A kocsik ismerik a sebességkorlátozásokat, a forgalmi helyzeteket és természetesen a térképet. A többi autót kamerák, radarok és lézeres érzékelõk segítségével észlelik. Az önjáró autók a mérnökök szerint azért biztonságosabbak, mert gyorsabban reagálnak, mint az emberek.
Az amerikai informatikai óriás egyelõre nem fedte fel, hogyan akar profitálni a fejlesztésbõl.
A Google mindenesetre tele van likvid pénzzel, és számos projektet futtat, amelyek nem kapcsolódnak közvetlenül fõ profiljához - magyarázta Rob Enderle, a San José-i Enderle csoport vezetõ elemzõje. "Azt a szót, hogy fókusz, a Google sohasem tanulta meg" - fogalmazott, utalva a cég áramelosztási, jármûfejlesztési és a mesterséges intelligencia terén végzett beruházásaira. Enderle szerint egy lehetséges kapocs a vezetõ nélküli autók és az internet között az lehet, hogy például az ingázók végig netezhetnének napi utazásaik során. Megjegyezte azt is, hogy a technológián olyan iparági vezetõk is dolgoznak, mint a Volkswagen és az Intel Corp.
Az autók tesztelése nem az elsõ jel, hogy a Google belefolyna a közlekedési iparágba. Egy 2010 szeptember 29-i beszédében Eric Schmidt, a vállalat vezérigazgatója úgy fogalmazott: "a kocsiknak magukat kellene vezetniük. Ennek valóban lenne értelme. Csak valami hiba folytán fordulhatott elõ, hogy az autókat elõbb fedezték fel, mint a számítógépeket".