rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Alig vannak még új KRESZ-táblák

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Az új KRESZ-pontok ellenére az illetékesek egyelõre nem nagyon engedik be a kerékpárosokat az autókkal szemben az egyirányú utcákba, és nem festik fel számukra a lámpáknál az elõretolt felállókat. Az egyik vidéki illetékes szerint az idõjárás miatt nem csinálnak semmit, valamint azért, mert az emberek tudatlanok. A kerékpárosklub szerint valójában a polgármesterek a tájékozatlanok, ezért pár nap múlva - ha kéretlenül is -, de tanácsokat adnak nekik.

    Nem csak a megszületése volt kínkeserves a legújabb KRESZ-módosításoknak, a hatvan pontnyi változtatás nagyon nehézkesen, vagy egyáltalán nem valósul meg a gyakorlatban. A január 1-jétõl élõ módosítások közül a legfontosabbakkal kapcsolatban arra voltunk kíváncsiak, hogy az útkezelõk melyiket használják már, illetve melyek bevezetését tervezik a közeljövõben. Különösképpen a kerékpárosokat érintõ változtatások érdekeltek, mert a legtöbb pont a városokban egyre nagyobb számú kétkerekezõket érintette, ráadásul a hosszadalmas elõkészületek során ezek váltották ki a legtöbb vitát.

    Veszélyt jelzõ táblák kellenek

    Budapesten látványosan megnõtt az elmúlt évtizedben a kerékpározók száma, egyre több új irodaház eleve öltözõvel-zuhanyzóval társított kerékpártárolóval épül(t), ezzel is elõsegítve a környezetkímélõ közlekedésnek ezt a formáját. Valószínûleg ez is közre játszik abban, hogy az általunk megkérdezett önkormányzatok közül a fõvárosban legalább már tervek készültek az új forgalomtechnikai eszközök bevezetésére.

    Az önkormányzat három úgynevezett mintaterületre vonatkozóan - Erzsébetváros külsõ része, Újlipótváros területe és a Városháza környéki utcák - már tavaly elkészített egy tanulmánytervet, és a terület összes egyirányú utcáját megvizsgálta. Állításuk szerint az utcák szélességének, parkolási rendjének és a forgalom nagyságának figyelembevételével a biztonságos ellenirányú kerékpárforgalomra alkalmasnak talált utcákban "fokozatosan" lehetõvé teszik majd az ellenirányú kerékpározást.

    Konkrétumokat kérõ kérdésünkre azonban kevés információval szolgáltak. A Városház utcában és a Gerlóczy utcában "elõreláthatólag március közepéig" kikerülnek az ellenirányú kerékpározást megengedõ, kiegészítõ táblák, míg a XIII. és a VII. kerületben "az alkalmasnak talált helyszíneken a táblák kihelyezése ez év második felében várható" - közölte a Városháza sajtóosztálya.

    "Az volt az érzésünk, a tervezõ már eleve úgy állt hozzá az egyirányú utcákhoz, hogy a szembejövõ kerékpáros forgalmat nem is lehet megcsinálni" - kommentálta az [origo]-nak a fõvárosi önkormányzattal közösen elindított munkát László János, a Magyar Kerékpárosklub (MK) elnöke. Az érdekvédõ szerint a tervezõ végig "azt nézte, hogy melyik utca 64 méter széles, és ha csak 63 méter, akkor az már nem jó" - fogalmazott László. Szerinte ezért nem lett eddig semmi az egész akcióból.

    Számos okkal magyarázza a lassúságot a Városháza, például, hogy "az ellenirányú kerékpározás engedélyezése többet jelent annál, hogy az egyirányú utca és a behajtani tilos jelzõtáblák alá elhelyezzük a kiegészítõ táblákat". A balesetek elkerülése érdekében fel kell hívniuk a jármûvezetõk figyelmét a változásra, ezért a szembejövõ forgalomra és a forgalmi rend megváltozására utaló, veszélyt jelzõ táblákat is ki kell tenniük a keresztutcákban. Sõt - mint közölték - a keresztutcákban még fontosabb ez, hiszen fel kell hívni a jármûvezetõ figyelmét, hogy most már abból az irányból is jöhet jármû - amelynek esetenként elsõbbsége van -, ahonnan eddig nem jöhetett. "Mindez tehát nem elhanyagolható mennyiségû jelzõtábla kihelyezését jelenti" - közölte a sajtóosztály.

