Elsõként az X1-es, pontosabban az xDrive28i változat kapja meg az új motort, amellyel 6,1 másodperc alatt érheti el a százas tempót, legfeljebb 240 km/h-val haladhat, és vegyes ciklusban 7,9 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren. Az alapkivitelbe hatfokozatú kézi váltó kerül, de nyolcsebességes automatával is elérhetõ lesz, persze némi felárért.
Az N20 jelzésû négyhengeres turbómotor pályafutása ezzel persze épp csak elkezdõdik: késõbb az összes BMW típusban felbukkan majd az 5-ösig és az X3-asig bezárólag. Nem kizárt az sem, hogy a BMW is élni fog a turbómotorok rugalmasan változtatható teljesítménye adta lehetõséggel, és késõbb készülnek gyengébb kivitelek is, sõt, késõbb egy 1,6 literes turbómotor is készülhet a négyhengeres szívómotorok kiváltására.