2024.03.28. - Gedeon, Johanna

2011-es turbómotor a BMW-tõl

A kétliteres négyhengeres 245 lóerõs, és elsõként az X1-esbe építik be. Ezzel lényegében teljes a sor: a V8-as és a hathengeres turbómotorok után már négyhengerest is kínál a BMW.
Ahogy a konkurensek zöme, a BMW is a régi szívómotorok leváltásán dolgozik. A kétliteres turbómotorral újabb lépcsõfokhoz érkeztek: ezzel már ki lehet váltani a kisebb hathengereseket is, nagyjából 3 literig. A négyhengeres ugyanolyan kettõs megfúvású turbót kapott, mint a 3 literes hathengeres – többek közt ennek köszönhetõ, hogy viszonylag erõs lett. Csúcsteljesítménye 245 lóerõ 5000-es percenkénti fordulatszámon, a 350 Nm-es nyomatékcsúcs pedig már 1250-es fordulattól rendelkezésre áll, így aligha lesz hiányérzete azoknak, akik már ezt kapják, sorhatos helyett.

Elsõként az X1-es, pontosabban az xDrive28i változat kapja meg az új motort, amellyel 6,1 másodperc alatt érheti el a százas tempót, legfeljebb 240 km/h-val haladhat, és vegyes ciklusban 7,9 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren. Az alapkivitelbe hatfokozatú kézi váltó kerül, de nyolcsebességes automatával is elérhetõ lesz, persze némi felárért.

Az N20 jelzésû négyhengeres turbómotor pályafutása ezzel persze épp csak elkezdõdik: késõbb az összes BMW típusban felbukkan majd az 5-ösig és az X3-asig bezárólag. Nem kizárt az sem, hogy a BMW is élni fog a turbómotorok rugalmasan változtatható teljesítménye adta lehetõséggel, és késõbb készülnek gyengébb kivitelek is, sõt, késõbb egy 1,6 literes turbómotor is készülhet a négyhengeres szívómotorok kiváltására.