2024.04.19. - Emma

A BMW csökkentette idei egész évi profit-elõrejelzését

A BMW csökkentette idei egész évi profit-elõrejelzését
A luxuskategóriába is beköszöntött a szûk esztendõ. Még nem minden luxusautó-gyártónak van oka panaszra, de a német BMW autógyár pénteken a maga részérõl 507 millió eurós adózott eredményt jelentett a második negyedévrõl, 33 százalékkal kevesebbet a tavalyi második negyedévi 753 milliónál.

Már az elsõ negyedévben is csökkent a profitja éves összehasonlításban, de akkor még csak 17 százalékkal.

A cég csökkentette idei egész évi profit-elõrejelzését is.
Az üzemi eredmény 58 százalékkal 602 millió euróra, a forgalom 0,9 százalékkal 14,6 milliárd euróra fogyatkozott.

Az elsõ negyedévre 236 millió eurót, a második negyedévre 459 millió eurót számoltak el a cég pénzügyi szolgáltató részlegében tartalékolásra a növekvõ adóskockázat és a vevõk már nem törlesztett adósságai miatt.

Egy hete az Audi arról számolt be, hogy adózott eredménye 37 százalékkal nõtt az elsõ félévben éves összehasonlításban, meghaladva a tavalyi, 26 százalékos ütemet.

Tavaly a luxuskategóriában még nem volt sem "nem elsõrendû", sem semmilyen válság: a BMW autógyár rekord profitot és bevételt ért el, és akkor még hasonló jókat jósolt önmagának erre az évre is, nem utolsó sorban a nyersanyagok tavalyinál kisebb drágulásában bízva.

Az adózott eredmény tavaly 9 százalékkal 3,134 milliárd eurós rekordra emelkedett a 2006-os 2,874 milliárdról, elõször haladva meg a 3 milliárd eurót a csoport történetében. Igaz, ehhez a német társaságiadó-reform egyszeri hatása is jócskán hozzájárult, miután az adó elõtti eredmény 6,1 százalékkal csökkent a brit Rolls-Royce Plc repülõgépmotor-gyár részvényre váltható kötvényeinek beváltása miatt - egyszeri tételek nélkül 0,6 százalékkal nõtt a BMW adó elõtti eredménye -, azonban az összességében bíztató eredményt valódi siker támogatta: a BMW eladásai mind mennyiségben, mind értékben újabb rekordra nõttek tavaly.

Az osztalékot 51,4 százalékkal 1,06 euróra emelik a 2006-os 0,70 euróról.

A BMW bevétele 56,018 milliárd euró volt tavaly, az euró felértékelõdése és a nyersanyagok drágulása ellenére 14,3 százalékkal több a 2006-os 48,999 milliárdnál, szintén rekord, elõször 50 milliárd fölött a csoport történetében, segítve a pénzügyi szolgáltatások növekvõ bevételével is.

A bevétel-növekedés annál is szebb, mivel az értékesítés mennyiségben is rekordra nõtt ugyan, de jóval kisebb ütemben, mint a bevétel. A különbséget az árszínvonal és a pénzügyi részleg teljesítménye magyarázza. A BMW márkából 1 266 793-at adtak el tavaly, 7,7 százalékkal többet, mint 2006-ban. A brit MINI márkából 222 875-öt értékesítettek, 18,5 százalékkal többet, mint az elõzõ évben. A szintén brit Rolls-Royce Motor Cars 1010 autót adott el tavaly, 25,5 százalékkal többet, mint 2006-ban. Így a teljes autóértékesítés 9,2 százalékkal nõtt mennyiségben 2006-hoz képest.

A pénzügyi szolgáltatások részlegének bevétele viszont 25,8 százalékkal 13,94 milliárd euróra ugrott. Az év végén 2,63 millió leasing- és más finanszírozási szerzõdés volt érvényben, 15,8 százalékkal több, mint 2006 végén. Az BMW és a MINI márkák eladásainak 44,7 százalékát finanszírozta már e részleg a 2006-os 42,4 százalék után. A részleg adó elõtti eredménye 8,5 százalékkal 743 millió euróra emelkedett.

Motorkerékpárokból a bevétel, a változó modellkínálat miatt, 2,9 százalékkal 1,228 milliárd euróra csökkent, az eladott mennyiség 2,4 százalékkal 102 467-re nõtt, a részleg adó elõtti eredménye 7,6 százalékkal 71 millió euróra gyarapodott.