    Átprogramozhatják a lámpákat

    Ennyi konkrétumot sem kaptunk az elõretolt kerékpáros felállók, vagy a nyitott kerékpársávok várható felfestésével kapcsolatban. Az elõretolt kerékpáros felálló azt jelenti, hogy a piros lámpánál várakozó autósor elõtt felfestéssel elkülönített részre elõre gurulhatnak a bringások, akik a zöld jelzés után elsõként indulhatnak tovább. A nyitott kerékpársáv pedig az autók által használt út szélén szaggatott vonallal felfestett rész.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Start-stop automatika a Kia Ceed-ekben

    A koreaiak úgy döntöttek, hogy az Európában is igen népszerû Kia Ceedet felárért felszerelik a jelenleg még csak igen kevés autóhoz rendelhetõ start-stop automatikával.

    A rendszer lényege, hogy automatikusan kikapcsolja a motort, ha a kocsi 4 km/h-nál kevesebbel gurul, ám ha a sofõr benyomja a kuplungot és a gázt, az erõforrás azonnal újra életre kel.

  • Jön az új Alfa Romeo 149

    A Bolognai Autószalonon Luca de Meo, az Alfa Romeo vezérigazgatója megerõsítette, hogy a 147-est leváltó 149 a jövõ év negyedik negyedévében mutatkozik majd be.

    Az új 149 kizárólag ötajtós kivitelben lesz kapható, mivel egy háromajtós változat házon belüli konkurenciát jelentene a MiTonak.

  • Vezetõ nélküli autókat tesztel a Google

    Vezetõ nélküli autókat tesztel az Egyesült Államokban a Google. "A +jövõ országúti vonatai+ segíthetnek a közúti balesetek megelõzésében, idõmegtakarítás érhetõ el velük és a karbonkibocsátás is csökkenthetõ közös használatukkal" - fogalmaz Sebastian Thrun projektvezetõ a Google vállalati blogján.

  • Bioüzemanyag lesz az utasok kilégzett levegõjébõl

    New York - A liverpooli John Lennon repülõtéren a világon elsõként próbálnak ki egy forradalmian új technológiát, amely az utasok által kilégzett levegõt bioüzemanyaggá alakítják - olvasható a LiveScience címû tudományos portálon.

  • Töksisak a divat Nigériában a motorosok körében

    Töksisak a "divat" Nigériában, de csak a motorosok körében, és esetükben is csak azért, mert szigorodtak a közlekedési szabályok.

    A regulák ugyan hagyományos bukósisakot írnak elõ a motorozóknak, nem pedig "biót", ám a tök jóval olcsóbb. A motorosoknak van eszük: mielõtt feltennék tökfedõjüket, félbevágják és kibelezik meg megszárítják. Hogy a tökhéj mennyire véd az ütéstõl, arról nem végeztek tudományos méréseket.

  • Takarékosabb lett a Volvo S80 és V70

    Némi trükközéssel még takarékosabbá varázsolta S80 és V70 Drive modelljeit a Volvo. Eddig 4,9 liter volt az 1,6-os, 109 lóerõs dízelmotor átlagfogyasztása, szén-dioxidból kilométerenként 129 grammot bocsátott ki.

  • 2011 július 1-tõl akár 300 ezer forint is lehet a helyszíni bírság

    2011 július elsejétõl akár 300 ezer forintos bírság is járhat gyorshajtásért, ittas vezetésért, a biztonsági öv becsatolásának elmulasztásáért, és a piroson áthajtásért is. Ez utóbbit a járõrök a gyalogosok esetében is figyelik, akik szintén magas, 30 ezer forintos bírságra számíthatnak.

