rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • KRESZ módosítások: nem kell araszolni a vasúti átjárók elõtt

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Forgalmi vizsgán sikertelenséget jelentõ hibának számított, ha a tanuló sofõr 35 km/órás sebességgel „száguldva" közelítette meg a vasúti átjárót. A KRESZ módosítások után ezért már nem fog megbukni.

    – Végre az illetékes szabálygyártók is belátták, hogy a vasúti átjárók megközelítésének korábbi szabályai, mármint, hogy lakott területen belül 30 km/óra, lakott területen kívûl pedig 40 km/óra sebességgel szabad a veszélyt jelzõ táblától az átjárót megközelíteni és legalább 5 km/órával rajta áthajtani, nem szolgálja a baleset megelõzés érdekét – magyarázza Pataki Bálint szakoktató, a Csillag Autósiskola ügyvezetõje.

    Eddig ezt csak a tanuló autók voltak kénytelenek betartani, a többi autós nagy bosszúságára. – Forgalmi vizsgán sikertelenséget jelentõ hibának számított, ha a tanuló sofõr 35 km/órás sebességgel „száguldva" közelítette meg a vasúti átjárót. Ez most úgy módosult, hogy vasúti átjárót csak fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, oly módon, hogy a sofõr eleget tudjon tenni az átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek és a berendezések jelzéseinek – teszi hozzá a szakember.

    A KRESZ módosítások szerint a biztosítás nélküli átjáróknál arra kell ügyelni, hogy az autó meg tudjon állni, ha a sínen vasúti jármû közlekedik. A forgalomszervezõ uyganakkor továbbra is csökkentetheti az átjárókat megközelítõ jármûvek sebességét, de ezt külön sebességkorlátozó táblával kell jeleznie.

    Amennyiben ez a tábla a vasúti átjáró veszélyt jelzõ táblával együtt van elhelyezve, akkor az átjáró ezt feloldja. Ha nem együtt helyezik ki, akkor annak hatályát csak feloldó tábla, ellentétes értelmû tábla vagy útkeresztezõdés oldja fel.

    Pataki Bálint végül egy megtörtént esettel példálózott: – A sebesség korlátozó táblákon levõ szám km/órát jelent. Igy nem következhet be az helyzet, hogy egy 70km/óra sebességkorlátozó táblánál 139km/óra sebességgel hajtó autó vezetõje miután bemérték, pert tudjon nyerni a hatósággal szemben. Ugyanis állítása szerint õ méter/másodpercben értelmezte a táblán található 70-es számot, márpedig ez 252 km/óra sebességet jelent, és õ bõven belül volt ezen az értéken.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 400 ezer Muarno-t hív vissza a Nissan!

    Újabb nagyarányú visszahívásra kényszerült a Nissan, hiszen az amerikai, autók biztonságosságáért felelõs szervezet egy hibát talált az elõzõ generációs Nissan Muranókban.

    Az NHTSA illetékesei bejelentették, hogy az autó levegõbeszívó rendszerében a mûanyag szívócsõ nem bírja a forróságot és szélsõségesebb esetekben olyannyira összezsugorodhat, hogy a motor nem kap elég levegõt, ezért leállhat, ami pedig kimondottan balesetveszélyes is lehet bizonyos helyzetekben.

  • A Mecedes jelenti: 'Minden ötödik eladott model hibrid lesz!'

    A német gyártó nem kis önbizalomra utaló módon azt ígéri, 2015-re minden ötödik eladott csillagos márka hibrid lesz. A becslés a villanyos autók kedvezõ jogi helyzetén (adókedvezmények Európában), a tartósan magas üzemanyagárakon és a megváltozott vásárlói szokásokon alapszik. Ennek eléréséhez azonban széles hibrid paletta is kell, amit 2009-ben kezdenek el kiépíteni.

  • Mitsubishi a Blu-Ray rendszerû DVD-lejátszóval újít

    Napjainkban egyre bõvül az autókban található fõként szórakoztatási és kényelmi célokat szolgáló elektronikus arzenál, amelynek egyik leglátványosabb képviselõje az elsõ ülések háttámlájába épített DVD-lejátszó és képernyõ.

    Bár a két képernyõt igénylõ rendszerek elég ritkák, és csupán prémiummodellek extralistáinak alján szerepelnek, a japán gyártó mégis úgy döntött, hogy modelljeinek egy részét Blu-Ray rendszerû DVD-lejátszóval, valamint a kép megjelenítésére képes HD-tévékkel szereli fel.

  • Tanácsok, hogyan spóroljunk az üzemanyaggal

    2010-ben csúcsokat dönt a benzin- és gázolajak ára, egyre inkább takarékoskodásra ösztökélik mind a magán, mind a céges gépjármû tulajdonosokat. Bár a megtett kilométerek száma sok esetben nem csökkenthetõ, viszont számos alternatív lehetõség kínálkozik a fogyasztás mérséklésére. A LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezetõ gépjármû- és flottakezelõ vállalata által közzétett tapasztalatokból arra következtethetünk, hogy bár sok „trükköt” ismernek a sofõrök, de ezeket nem építik be a napi közlekedési rutinba és ritkán alkalmazzák tudatosan.

  • Barack Obama befagyasztja az üzemanyagcellás fejlesztéseket!

    Az Egyesült Államok elnöke, Barack Obama megválasztása óta sok mindent máskép csinál mint elõdje, George Bush.

