2024.04.25. - Márk

A Smart bõvíti modellpalettáját!

Bár a Mercedes tulajdonában álló márka korábban már próbálkozott négyszemélyes modell bemutatásával, amely végül csúfos bukásnak bizonyult, a konszern elnöke most megerõsítette, a közeljövõben ismét bõvítik a márka modellpalettáját.

A tulajdonos Daimler újra nekiveselkedik, hogy nyereséges leányvállalatot faragjon a Smartból.

A miniautók gyártására alapított márkát már többször fenyegette a megszûnés réme, nem mellékesen a ForFour bukásának köszönhetõen. A felszámolást akkor csak úgy tudták elkerülni, hogy az önálló Smart GmbH-t megszüntették, az irányítást pedig a konszern keretein belülre szervezték át.
A gyártó azonban nem adta fel, hogy nyereséges márkát faragjon a Smartból, ezért most újra próbálkoznak, igaz, más stratégiával.

Dieter Zetsche, a Daimler elnöke egy német napilapnak adott interjújában elmondta, egyre nagyobb az igény a kisebb, könnyebb, alacsonyabb fogyasztású modellek iránt, ezért erre a kategóriára a jövõben sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a konszern. Az elsõ lépés újabb modellek és modellváltozatok piacra dobása, amelyek fejlesztését már meg is kezdték. Sajnálatos módon pontosabb részleteket nem mondott el az elnök, azonban az biztos, hogy palettát felfelé bõvítik.

A mérnököknek gyorsan kell dolgozniuk, hiszen a Mercedes nagyobb modelljei iránt igencsak visszaesett a kereslet. Idén januárban ugyanis 35%-kal kevesebb Mercedes fogyott, mint 2008 elsõ hónapjában, miközben a finoman szólva is szûk modellkínálat ellenére nõttek a Smart eladásai ugyanezen idõszakban, és ha csak hajszálnyit is, de újra nyereséget termelt a cég. Az új modellek mellett tovább folytatják a márka exportálását új piacokra is, azok után, hogy tavaly az Egyesült Államokban kezdték meg a forgalmazást, idén Kínában, Brazíliában és Dániában vezetik be a Smartot.