A drágább benzin miatt ismét élénkebb az érdeklõdés a típus iránt, fõleg Észak-Amerikában, és a legújabb pletykák szerint ehhez igazodtak a gyári tervek is.
Állítólag két Beetle alkotja majd a következõ generációt.
A New Beetle 1998 elején mutatkozott be, és eleinte hatalmas sikert aratott. Fõleg Észak-Amerikában taposták érte egymást a vásárlók, de az újszerû formaterv iránti lelkesedés hamar alábbhagyott.
A négyes Golf padlólemezére épülõ autóval a VW a kettõt fizet, egyet kap elvet érvényesítette: jóval többe került, mint egy Golf azonos motorral, viszont hátul jóval szûkebb volt annál. Európában, ahol általában kevés a parkolóhely a városokban, és általában is drágábbak az autók, végül nem lett igazán népszerû a Mexikóból érkezõ, így még vámokkal is sújtott modell.
Ha igaznak bizonyulnak a pletykák, és elkészül a kisebbik Beetle-utód is, akkor a VW-nek lehet rá esélye, hogy ezzel az autóval ugyanúgy letarolja a piacot, mint a BMW a Minivel, vagy mostanság a Fiat az 500-assal, miközben Amerikában kínálhatják a nagyobb, a jelenlegihez hasonló modellt.