  • A Smart bõvíti modellpalettáját!

    Bár a Mercedes tulajdonában álló márka korábban már próbálkozott négyszemélyes modell bemutatásával, amely végül csúfos bukásnak bizonyult, a konszern elnöke most megerõsítette, a közeljövõben ismét bõvítik a márka modellpalettáját.

    A tulajdonos Daimler újra nekiveselkedik, hogy nyereséges leányvállalatot faragjon a Smartból.

    A miniautók gyártására alapított márkát már többször fenyegette a megszûnés réme, nem mellékesen a ForFour bukásának köszönhetõen. A felszámolást akkor csak úgy tudták elkerülni, hogy az önálló Smart GmbH-t megszüntették, az irányítást pedig a konszern keretein belülre szervezték át.

  • VW Tiguan a hobbiterepjáró

    A német szaksajtóban bukkant fel a pletyka, amely szerint a kompakt terepjáróból egy hosszabb változatot tervez bemutatni a Volkswagen.

    Az elvi lehetõség valóban adott, hiszen a Tiguannal azonos padlólemezre épülõ VW Touranba elfér három üléssor, és a VW hobbiterepjáró formaterve is elbírna néhány centiméternyi nyújtást, a kérdés inkább az, megérné-e egy ilyen autó gyártásába belefognia a német gyártónak.

  • Az Opelt választották Németország legjobb autógyártójává

    Az Opel lett Németország legjobb autógyártója, legalábbis az AutoBild 2008-as minõségi elemzése szerint. A gyártó megbízhatóság, tartós minõség és ügyfél-elégedettség terén is maximális pontszámot kapott a szaklaptól.

    Az AutoBild 2001 óta teszi közzé jelentését, amelyben nem az újautók tesztjeit, hanem azt veszi figyelembe, hogyan teljesít egy-egy modell öt, illetve hét év alatt.

  • Egyre több a hibás Toyotákkal kapcsolatos haláleset Amerikában

    Alig három hét alatt több mint tízzel emelkedett a Toyota gépkocsik gázpedál-problémájával kapcsolatba hozott halálesetek száma az Egyesült Államokban.

    Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság helyi idõ szerint hétfõn nyilvánosságra hozott adatai alapján összesen 34 halálos kimenetelû baleset hozható összefüggésbe a hibás Toyotákkal. A japán gyártó január 21-én jelentette be, hogy az Egyesült Államokban visszahív több millió kocsit bizonyos modellek váratlan gyorsulása miatt.

  • Tolatási Guinnes-rekord született

    A Nissan LEAF tolatási Guinness-rekordot döntött.

  • Kétszázötvenezernél tart a Porsche Cayenne!

    Elkészült a negyedmilliomodik Porsche Cayenne a német márka lipcsei üzemében.

    A jubileumi, fehér színû autóra Ausztriából érkezett a megrendelés, motorterében pedig az Auditól származó 3,0 literes 240 lóerõs dízelmotor található, amely február óta rendelhetõ a Cayenne-hez.

  • Bemutatták Japánban az új Suzuki Wagon R-t

    Annak ellenére, hogy Európában már nem forgalmazzák a Suzuki Wagon R-t, Japánban továbbra a kínálat szerves képezi a kis kockaautó. Az új generáció egyébként megõrizte elõdje dobozformáját, ám elsõ lámpája erõsen emlékeztet a Swift és a Splash elsõ világítótesteire.

    A Suzuki a normál változat mellett bemutatta a Wagon R sportos verzióját is, amely a Stingray fantázianevet kapta, és külsõleg, valamint az utastérben is találunk különbségeket a két modell között.

  • Ügyesen kereskedett a Mazda

    A Mazda Európában 17 800 személyautót és pick-upot adott el decemberben. Így 9,4%-kal több autót értékesített, mint 2008 hasonló idõszakában.