rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Alig vannak még új KRESZ-táblák

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Az új KRESZ-pontok ellenére az illetékesek egyelõre nem nagyon engedik be a kerékpárosokat az autókkal szemben az egyirányú utcákba, és nem festik fel számukra a lámpáknál az elõretolt felállókat. Az egyik vidéki illetékes szerint az idõjárás miatt nem csinálnak semmit, valamint azért, mert az emberek tudatlanok. A kerékpárosklub szerint valójában a polgármesterek a tájékozatlanok, ezért pár nap múlva - ha kéretlenül is -, de tanácsokat adnak nekik.

    Nem csak a megszületése volt kínkeserves a legújabb KRESZ-módosításoknak, a hatvan pontnyi változtatás nagyon nehézkesen, vagy egyáltalán nem valósul meg a gyakorlatban. A január 1-jétõl élõ módosítások közül a legfontosabbakkal kapcsolatban arra voltunk kíváncsiak, hogy az útkezelõk melyiket használják már, illetve melyek bevezetését tervezik a közeljövõben. Különösképpen a kerékpárosokat érintõ változtatások érdekeltek, mert a legtöbb pont a városokban egyre nagyobb számú kétkerekezõket érintette, ráadásul a hosszadalmas elõkészületek során ezek váltották ki a legtöbb vitát.

    Veszélyt jelzõ táblák kellenek

    Budapesten látványosan megnõtt az elmúlt évtizedben a kerékpározók száma, egyre több új irodaház eleve öltözõvel-zuhanyzóval társított kerékpártárolóval épül(t), ezzel is elõsegítve a környezetkímélõ közlekedésnek ezt a formáját. Valószínûleg ez is közre játszik abban, hogy az általunk megkérdezett önkormányzatok közül a fõvárosban legalább már tervek készültek az új forgalomtechnikai eszközök bevezetésére.

    Az önkormányzat három úgynevezett mintaterületre vonatkozóan - Erzsébetváros külsõ része, Újlipótváros területe és a Városháza környéki utcák - már tavaly elkészített egy tanulmánytervet, és a terület összes egyirányú utcáját megvizsgálta. Állításuk szerint az utcák szélességének, parkolási rendjének és a forgalom nagyságának figyelembevételével a biztonságos ellenirányú kerékpárforgalomra alkalmasnak talált utcákban "fokozatosan" lehetõvé teszik majd az ellenirányú kerékpározást.

    Konkrétumokat kérõ kérdésünkre azonban kevés információval szolgáltak. A Városház utcában és a Gerlóczy utcában "elõreláthatólag március közepéig" kikerülnek az ellenirányú kerékpározást megengedõ, kiegészítõ táblák, míg a XIII. és a VII. kerületben "az alkalmasnak talált helyszíneken a táblák kihelyezése ez év második felében várható" - közölte a Városháza sajtóosztálya.

    "Az volt az érzésünk, a tervezõ már eleve úgy állt hozzá az egyirányú utcákhoz, hogy a szembejövõ kerékpáros forgalmat nem is lehet megcsinálni" - kommentálta az [origo]-nak a fõvárosi önkormányzattal közösen elindított munkát László János, a Magyar Kerékpárosklub (MK) elnöke. Az érdekvédõ szerint a tervezõ végig "azt nézte, hogy melyik utca 64 méter széles, és ha csak 63 méter, akkor az már nem jó" - fogalmazott László. Szerinte ezért nem lett eddig semmi az egész akcióból.

    Számos okkal magyarázza a lassúságot a Városháza, például, hogy "az ellenirányú kerékpározás engedélyezése többet jelent annál, hogy az egyirányú utca és a behajtani tilos jelzõtáblák alá elhelyezzük a kiegészítõ táblákat". A balesetek elkerülése érdekében fel kell hívniuk a jármûvezetõk figyelmét a változásra, ezért a szembejövõ forgalomra és a forgalmi rend megváltozására utaló, veszélyt jelzõ táblákat is ki kell tenniük a keresztutcákban. Sõt - mint közölték - a keresztutcákban még fontosabb ez, hiszen fel kell hívni a jármûvezetõ figyelmét, hogy most már abból az irányból is jöhet jármû - amelynek esetenként elsõbbsége van -, ahonnan eddig nem jöhetett. "Mindez tehát nem elhanyagolható mennyiségû jelzõtábla kihelyezését jelenti" - közölte a sajtóosztály.

