A vásárlók szemszögébõl az MHD - azaz a Micro Hybrid rendszer - lesz a feltûnõbb újítás. Az elnevezés egy kissé félrevezetõ, hiszen szó sincs valódi hibrid hajtásláncról, csupán egy automatikus motorleállító és újraindító rendszerrõl.
Az MHD rendszert a 61 és a 71 lóerõs benzinmotoros Smart változatok kapják meg, a dízelhez egyelõre nem jár. Az persze már most is elképesztõen takarékos: míg az MHD-vel kiegészített benzinesek legalább 4,3 liter benzint fogyasztanak el szabványos vegyes ciklusban, 100 kilométeren, addig a 45 lovas dízel megelégszik 3,4 liter gázolajjal azonos körülmények között.
Ugyanakkor a dízelváltozat sem marad fejlesztés nélkül: ebbe részecskeszûrõ kerül, amely gyakorlatilag tökéletesen korommentessé teszi a kibocsátott kipufogógázt. A mûszaki jellegû újítások mellett a Daimler októbertõl új színekkel, felnigarnitúrákkal és átdolgozott, több rakodórekeszt tartalmazó mûszerfallal igyekszik vonzóbbá tenni a kisautót.