2024.04.20. - Tivadar

2011-es motor az E-Merciben

A taxis-Merci nem túl régi, de a nagy motorcsere-hullám már most elérte. Két új motor bukkan fel a benzines választékban, mindkettõ kisebb fogyasztású és erõsebb, mint az elõdje volt.
Talán minden 2010 után gyártott Mercedes motor közül a 3,5 literes V6-os benzines a legöregebb, de a mérnökök gondoskodásának hála egyelõre tartja magát, bár turbófeltöltõ nélkül ma már szinte kövületnek tûnik a választékban. Ahhoz, hogy tarthassa a lépést, teljesen áttervezték: változtattak a hengerszögén – 90-rõl 60 fokra csukták össze – és közvetlen befecskendezést kapott. Így most már 306 lóerõs, ami az E osztályban 6,3 másodperces gyorsulásra elég 100 km/h-ig, viszont a fogyasztása csökkent: 6,8 literes átlagot adnak meg a gyáriak száz kilométerre, és 159 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást, ami egy benzinmotortól szép teljesítmény egy ekkora autóban.

Az E500-as viszont teljesen új V8-ast kapott, az 5,5 literes helyére 4,6 literes, 408 lóerõs biturbó nyolchengeres kerül. Nem sokkal erõsebb, mint az elõdje volt – 20 lóerõ a különbség – de ez is takarékosabb valamivel: nagypapa-üzemmódban elmegy 8,9 literrel száz kilométert, és 209 g/km a szén-dioxid-emissziója. Mindkét motorhoz a 7G-Tronic automata váltó új változata jár, amely már stop-start rendszerrel is képes együttmûködni – részben ez utóbbinak köszönhetõek a kiváló fogyasztási adatok is.