    Átprogramozhatják a lámpákat

    Ennyi konkrétumot sem kaptunk az elõretolt kerékpáros felállók, vagy a nyitott kerékpársávok várható felfestésével kapcsolatban. Az elõretolt kerékpáros felálló azt jelenti, hogy a piros lámpánál várakozó autósor elõtt felfestéssel elkülönített részre elõre gurulhatnak a bringások, akik a zöld jelzés után elsõként indulhatnak tovább. A nyitott kerékpársáv pedig az autók által használt út szélén szaggatott vonallal felfestett rész.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Autóeladások: Európa már gyorsít

    Európában a Golf, a Fiesta, a Punto és a Mégane eladásai az elmúlt hónapban már 50 százalékkal meghaladták a tavaly szeptemberit.

  • Szigorodik a gépjármûvezetõk képzése

    L-betû a brit autókon

    A közlekedésrendészeti szabályok megszigorítását nemcsak Magyarországon indokolják a közúti balesetek számának csökkentésére irányuló törekvésekkel. Nagy-Britanniában például a jármûvezetõi engedélyhez való jutás feltételeit tették keményebbé, mind a tanuló vezetõk, mind pedig az oktatók számára.

  • Az M0 körgyûrûre már telepítik a fix traffipaxokat

    Az M0-son eddig is voltak alkalmi sebességmérések (elég csak a szigetszentmiklósi felüljáróra gondolni), január közepétõl azonban mûködnek a fix mérõk is.

    A rendõrség már tavaly megígérte, hogy fix traffipaxokat telepít az M0-sra, ezek január közepétõl már mérnek is.

  • A környezetvédelmi korlátozáson nem változtat az EU

    Hiába az autógyártók tiltakozása, az EU 2012-ben mindenképp bevezeti a 120 g/km-es átlagos szén-dioxid-kibocsátást elõíró rendelkezést. Ezt mondta az Unió környezetvédelmi biztosa, Stavros Dimas.

    Az autógyárak közül fõleg azok tiltakoztak, amelyeket a teljes ellehetetlenülés réme fenyeget az új szabály miatt. Ilyen az Aston Martin és a Porsche, amelyek nem készítenek kis fogyasztású, olcsó autókat, így típusaikból átlagban a 120 g/km-es határértéknél készer-háromszor több szén-dioxid jut a levegõbe.

  • Gyalogosok a célkeresztben

    "Évente 8000 gyalogos és biciklista hal meg és 300 ezren sérülnek meg az európai utakon, járdákon" - erre a tényre hívta fel a figyelmet dr. Gurmai Zita, a Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottság szocialista tagja felszólalásában. Francesco Ferrari olasz liberális képviselõ "A gyalogosok és más veszélyeztetett úthasználók védelmérõl" szóló jelentés együttdöntési eljárás keretében, elsõ olvasatban 2008. június 17-én a késõ esti órákban került megvitatásra, Strasbourgban.

  • Tüntetések késleltethetik a világ legolcsóbb autója gyártásának megkezdését

    Kalkutta - Az indiai Tata Motors tulajdonosa, Ratan Tata bejelentése szerint autógyára elköltözik Nyugat-Bengálból, ha folytatódik a helyi farmerek heves tiltakozássorozata. A dolgozói testi épségét és gyára berendezését egyaránt féltõ iparmágnás szerint az összecsapások nagyon rosszat tesznek India mint "fejlõdõ ipari központ" imázsának.

  • Barack Obama kérésére lemondott a General Motors vezérigazgatója!

    Az Egyesült Államok elnöke, Barack Obama kérésére lemondott a General Motors vezérigazgatója, Rick Wagoner.

    A lemondás azonnal hatályba lép, Wagoner utóda Fritz Henderson lesz. Sokak szerint itt volt az ideje a vezetõváltásnak, hiszen 2004 óta a cég 82 milliárd dollárt veszített értékébõl, miközben a konszern részvényeinek értéke 2000 óta 95 százalékpontot zuhant.

