rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • R, mint sportos Vokswagen

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Saját házi tuning-divíziót alapít a Volkswagen, hogy versenyképesebb legyen az Opel OPC-vel és a Ford Team RS-sel szemben.

    A Genfi Autószalonon jelentik be hivatalosan az új részleget, ami R Gmbh névre hallgat majd, és a gyártó összes modelljének brutális sportváltozatáért felel a jövõben.

    Eddig típusjelzés volt az R-betû, gondoljunk a Golf R-re vagy a hasonló Scirocco R-re, ám most egy egész divízió lesz belõle (körülbelül úgy, mint a BMW-nél az M-részleg), és a Polótól kezdve a Touaregig minden modellt kezelésbe vesznek.

    Még keveset tudni a tervekrõl, ám pletykák szerint már dolgoznak a Jetta R-en, ami a kompakt szedán következõ generációjának kétajtós változatán alapul.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Hyundai i20 - 2010-es frissitésen esett át

    Szinte jelentéktelen frissítésen esett át a Hyundai i20, a koreai mini külsejéhez nem, csak aerodinamikájához és motorjaihoz nyúltak hozzá. Új légterelõ került a padlólemezre, feladata a kerekek körüli légáramlatok optimalizálása, a motorokba alacsonyabb súrlódású olajokat töltöttek, illetve a generátorrendszer is új.

  • Bugatti Veyron cigarettásdobozokból

    Az egyik kínai egyetem diákjai kellemes elfoglaltságot találtak maguknak. Nagyon sok szabadideje akadhatott az egyik kínai egyetem diákjainak, akik kitalálták, hogy egy szuperautó másolatát készítik el üres cigarettásdobozokból.

  • Megújul a 3-as BMW

    A BMW-nél összehangolták a új hetes és a megújult hármas bemutatását, talán abban a reményben, hogy a kisebbik modellnek is jut valami a csúcsmodellre irányuló figyelembõl.

    Az E90-es három és fél éve mutatkozott be, így eljött az ideje a modellciklus közepe táján esedékes visszafogott felújításnak.

  • Fékenergia-visszanyerés - újítások a Mazdánál

    A Mazda bemutatta a világ elsõ olyan fékenergia-visszanyerõ rendszerét, amely az energia tárolására kondenzátort használ. A megoldást 2012-tõl már alkalmazzák is, elsõként az új Mazda6 kapja meg.

  • Az Opelt arab befektetõk mentik meg?

    A Daimler példáján felbuzdulva arab befektetõt keres az anyavállalata, az amerikai General Motors pénzügyi válsága miatt súlyos helyzetbe került német Opel autógyár.

    Keddi sajtóértesülések szerint egy Abu Dzabi-i befektetõ jöhet szóba, akárcsak az a Mercedeseket gyártó stuttgarti konszern, a Daimler esetében történt. A Daimler legnagyobb egyedi tulajdonosa az Abu Dzabiban bejegyzett Aabar befektetési társaság lett márciusban.

  • 10 ezer embert bocsát el idén a GM!

    Az amerikai óriáscég irodai dolgozóinak 14%-át, 10 000 embert bocsát el idén.

    A kisvárosnyi ember közül csupán 3400 amerikai, a többitõl Európában, Ázsiában és a többi kontinensen szabadulnak meg attól függõen, hogy ott mennyire csökkentek az eladások.

  • 3,1 milliótól megvásárolható a Kia Venga

    Februártól már hazánkban is megvásárolható a Kia kompakt egyterûje, a Venga. A magyar kéz által tervezett modell már besöpört egy dizájn díjat, és az ára sem riasztó.

    Elõször a Frankfurti Autószalonon találkozhattunk a Kia Vengával, amely a tervek szerint a koreai gyártó új sikermodellje lehet.A Cee'd három évvel ezelõtt hatalmas robbanást idézet elõ a gyártó népszerûségében, hasonló szerepkört szánnának a Vengának is.

  • Autólopási toplisták márka és típus szerint

    A rendõrség szerint folyamatos csökkenést mutat a gépjármûvekre elkövetett lopások száma. Míg 2003-ban 8886 autót tulajdonítottak el, addig ez a szám 2009-ben 6113-ra csökkent. A lízingcsalások száma is ezerrel csökkent tavaly, de a válság hatására kevesebb lett az összes lízingügylet is

  • Feltámadhat az Auto Union név

    A két gyártó igazgatótanácsa megegyezett egymással cégeik egyesülésérõl, illetve a tulajdonosváltás és az új cégformák mikéntjérõl, amely szerint újra Auto Unionnak hívhatják az így létrejövõ cégóriást.

    Július végén dõlt el, hogy a Porsche vezére, Wendelin Wiedeking elhagyja a Porschét, és helyébe Michael Macht lép, akivel a hírek szerint jóval könnyebb dolga volt a Volkswagen vezetésének, amikor a részletek kidolgozására került sor.

  • A Hyundai az ötödik az autógyártók sorában

    A koreai cégcsoport a legnagyobbak közé küzdötte magát az elmúlt kilenc év során, így ma már csak valódi óriások elõzik meg az eladási számokat tekintve.

    A Hyundai és a Kia 1999-ben még a 11. helyen állt az autógyártók sorában az eladott autók példányszámát tekintve, és ekkortájt fogalmazták meg, hogy elsõdleges céljuk a negyedik hely elérése.

  • Ezer kilométert vezetett rossz irányba egy német nyugdíjas

    Ötven kilométeres utazás helyett több mint ezer kilométert vezetett rossz irányba egy eltévedt hesseni nyugdíjas Németországban.

  • Kigyulladhat a GM!

    Az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) legújabb közlése szerint a General Motors közel 1,5 millió autót kénytelen visszahívni, miután a kipufogóra csöpögõ olaj lángra gyúlhat, amely miatt esetleg az egész autó kiéghet.

  • Leállások Európa-szerte az autógyárakban!

    A pénzügyi válság elérte a francia autógyártókat: a piac visszaesése miatt a Renault és a Peugeot-Citroen is átmeneti idõre hétfõn bezárta szinte valamennyi franciaországi telepét, a dolgozókat pedig "technikai munkanélküliségre" küldte. A nemzetközi pénzügyi válság a német autógyárakat is két vállra fektették.

    A Renault már pénteken bejelentette, hogy a negyedik negyedévben 20 százalékkal csökkenti a termelését, és átmenetileg bezárja üzemeit. Flins, Douai és Le Mans gyáraiban hétfõn két hétre, Sandouville, Maubeuge, Batilly és Cléon üzemeiben pedig egy hétre álltak le a munkával.

  • Nem könnyûfémbõl, hanem hagyományos acélbõl készül a következõ 5-ös BMW!

    A hírek szerint a bajor gyártó a következõ generációnál nem folytatja a jelenlegi 5-ös építésmódját, és nem könnyûfémbõl készülnek az elsõ teherviselõ elemek.

    Mint ismeretes, a BMW a jobb súlyelosztásra hivatkozva készítette a jelenlegi generáció orrát részben alumíniumból. Ez azonban megdrágította a gyártást, rosszabb törésteszt-eredményeket okozott, ráadásul hathengeres motorokra lett tervezve, így négyhengeres egységgel nagy sebességnél túl könnyû lett az autó orra.

  • Megvannak az Év Autója döntõsei

    Idén harminchárom modellt találtak alkalmasnak az Év Autója 2010 díjért való küzdelemre.