A méhkasra hasonlító épület tíz szintjére Koreában gyártott robotok pakolják be az autókat. Az épületben összesen 340 gépjármû fér el és az üzemeltetõ társaság szerint legfeljebb harminc másodperc lesz egy autó ki és beparkolása.
A parkolási szisztémában a fejlesztõk szerint az a nóvum, hogy itt az autók nem egy úgynevezett guruló tálcára állnak fel és azt mozgatja a rendszer, hanem a szenzorokkal ellátott robotok emelik meg az autókat. A behajtás elõtt, egy szintén automatizált rendszer leméri a jármû tulajdonságait, majd ha a jármû alkalmas a beparkolásra, akkor behajthat. Ellenkezõ esetben az autós információs monitoron látja, hogy jármûvével nem állhat be. A mûvelet minden autó esetében legfeljebb harminc másodpercet vesz igénybe.
Csuhay Attila, az ingatlanfejlesztést végzõ, GPM nevû cég ügyvezetõje állítja, a forgalomban lévõ személygépkocsik kilencvenkilenc százalékát képesek beparkolni. Magába az épületbe, az autók közé a robotokon kívül más nem juthat be, és egyébként ez életveszélyes is lenne. A sofõröket külön táblák figyelmeztetik, hogy szálljanak ki az autóból, de a házat kamerarendszer is felügyeli, amelyet egy központban folyamatosan nyomon követnek.
A robotautomatikát pedig olyan szoftver vezérli, amely megjegyzi a kuncsaftok parkolási szokásait, így például a bérletes, hosszútávra parkoló vendégeket a robotok inkább belülre, míg az egy-két órát parkolókat fõleg kívülre pakolják. A helytakarékos rendszerrel a tíz emeltes betongarázsban így összesen 340 gépjármû fér el. Az épületet egy magán nyugdíjalapból fizették.
Mint az ügyvezetõ kérdésünkre elmondta, magát az épület formáját a telekhez optimalizálták, minden építési jogszabályt betartva. Az, hogy miért nem mélygarázst építettek, annak az az oka, hogy a földalatti munkával a környezõ házak biztonságát veszélyeztették volna -magyarázta Csuhay.
Az ingatlan-beruházásokkal foglalkozó cégnek egyébként ez volt az elsõ parkolóháza, eddig fõleg lakó- és irodaépületekkel foglalkoztak. Az ügyvezetõ szerint, még ha sokaknak nem is tetszik, a belvárosban is szükség van ilyen házakra, ugyanis az autók parkolását valahogy meg kell oldani Budapesten is. A csúcstechnológiás épület két és fél milliárdos bekerülési költségeit egyébként egy magán nyugdíjpénztár, a Villamosenergia-ipari Társaságok Nyugdíjpénztára állta.