rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • KRESZ módosítások: nem kell araszolni a vasúti átjárók elõtt

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Forgalmi vizsgán sikertelenséget jelentõ hibának számított, ha a tanuló sofõr 35 km/órás sebességgel „száguldva" közelítette meg a vasúti átjárót. A KRESZ módosítások után ezért már nem fog megbukni.

    – Végre az illetékes szabálygyártók is belátták, hogy a vasúti átjárók megközelítésének korábbi szabályai, mármint, hogy lakott területen belül 30 km/óra, lakott területen kívûl pedig 40 km/óra sebességgel szabad a veszélyt jelzõ táblától az átjárót megközelíteni és legalább 5 km/órával rajta áthajtani, nem szolgálja a baleset megelõzés érdekét – magyarázza Pataki Bálint szakoktató, a Csillag Autósiskola ügyvezetõje.

    Eddig ezt csak a tanuló autók voltak kénytelenek betartani, a többi autós nagy bosszúságára. – Forgalmi vizsgán sikertelenséget jelentõ hibának számított, ha a tanuló sofõr 35 km/órás sebességgel „száguldva" közelítette meg a vasúti átjárót. Ez most úgy módosult, hogy vasúti átjárót csak fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, oly módon, hogy a sofõr eleget tudjon tenni az átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek és a berendezések jelzéseinek – teszi hozzá a szakember.

    A KRESZ módosítások szerint a biztosítás nélküli átjáróknál arra kell ügyelni, hogy az autó meg tudjon állni, ha a sínen vasúti jármû közlekedik. A forgalomszervezõ uyganakkor továbbra is csökkentetheti az átjárókat megközelítõ jármûvek sebességét, de ezt külön sebességkorlátozó táblával kell jeleznie.

    Amennyiben ez a tábla a vasúti átjáró veszélyt jelzõ táblával együtt van elhelyezve, akkor az átjáró ezt feloldja. Ha nem együtt helyezik ki, akkor annak hatályát csak feloldó tábla, ellentétes értelmû tábla vagy útkeresztezõdés oldja fel.

    Pataki Bálint végül egy megtörtént esettel példálózott: – A sebesség korlátozó táblákon levõ szám km/órát jelent. Igy nem következhet be az helyzet, hogy egy 70km/óra sebességkorlátozó táblánál 139km/óra sebességgel hajtó autó vezetõje miután bemérték, pert tudjon nyerni a hatósággal szemben. Ugyanis állítása szerint õ méter/másodpercben értelmezte a táblán található 70-es számot, márpedig ez 252 km/óra sebességet jelent, és õ bõven belül volt ezen az értéken.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Számítógépes tomográffal vizsgálhatják az autókat is

    Eddig csak az orvostudományban játszott fontos szerepet a számítógépes képalkotó tomográfok használata, hamarosan azonban nagy szerkezetek, autók, repülõgépek átvizsgálására is alkalmazható lehet.

  • Kezdõ jogsi a fiataloknak?

    Évente akár kétszáz emberéletet lehetne megmenteni - és további 14 ezer sérülést elkerülni - azzal, ha drasztikusan korlátoznák a kezdõ vezetõk jogosítványának érvényességét, állítják kutatók.

  • Nincsenek felkészítve sem a gépkocsivezetõk, sem az autók pánikhelyzetekre

    Váratlan helyzetben általában csökken a problémamegoldó képesség, mivel a megriadt, pánikra esett emberek gyakran a legegyszerûbb dolgokra sem képesek emlékezni.

  • A Nissan megakarja dönteni a Corvette rekordját!

    Még alig fejezõdött be a tavalyi vita a Nissan és a Porsche között a GT-R és a GT2 Nordschleifén elért köridejeirõl, a japánok máris újabb célt jelöltek ki maguknak.

    A GT-R ugyanis idén finom ráncfelvarráson esik át, amelynek eredményeképp újrahangolják a futómûvet, és a motor is erõsebb lesz öt lóerõvel. Mint ismeretes, a Nissan szerint autójuk 7:29-es idõt ért el a pályán, amit most további négy-öt másodperccel szeretnének javítani.

  • Vita Amerikában a vezetés közbeni mobiltelefonozás betiltásáról

    Washington - Széles körû vita bontakozott ki az Egyesült Államokban a vezetés közbeni mobiltelefonozás betiltásáról.

    Az Országos Biztonsági Tanács (NSC) nevû szervezet, amely annak idején vezetõ szerepet játszott a biztonsági öv használatának kötelezõvé tételében, a napokban a vezetés közbeni mobilhasználat teljes körû, országos betiltására szólított fel.

