2024.04.25. - Márk

Facebook-on debütál a 2010-es Ford Explorer

Az amerikai vállalat különleges, a jármûiparban szokatlan marketingtechnikához folyamodik, hogy minél nagyobb tömegekhez eljusson: a csaknem 500 millió felhasználót számláló Facebook közösségi portálon rántja le a leplet a terepjáró legújabb változatáról. Már 140 karakteres világban élünk - fogalmazott Scott Monty, a Ford úgynevezett közösségimédia-osztályának fõnöke, utalva a Twitter-üzenetek felsõ határára. "Ha fel akarjuk hívni az emberek figyelmét valamire, akkor az üzenet ütõs kell hogy legyen" - mondta.
A michigani vállalat a jövõ héten kezdi elõkampányát, amelyben azt hirdetik majd, hogy a Facebookon debütál az új Explorer. A Ford idén év végétõl fogja gyártani az új Explorert, amely a legnépszerûbb városi terepjáró az Egyesült Államokban.

A legelsõ változat 1990-ben gördült le a gyártószalagról. Annyi már ismert, hogy az új Explorer 25 százalékkal takarékosabb elõdjénél, és több biztonsági funkció lesz benne, például a hátsó üléseknél is elhelyeznek felfúvódó biztonsági öveket. Ezenkívül olyan terepvezérlõ programok közül lehet választani, amelyek az útviszony függvényében állítják be például a kerékmeghajtás és a felfüggesztés jellemzõit.