A kérdésrõl a hét elején egész napos meghallgatást rendezett az amerikai közúti biztonsági hatóság, hogy az 1,1 millió amerikai vakot képviselõ különbözõ szervezetek és az ipari vezetõk kifejthessék álláspontjukat.
Az ipar képviselõi nem vitatták a zajtényezõ fontosságát, elõzetes vizsgálatokat helyeztek kilátásba, de azt is megjegyezték, hogy nehéz meghatározni, milyen zajok a legfontosabbak, hiszen nemcsak a motor hangja létezik, a kerékzaj, a fékezés, a szélellenállás és a háttérzaj mind számít.
A meghallgatás során a kutatók hangfelvételeken hasonlították össze a hibridjármûvek zaját a hagyományos autókéval. Az egyik kísérletnél a bekötött szemû jelenlévõk csak alig több mint 3 méter távolságból hallották meg egy 2006-os Toyota Prius hibridjármû közeledtét, míg a 2004-es, hagyományos meghajtású Honda Accordot már 11 méterrõl észlelték.
A hibridjármûvek kis sebességnél és álló helyzetben akkumulátor szolgáltatta energiát használnak. A benzinár növekedésével mind többet adhatnak el belõlük, így például a Prius révén hibridben piacvezetõ Toyota 2010-ben már egymillió darabot szeretne gyártani ebbõl a típusból.