  • A VW Polo az Év Autója

    Tíz ponttal elõzve a második helyezett Toyota iQ-t a VW Polo lett az Év Autója. A harmadik helyezett új Astra 126 ponttal maradt le.

  • Színezni kell a bontott alkatrészeket

    A javítás nélkül beépíthetõ bontott autó-alkatrészeket kék, míg a javítható vagy felújítható alkatrészeket piros színnel kell megjelölniük az autóbontóknak, és a számlán is fel kell tüntetniük a színjelzést – egyebek mellett ezt tartalmazza a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter rendelete, amely nemrég jelent meg Magyar Közlönyben.

  • Az Audi is városi elektromos autót tervez

    Peter Schwarzenbauer, az Audi igazgatótanácsának egyik tagja megerõsítette, hogy a Párizsi Autószalonon bemutatott A1 alapjain egy teljesen elektromos hajtású városi modell készül Ingolstadtban. Az Audi döntésében az is közrejátszott, hogy a nagy rivális BMW már korábban bejelentette, hogy a Fiattal együttmûködve elektromos városi autót terveznek.

  • Hibrid autókat vásárol a zöldtárca

    A zöldtárca 12 környezetkímélõ, hibrid meghajtású autó vásárlására kötött szerzõdést - áll a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium pénteki közleményében.

    A beszerzésnek köszönhetõen 40 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki és csaknem 13 millió forintot spórol a tárca.

  • Az amerikaiaknak sem kell a Prius

    További aggasztó hírek láttak napvilágot a tengerentúlról. Az évek óta hatalmas slágercikként számon tartott Toyota Priusból ugyanis a várnál kevesebb példány fogy.

    A trend azért is érintheti érzékenyen a Toyotát, mivel javarészt hibridjük kedvéért kezdték el építeni a mississippi Blue Springs üzemet, ami most várja a gazdasági helyzet jobbra fordulását.

  • Elkezdõdött a fix traffipaxok telepítése

    Újabb kaszára készül a rendõrség, ezúttal Kecskeméten lesznek jó páran, akik nem várt csekket kapnak a közeljövõben. A város számos pontjára sebességmérõt telepítettek.

    Várhatóan hamarosan újabb komoly bevételhez jut az államkincstár, mert Kecskeméten legalább kilenc helyre fix traffipaxot telepített a rendõrség. A rendszám alapján, az objektív felelõsség elvének alkalmazásával egyszerûen postázzák az üzembentartónak a gyorshajtásról szóló határozatot és a megfelelõ összeggel a csekket.

  • 24 karátos aranyfüst-lemezt a tetõre

    Az Alchemist nevû londoni cég új ötlettel szolgál azoknak, akik elköltenének még néhány tízezer eurót az autójuk szépítésére, de már kifogytak az ötletekbõl.

    Az új vállalkozás arra próbálja rávenni a gazdag autótulajdonosokat, hogy ne csak jármûvükkel hangsúlyozzák vagyonukat és befolyásukat, hanem egy sokkal õsibb módon is: arannyal. A sárga fém ezúttal az autó tetejére kerül finom bevonat formájában, méghozzá a klasszikus eljárással: a hajszálnál is vékonyabb 24 karátos aranyfüst-lemezeket dolgoznak a tetõre.

  • Érdekességek a nõk és a férfiak autóvezetési szokásairól

    A nõk kisebb valószínûséggel okoznak balesetet és kevésbé agresszívak az utakon, mint a férfiak - derült ki az egyik vezetõ flotta- és jármûkezelõ vállalat által közzétett felmérésbõl.

  • Átalakították a Maserati Quattroporte karosszériáját

    Öt éve mutatták be az olasz luxusszedánt, így elérkezett az idõ a forma átalakításához.

    A tervezõk óvatosan nyúltak a karosszériához, mivel elegáns formájával hódította el a vásárlókat a német konkurenciától a Quattroporte.

    A lökhárítókon, a lámpákon és néhány más apróságon változtattak.

  • Balesetet színlelõ trükkös szélhámosok Ukrajnában

    Egyre gyakrabban kopasztják meg Ukrajna útjain a gyanútlan autósokat balesetet színlelõ trükkös szélhámosok.

    A pénzhez jutás nem egészen veszélytelen módját Moszkvából "importálták" a vállalkozó szellemû csalók Ukrajnába.

    A dolog lényege az, hogy az út mellett álló szélhámos kinéz magának egy közepes árkategóriába tartozó, viszonylag lassan haladó autót, majd az úttesten való átkelést színlelve hirtelen a kiszemelt kocsi motorháztetejére veti magát.