb limitált szériával hurcolják meg, az 500C Pink Limited Editionnel. A Genfi Autószalonon bemutatott Abarth 500C kishúga feltehetõen nem a férfi vásárlóközönséget célozza meg, de a leendõ nõi vásárlóknak is elõrehaladott ízlésficammal kell rendelkezniük, ha ezt a guruló rózsaszín ékszerdobozt választják közlekedési eszközüknek.

    Az 500-as egyébként is a nõk kedvencének mondható, valószínûleg ebbõl kiindulva kreálták a Fiatnál ezt a cukiságot.

  • Infiniti M - könnyített kasztnival

    A 2010-es Párizsi Autószalonnal egy idõben Budapesten is bemutatták az Infiniti M modellt. A nem mindennapi szépségû autóról a szimbolikus leplet egy pazar táncshow során rántották le. A lopakodó ragadozó, a sivatag dûnéi és az óceán hullámainak motívumait magán hordozó M megalkotásánál az önmegvalósítás és a sportos elegancia elérése volt a tervezõk célja. 2010-ben épp 22. születésnapját ünneplõ Gablini cégcsoport – az Infiniti kizárólagos hazai forgalmazója - vezetõje, Gablini Gábor büszkén adta át az újságíróknak az E-szegmens csillogva-villogva begördülõ „újszülöttjét”.

  • Magyarországon a Jaguár F-type

    Magyarországon a Jaguár F-typeMegérkezett Magyarországra a Jaguar új sportkabriója. A Porsche 911-es babérjaira törő F-type csúcsmodelljét 495 lóerős, ötliteres, V8-as motor gyorsítja 4,3 másodperc alatt 0-ról 100 km/órára, a végsebessége 300 km/h. Az F-type révén egy igazi, hamisítatlan sportautó jelent meg ismét a patinás brit márka kínálatában - hiszen az XK inkább a GT, azaz a nagy teljesítményű, de egyúttal kényelmes Gran Turismo kategóriába tartozik. Sportutóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény.