2024.03.29. - Auguszta

MHD rendszer a Smart-ban

MHD rendszer a Smart-ban
A Daimler AG. kétszemélyes kisautóiban új trükköket vetnek be a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére. A benzines változatokba stop-start automatika, a dízelmotoros modellbe zárt részecskeszûrõ kerül.

A vásárlók szemszögébõl az MHD - azaz a Micro Hybrid rendszer - lesz a feltûnõbb újítás. Az elnevezés egy kissé félrevezetõ, hiszen szó sincs valódi hibrid hajtásláncról, csupán egy automatikus motorleállító és újraindító rendszerrõl.
Ez a megoldás, amelyet már más autógyártók is alkalmaznak néhány kisautóban, fõleg zsúfolt városi forgalomban hasznos, mivel az autó álló helyzetében állítja le a motort. Ezzel csökken a fogyasztás - a Daimler szerint átlagosan 8, dugókkal terhelt városi használat mellett viszont akár 20%-kal is - illetve a környezet kipufogógáz- és zajterhelése.

Az MHD rendszert a 61 és a 71 lóerõs benzinmotoros Smart változatok kapják meg, a dízelhez egyelõre nem jár. Az persze már most is elképesztõen takarékos: míg az MHD-vel kiegészített benzinesek legalább 4,3 liter benzint fogyasztanak el szabványos vegyes ciklusban, 100 kilométeren, addig a 45 lovas dízel megelégszik 3,4 liter gázolajjal azonos körülmények között.

Ugyanakkor a dízelváltozat sem marad fejlesztés nélkül: ebbe részecskeszûrõ kerül, amely gyakorlatilag tökéletesen korommentessé teszi a kibocsátott kipufogógázt. A mûszaki jellegû újítások mellett a Daimler októbertõl új színekkel, felnigarnitúrákkal és átdolgozott, több rakodórekeszt tartalmazó mûszerfallal igyekszik vonzóbbá tenni a kisautót.