Az elmúlt napok meglepõ pénzügyi eredményei, gyárleállásai és az autóeladások zuhanása mellett kissé elsikkadt a hír, hogy a francia óriás jókora, 25%-os részesedést vásárolt az AutoVAZ-ból, abból a cégbõl, mely többek között a Lada tulajdonosa is.
A két cég együttmûködése egyébként korántsem újkeletû, hiszen korábban már több millió eurót fizetett azért a Lada a franciáknak, hogy használhassák a modern Daciák motorjait és padlólemezeit. Az egyelõre rejtély, hogy a Renaultnak miért van szüksége a Dacia mellett még egy olcsóautó márkára, bár az orosz piac nagyságát és növekedését tekintve (2008-ban már ez lesz a legnagyobb európai autópiac) talán még mindig az a legolcsóbb, ha egy helyi, a piac nagy részét még mindig uraló márkát vásárolnak fel, fõleg, ha ezt viszonylag kevés pénzért megtehetik.