rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • A VW indul a Bamakón

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    A VW két szépségkirálynõvel telirakott Touareg-get indít a Bamako Rally-n.

    A január 16-án rajtoló Bamako Rally-n, Budai Zsuzsanna (Miss Universe Hungary 2009) és Serdült Orsolya (Miss World Hungary 2009) a Miss Hungary Touareg Rally Team csapatának tagjaként vágnak neki a 9108 kilométeres versenynek. Zsuzsanna vezeti a Touareget, és Orsolya látja el a navigátor feladatait. A két szépségkirálynõ szeptemberben kezdett ismerkedni a Volkswagen Touareg-gel, amikor felkészítõ tesztvezetéseken, valamint több napos elméleti és gyakorlati terepvezetésen vettek részt vettek a Magyar Honvédség Csobánka-i terepbázisán, illetve indultak a Budapest-Makó Rallyn.

    A szépségkirálynõk Bamako autója egy 3 literes Volkswagen Touareg Valley V6 TDI Tiptronic, 225 lóerõs típus, amely történetesen az 1000. jubileumi Touareg, amely Magyarországra került. Az autó egy enyhén átalakított Touareg, a Bamako-ra történt mûszaki felkészítése a felszerelések szállítása és a speciális sivatagi viszonyokhoz történõ jobb alkalmazkodás érdekében történt. A szépségkirálynõk Touareg-je 16 colos, acél keréktárcsákat kapott speciális sivatagi, azaz a szokásosnál magasabb gumiköpenyekkel. Az ülések kikerültek az autóból, és elöl kettõ, hátul pedig egy, 5 ponton rögzített biztonsági övvel ellátott sportülést építettek be, a belsõ konzolra pedig új kapcsolókat is elhelyeztek . A szokásos csomagtartó borítás helyett acélvázas csomagteret alakítottak ki, ide kerülnek állítva a pótkerekek, és a rögzített ládákban elhelyezett eredeti Volkswagen alkatrészek. A lökhárítók alsó részén a mûanyag borítás helyére alumíniumból és acélból készült haspáncél került. Az autó négy sarkán helyezték el a vontatást elõsegítõ rögzítéseket, az autó elejére egy újabb led-es fényszóró, a tetõcsomagtartóra pedig a versenyzõk felszerelését szállító síbox és egy másik, hátsó irányban is használható fényszóró került.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Kétszázötvenezernél tart a Porsche Cayenne!

    Elkészült a negyedmilliomodik Porsche Cayenne a német márka lipcsei üzemében.

    A jubileumi, fehér színû autóra Ausztriából érkezett a megrendelés, motorterében pedig az Auditól származó 3,0 literes 240 lóerõs dízelmotor található, amely február óta rendelhetõ a Cayenne-hez.

  • Az Opelt arab befektetõk mentik meg?

    A Daimler példáján felbuzdulva arab befektetõt keres az anyavállalata, az amerikai General Motors pénzügyi válsága miatt súlyos helyzetbe került német Opel autógyár.

    Keddi sajtóértesülések szerint egy Abu Dzabi-i befektetõ jöhet szóba, akárcsak az a Mercedeseket gyártó stuttgarti konszern, a Daimler esetében történt. A Daimler legnagyobb egyedi tulajdonosa az Abu Dzabiban bejegyzett Aabar befektetési társaság lett márciusban.

  • Kétmillió Buick kelt el Kínában!

    A Buick igen sikeres Kínában, amit kitûnõen mutat, hogy az észak-amerikai márka már több mint kétmillió autót értékesített az ázsiai országban.

    A Buicknak nyolc évre volt szüksége, hogy átlépje az egymilliós határt, a második millió autó azonban már három év alatt elkelt, ami jól mutatja a kínai piac növekedését.

  • Mexikóban is gyártják a következõ Opel Astra-t

    A General Motors jelenleg is kínálja a kompakt Opelt Észak-Amerikában Saturn márkanéven, de eddig nem sikerült befuttatni a típust.

    A vásárlók érdeklõdése ugyan nem hiányzik, de a belga import az euróhoz képest egyre gyengébb dollár miatt túl magas árat eredményez. Csak az elmúlt egy évben bõ 6%-ot drágult az Astra Észak-Amerikában, pedig eleve drágább volt valamivel, mint kategóriatársai.

  • A Ferrarinak is visszaesett az eladása

    Bár a Ferrari California annyira sikeresnek bizonyult, hogy másfél évre elõre eladták az összes példányt, még a világ egyik legelismertebb sportkocsigyártója is kénytelen szembenézni eladásainak világméretû csökkenésével.

    Míg korábban a havi eladások 600 autó körül alakultak, addig a november igen gyászosan zárult: mindössze 92 darab autót sikerült eladni az egész világon. Így valószínûleg nem tudják majd tartani a korábban kitûzött célt sem, mi szerint 10 ezer autót kívánnak eladni 2010-ben.

  • Kevés új autó fogy Magyarországon

    Mindössze 954 ezer autót adtak el 2009 januárjában Európában, miközben egy évvel korábban még 1,289 millió kelt el. Vagyis 26 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma - derül ki a Jato Dynamics jelentésébõl.