  • Eladó az 1 millió mérföldes furgon - érdekesség

    Medford - Nagyon használt autót árverez el egy férfi az Egyesült Államokban, mégis biztos, hogy nem tekerte vissza a kilométerórát: 1 millió mérföldet futott furgonját adja el.

    A rekordtávot megtett kocsit 1991-ben gyártották, típusa Chevrolet Silverado. Tulajdonosa, Frank Oresnik 1996-ben vette, akkorra még csak 66 ezer kilométer "volt benne".

  • A hibridautó 'láthatatlan' a hallássérültek számára

    Washington - Kötelezõ zajkibocsátást szeretnének elõírni a hibridtechnológiát alkalmazó jármûvek számára az amerikai vakok képviselõi, akik szerint az akkumulátorokban tárolt energiával zajtalanul közlekedõ autók veszélyeztetik a nemlátókat.

    A kérdésrõl a hét elején egész napos meghallgatást rendezett az amerikai közúti biztonsági hatóság, hogy az 1,1 millió amerikai vakot képviselõ különbözõ szervezetek és az ipari vezetõk kifejthessék álláspontjukat.

  • Kampány a kulturált közlekedésért

    Budapest - Egyre több az autó, a szmog, a füst. Az ideges vezetõ kevésbé figyelmes, a közlekedés is egyre kevésbé biztonságos. Az egyik autósmagazin kezdeményezésére indult el a Legyen Ön is Fair vezetõ! nevû figyelemfelkeltõ kampány, amelyhez több, autósportban jártas ismert ember adta az arcát.

  • Balesetet színlelõ trükkös szélhámosok Ukrajnában

    Egyre gyakrabban kopasztják meg Ukrajna útjain a gyanútlan autósokat balesetet színlelõ trükkös szélhámosok.

    A pénzhez jutás nem egészen veszélytelen módját Moszkvából "importálták" a vállalkozó szellemû csalók Ukrajnába.

    A dolog lényege az, hogy az út mellett álló szélhámos kinéz magának egy közepes árkategóriába tartozó, viszonylag lassan haladó autót, majd az úttesten való átkelést színlelve hirtelen a kiszemelt kocsi motorháztetejére veti magát.

  • 72 százalékos brutális visszaesés az új autók piacán

    Júliusban 3800 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 72 százalékkal kevesebbet, mint a múlt év hetedik hónapjában, írj a Világgazdaság.

    Májusban – amikor 4400 kocsi kapott rendszámot – még úgy tûnt, innen már csak felfelé lehet menni, de a júliusi forgalomba helyezési számok megdöntötték az ötödik havi negatív rekordot – mondta a Világgazdaságnak Horváth Györgyi, az autóipari piackutató és elemzõcég, a JATO magyarországi kereskedelmi vezetõje, aki a forgalom zuhanását részint a hónap elején életbe lépett áfaemelésnek, részint az egyre nehézkesebb hitelhez jutásnak tulajdonítja.

    Valamicskét javít a képen a forgalomba helyezési statisztikában meg nem jelenõ, külföldre történõ értékesítés. Az év eleje óta ugyanis nemcsak határon túli magánszemélyek, de kereskedõk is vásárolnak a magyar autószalonokban, írja a Világgazdaság.

  • Arany és ezüst autók

    Moszkva - A Moszkvában nyáron megjelent arany Porsche után most egy ezüst mintázatú Infiniti Crossover luxusautó cirkál Kazanyban.

    A lenyitható tetejû Porschét teljes egészében 24 karátos arannyal vonták be, s ez a kocsi árán felül további 10 millió rubeljébe (mintegy 70 millió forintjába) került a tulajdonosnak.

  • A Nissan illatos klimát tervez!

    A franciák után a japánok is illatos klímát terveznek. A Forest AC név alatt futó légkondicionáló rendszer nemcsak a hõmérsékletet, de a páratartalmat is beállítja, tisztítja a levegõt, és a nekünk tetszõ aromákkal telíti meg a kocsi légterét.

    A fejlesztést egy tanulmány indította el, amely azt vizsgálta, hogy a szagok hogyan befolyásolják a vezetési képességünket, kedvünket.

  • Fél évszázad után egybõl beindult egy kocsi

    Csaknem félévszázados ácsorgás után azonnal beindult egy 81 esztendõs autómatuzsálem Nagy-Britanniában.