A City Taxinál egyéni vállalkozóként dolgozó taxisok maguk döntik el, milyen autóval szállítják utasukat. "Társaságunknál két kollégának van hibridautója. Szerintem azok, akik új autót vásárolnának szívesen döntenének a környezetbarát kocsi mellett, de az ára visszatartja õket" - fogalmazott Tamás Miklós, a City Taxi elnöke.
Garamszegi Miklós a Fõtaxi vezérigazgatója arról számolt be, hogy náluk egy taxis jár hibrid Hondával, amelyben õ is ült és nagyon kényelmesnek találta. "Olyan mint a többi autó, csak olcsóbb az üzemeltetése, sokkal kedvezõbb a fogyasztása. Én el tudom képzelni, hogy rövid idõn belül több ilyen autó közlekedjen Magyarországon is, hiszen 100 kilométerenként 1000-1200 forintra tehetõ a megtakarítás, ami jelentõs összeg annak, aki sokat hajtja az autót" - tette hozzá Garamszegi Miklós.
A szakemberek szerint a hibridmeghajtású, vagyis hagyományos üzemanyaggal és elektromos árammal egyaránt használható gépkocsi egyik legnagyobb elõnye, hogy kapcsolódik a jelenlegi üzemanyag-hálózati struktúrához, normál benzinnel mûködik, nincs szükség különleges anyagra a mûködéséhez. Még a karbantartásnál is ugyanannyit igényel, mint más "normál" autó.
New York városa minden hónapban 300 taxi helyére állít forgalomba hibridautót - jelentette be szerdán Michael Bloomberg polgármester. A város megállapodást kötött három nagy autógyártóval, amelyek vállalták, hogy folyamatosan ellátják a metropolist a környezetkímélõ, modern jármûvekkel.
A Nissan havonta 200 darabot szállít az Altima hibridmodelljébõl, a General Motors 50 Chevrolet Malibut, a Ford Motor pedig szintén 50 Escape márkájú hibrid legyártását vállalta havonta. New Yorkban jelenleg 1300 hibridtaxi közlekedik. A környezetvédõ kezdeményezéseirõl ismert Bloomberg célja, hogy 2012-ig a teljes New York-i taxipark hibrid- vagy alacsony fogyasztású jármûvekbõl álljon.