Már egy ideje hazánkban is kapható az új Seat Ibiza, ám a jelenleg kapható motorpalettával az újdonság egyelõre nem képes hozni azt a vérforraló méregzsák imázst, amit az anyakonszern szánt neki.
A kocsi formája nem okoz túl nagy meglepetést, hiszen csak az ilyenkor szokásos változtatásokat hajtották rajta végre, ám az összhatás mégis kellemesre sikerült. A sportos hangulatról a fekete visszapillantók, a nagyobb levegõ beömlõk, a középre helyezett kipufogó és a diffúzor utánzat gondoskodik, de szépek a széria 17 colos könnyûfém felnik is. A forma nem túl radikális volta arra enged következtetni, hogy talán késõbb lesz majd egy még erõsebb és még látványosabb kivitele a kocsinak, a Cupra R, bár ezt a vélekedést egyelõre nem erõsítette meg hivatalosan a spanyol márka szóvivõje.
Ami a lényeget, vagyis a hajtást illeti, a kocsi orrában a Volkswagen-származék 1,4 TSI-t találjuk, ami ebben a kocsiban 180 lóerõt teljesít, és érdekesség, hogy a kocsi 7 sebességes, kormányról is kapcsolható dupla kuplungos DSG váltóval is rendelhetõ lesz. Részletesebb mûszaki paramétereket illetve gyorsulási és végsebesség adatokat egyelõre nem közölt a gyár, erre a Párizsi Szalonig várnunk kell még.
Érdekesség, hogy a valamivel gyengébb, polgáribb FR változatot a Seat csak a Cupra után dobja majd piacra, várhatóan a következõ nagy nemzetközi autószalonon - vagyis Genfben - való hivatalos bemutatója után