    Egyetlen ország sem tud pozitív számokat felmutatni a 27 államot felölelõ kimutatásból. A legbrutálisabb visszaesést Izland produkálta, ahol mindössze 170 autó kelt el, azaz 88 százalékkal kevesebb, mint 2008 januárjában. Írország 66,3 százalékos csökkenéssel a második ezen a listán, amelyen sajnos hazánk kerül még fel a dobogóra.

  • A Ferrari rekor évet zárt 2008-ban!

    Az olasz gyártó nyilvánosságra hozta 2008-as üzleti eredményét, amely szerint az eladásoknak az esztendõ utolsó néhány hónapjában tapasztalt jelentõs visszaesése ellenére két százalékkal több, összesen 6587 autót sikerült értékesíteni, mint 2007-ben.

    A nyereség ugyanakkor 27%-kal, 339 millió euróra emelkedett, amiben nem kis szerepe volt a V12-es modellekhez tavaly óta rendelhetõ rengeteg méregdrága kiegészítõnek.

  • Kelet felé terjeszkedik az Aston Martin

    Az Aston Martin a gazdasági válság ellenére komoly terjeszkedési tervet dolgozott ki. A britek a napokban új márkakereskedést nyitottak Zágrábban, ám a horvátországi kereskedést hamarosan egy csehországi bemutatóterem is követi, de idén Görögországban, Svédországban és Brazíliában is újabb Aston Martin kereskedések nyílnak.

  • Mégis bemutatkozik a Suzuki Kizashi Los Angelesben!

    Korábban olyan hírek is szárnyra kaptak, miszerint a Suzuki törölte a Kizashit, pedig a középkategóriás szedán több koncepciót is megélt.

    Az Automotive News magazinnak a gyár egyik embere megerõsítette, hogy a Suzuki a Los Angelesi Autószalonon mutatja majd be a Kizashi szériagyártású változatát, amelynek értékesítése a premierrel együtt indul.

  • Az Opel-nél az autók felismerik a közúti táblákat

    Az Opel 2009-tõl olyan autókat dob majd piacra, amelyek képesek lesznek értelmezni a közlekedési táblákat, és figyelmeztetik a vezetõt az esetleges szabálytalanságra.

    Az Opel 2009-ben bemutatja az "Opel-Eye" nevû újítását, amely képes lesz a közlekedési táblák felismerésére és értelmezésére.

    Az új technológiát az Opel és a GM mérnökei a Hellával közösen fejlesztették ki.

  • Az Alfánál elkezdték az új hathengeres motorcsalád fejlesztését

    Nem egészen három éve, hogy leállították a klasszikus Alfa V6-os gyártását. Azóta az olasz márka a General Motors hathengereseit használja - igaz, alaposan átdolgozott hengerfejekkel, és szívó-, illetve kipufogórendszerrel -, de ennek a motornak nincs hosszabb távú jövõje.

    A GM és a Fiat csoport közti együttmûködés felbomlása óta ugyanis kétséges, hogy tovább tudják-e fejleszteni a félvér hathengerest, viszont az Alfa Romeo erõsebb modelljeibe kisebb hengerszámú motor aligha kerülhet.

  • Titokzatos tûzesetek miatt állnak a londoni fekete taxik

    London - A londoni fekete taxik százait vonták ki átmenetileg a forgalomból, miután ismeretlen okból sorozatban többnek a motorja is kigyulladt.

    A Transport for London (TfL), a londoni tömegközlekedésért felelõs hatóság csütörtökön szánta el magát a "nem könnyû lépésre", de mint közleményükben fogalmaztak, nem vállalhatták annak kockázatát, hogy egyetlen taxisofõr vagy utas is megsérüljön.

    Az eddigi taxitüzek során személyi sérülés nem történt.

  • Újrahasznosítható anyagokból épült a VW Golf VI

    A Volkswagen a hatodik generációs Golf tervezésekor a gyártási idõ rövidítése mellett nagy figyelmet fordított az újrahasznosítható anyagok használatára is.

    A TÜV Nord minõségintézet által kiadott közlemény szerint az új Golf 527 kg újra felhasználható anyagot tartalmaz, így az autó több mint 40 százalékát a jövõ generáció is hasznosíthatja. t.

  • Elektromos autók részére villanykúthálózat épül Japánban

    Elektromos autók számára épül több száz töltõállomásból álló hálózat a szigetországban, a tiszta hajtásrendszer elterjesztésének elõsegítésére.

    A projektet a Tokyo Electric Power, Japán egyik legnagyobb áramszolgáltatója indította: olyan töltõszerkezeteket telepítenek országszerte, amelyekkel elvben akár 40 km megtételére elegendõ energia tölthetõ egy korszerû villanyautó akkumulátoraiba öt perc alatt, és 60 km-re elegendõ 10 perc alatt. Ezek nem vethetõk össze egy hagyományos benzinkútéival, hiszen ott öt perc alatt akár több száz kilométerre elegendõ üzemanyag tölthetõ az autóba.

  • 4414 kilométer egy liter üzemanyaggal

    Rekordot ért el egy francia csapat az idei Shell Eco-Marathon Europe versenyen, a gallok egy liter üzemanyaggal 4414 kilométert tettek meg a németországi megmérettetésen.