    Többek között az autóipari intézkedései is nagy port kavartak a médiában. Most az újabb bejelentése arról szólt, hogy befagyasztja az üzemanyagcellás fejlesztésekre szánt 100 millió dolláros pénzösszeget.

  • Hangosabb hibridautókat követelnek az amerikai törvényhozók

    Az Egyesült Államokban törvényileg köteleznék a hibridautók gyártóit, hogy tegyék hangosabbá jármûveiket.

  • A General Motors a tavalyi év legutolsó napján megkapta a segély elsõ részét

    A General Motors a tavalyi év legutolsó napján megkapta az államtól a beígért segély elsõ részösszegét, mely nem kevesebb, mint négy milliárd dollár. Ez az összeg vélhetõen nem fogja fellendíteni az amerikai autógyártó-óriást, de a cég jelenlegi anyagi helyzetét elnézve átmenetileg ez is nagy segítség lehet a GM-nek.

    Az állam által beígért 17,4 milliárd dolláros segélybõl egyébként 4 milliárd dollár hamarosan a Chryslert illeti, míg január 16-án további 5,4 milliárdot kap a GM, sõt, a maradék 4 milliárd is hozzájuk kerülhet, mégpedig február 17-én.

  • A Porsche 10 milliárdos hitelt vesz fel!

    A Porsche Automobil Holding SE 10 milliárd eurós hitelkeretrõl állapodott meg egy 15 bankot tömörítõ konzorciummal, amellyel ezzel megegyezõ nagyságú hitelét kívánja törleszteni a cég.

    A megállapodás 12 havi futamidõvel folyósított hitelrészletrõl szól, amelyek közül egy 6.7 milliárd eurós tétel meghosszabítható.

  • Sohasem volt ekkora bajban a BMW és a Mercedes

    A bajor autógyártó vezérigazgatója a német Spiegel magazinnak egy interjúban elmondta, hogy még sohasem volt akkora bajban a cég, mint most.

    A BMW-nél eddig hallgattak a gazdasági válságból származó problémákkal kapcsolatban, de Norbert Reithofer most elismerte, hogy bizony nekik is komoly mértékben csökkentek az eladásaik.

  • Novemberben nem a Suzuki adta el a legtöbb autót itthon

    A Ford november hónapban 1627 gépjármûvet értékesített Magyarországon, az elõzõ év azonos idõszakához képest 1,24 százalékkal magasabb, 13,73 százalékos, új saját rekord piaci részesedést elérve.

    Mindez annak fényében igazán kiváló, hogy a piac 28,35 százalékkal esett, és csak 11 847 darab személyautót és haszongépjármûvet adtak el. A Ford ezzel novemberben 308 darabbal megelõzte az évek óta piacvezetõ Suzukit is.

  • Az elektroautók is szennyezik a környezetet

    A villanymotorral hajtott gépkocsik környezetszennyezése kisebb ugyan, de nem nagyságrenddel a benzinnel vagy gázolajjal mûködõ autókénál - derül ki egy terhelésindexbõl, amelyet a svájci Protoscar cég és a Daimler konszern dolgozott ki.

  • Több mint 1200 elbocsájtott a Suzukinál

    A hírek szerint a Suzuki is beállt azon autógyártók sorába, melyek kénytelenek visszafogni a termelésüket és elbocsátani dolgozóik egy részét a gazdasági válság miatt drasztikusan visszaesõ kereslet miatt.

    A japán autógyártó pénteken jelentette be, hogy esztergomi üzemébõl 1200 munkást bocsájtanak el december 8-a és 2009 februárja között; ez az 5523 dolgozó több mint 20%-a.

  • Mi lesz a Magyar Suzukival?

    Az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. elsõ féléves értékesítési eredményei a tervek szerint alakultak, azaz a nyugat-európai, valamint a környezõ országok exportpiacai - a roncsautó-prémiumoknak köszönhetõen - húzták a gyártásukat. Ennek köszönhetõen nem csökkentették a gyártási darabszámot, naponta körülbelül 850 autó gördül le a szalagról - mondta lapunknak Ruska Viktória vállalati kommunikációs vezetõ. Extra leállást nem kellett beiktatniuk, és nem is terveznek ilyet, körülbelül október végéig biztosítva van a gyártás. A november-decemberi gyártási számok alakulásáról nincsenek pontos terveik, a prognózisok a 2010. évi elõzetes rendelései függvényében alakulnak majd.

  • Kigyulladhat a GM!

    Az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) legújabb közlése szerint a General Motors közel 1,5 millió autót kénytelen visszahívni, miután a kipufogóra csöpögõ olaj lángra gyúlhat, amely miatt esetleg az egész autó kiéghet.

  • Leállások Európa-szerte az autógyárakban!

    A pénzügyi válság elérte a francia autógyártókat: a piac visszaesése miatt a Renault és a Peugeot-Citroen is átmeneti idõre hétfõn bezárta szinte valamennyi franciaországi telepét, a dolgozókat pedig "technikai munkanélküliségre" küldte. A nemzetközi pénzügyi válság a német autógyárakat is két vállra fektették.

    A Renault már pénteken bejelentette, hogy a negyedik negyedévben 20 százalékkal csökkenti a termelését, és átmenetileg bezárja üzemeit. Flins, Douai és Le Mans gyáraiban hétfõn két hétre, Sandouville, Maubeuge, Batilly és Cléon üzemeiben pedig egy hétre álltak le a munkával.