2007 utolsó hónapjai és 2008 között majdnem 10 százalékkal - több mint 40 éves csúcs - növekedett a távolsági buszok forgalma az Egyesült Államokban. "Számos oka van a buszforgalom megnövekedésének, az elsõdleges tényezõ azonban az utóbbi évek nagyfokú benzin-áremelkedése" - mondta a felmérés vezetõje, Joseph Schwieterman közigazgatási szakértõ, a Chaddick Intézet igazgatója."
A tanulmány szerint, a belvárosi kerületek újjáéledése, és a fiatalok körében is egyre nagyobb népszerûségnek örvendõ buszozás mind hozzájárultak ahhoz, hogy a tömegközlekedés ezen formája most reneszánszát éli az Egyesült Államokban. A chicagói DePaul Egyetemen Chaddick Városfejlesztési Intézete által végzett felmérésben megfigyelés alá vonták a hagyományos távolsági buszvállalatok, mint a Greyhound Lines és a Continental Trailways minden induló és érkezõ járatát.
Forgalomnövekedés szempontjából két vállalat, a Megabus, valamint a Greyhound és a Peter Pan busztársaságok közös vállalkozásaként létrejött Boltbus állnak a vezetõ helyeken. Utóbbi 2007 tavasza óta mûködik az állam északkeleti területein. A két vállalat sûrûbb járatokkal mûködik a nagyvárosok között és vezeték nélküli internetkapcsolatot is biztosít utasainak.
Környezeti hatása is van annak, hogy az utasok egyre szívesebben választják a buszokat. A kutatás szerint az elmúlt év során a buszforgalom növekedése 36 ezer tonnányival csökkentette a szén-dioxid-kibocsátást, valamint 3,48 millió gallonnal kevesebb üzemanyag fogyott. A légi közlekedés 8 százalékkal esett vissza a tanulmány készítésének idõszakában, míg az autót használó amerikaiak száma 3,3 százalékkal csökkent a 2008-as év elsõ nyolc hónapjában.