rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Behajthatnak a mélygarázsba az LPG-s autók is

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    A 2011 októberében megjelent országos tûzvédelmi szabályzatnak köszönhetõen most már nem tilos gázüzemû autóval behajtani a parkolóházakba és a tankolás is egyszerûsödik, mert az üzemanyag kutaknál ezentúl a gáztöltõ fej is azonos oszlopon lehet a benzinnel és a diesellel. Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit.

    A 2011 október 6-ától életbe lépõ 28/2011 BM rendelet az országos tûzvédelmi szabályzatról úgy rendelkezik, hogy a „töltõállomáson megengedett a vonatkozó mûszaki követelményeknek megfelelõen kialakított többfunkciós, éghetõ folyadékot és LPG-t vagy CNG-t együttesen kiszolgáló kútoszlop elhelyezése." Eszerint a gázt tankolóknak nem kell majd a töltõállomás egyéb, félreesõ részére állniuk, hogy feltöltsék autóikat.

    A másik kedvezõ döntés a 601. paragrafus értelmében, hogy a biztonsági szeleppel felszerelt jármûvekkel − és az utóbbi években beszerelt LPG szettek már ennek megfelelõek − október hatodikát követõen már nem lesz tilos mélygarázsokban parkolni.

    A régi szabályozás elavult volt, hiszen a gázüzemû autók kisebb veszélyt jelentenek akár a benzinüzemûeknél is, így mindkét új rendelkezés megfelel az európai trendnek és a mûszaki elõírásoknak − nyilatkozta a Prímagáz biztonságtechnikai vezetõje. Farkas József elmondta, a jogszabályok ilyen irányú változtatásáért már hosszú ideje lobbiztak, mert a korábbi, feleslegesen szigorú rendelkezések sok bosszúságot okoztak az LPG-vel közlekedõknek.

    Az autógázzal hajtott autók messze túlteljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi besorolásokat is. Gázzal hajtva például egy húszéves, katalizátor nélküli benzines autó is gond nélkül teljesíti a még be sem vezetett, euro5-ös környezetvédelmi normákat. Az LPG-vel kombinált hajtású autók széndioxid-kibocsátása 20, szénmonoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a csak benzinüzemhez képest, míg a szilárd-részecske kibocsátás teljesen megszûnik.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Sebességrekordot döntött kamionnal

    Igazi nagy dobással ünnepelte 59. születésnapját Boije Ovebrink, új sebességrekordot állított fel a Hultsfred Repülõtéren. Álló helyzetbõl gyorsul 500, illetve 1000 méteres távolságra, elõbbinél 130,862, utóbbinál 166,698 km/órás sebességet érve el. Ezeket az értékeket két futam átlagsebességbõl számították, a kijelölt pályán Ovebrink egyébként 250 km/órás sebességgel haladt át a célon.

  • Még egy évtizedig lehet ittasan vezetni

    Körülbelül tíz év, mire elterjednek azok az érzékelõk, melyek automatikusan meggátolnák a kocsi indulását, ha a sofõr ittas.

  • Autózni nyáron

    Ahogy a téli körülményekhez, úgy a nyári extrém hõséghez is fel kell készíteni kocsinkat és az utasokat, ha élvezni szeretnénk a nyári autózás örömeit. Bár a magyar autós úgy véli, hogy mindent tud a vezetésrõl és a közlekedésrõl, a baleseti statisztikák és a mûszaki segítségért folyamodók nyáron is magas száma jelzi: elutazás elõtt sokakra ráférne a tudnivalók átgondolása.

  • Kétmillió hibridet adott el a Toyota!

    A Toyota kínálatában 1997 van jelen hibrid autó, és a japán márka kevésbé környezetszennyezõ típusai olyan sikeresek, hogy eddig már több mint kétmillió példányt sikerült értékesíteni belõlük világszerte.

    Európában eddig több mint 200 000 alternatív meghajtású Toyota és Lexus talált gazdára, és egyre nagyobb az érdeklõdés a márka ezen modelljei iránt.

  • Vezetõ nélkül tart két autó Sanghajba Olaszországból

    Némi karosszériakár és egy huszonkét órás kényszerpihenõ az orosz határon - ez az eddigi mérlege a hónap elején Olaszországból startolt két vezetõ nélküli autónak, amelyek úticélja a sanghaji világkiállítás.

  • Jelentõs költségcsökkentés a Forma-1-ben!

    Jelentõs költségcsökkentésrõl állapodott meg a Forma-1-es csapatokat tömörítõ szervezet és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).

    A monacói egyeztetésen született javaslatot még a FIA illetékes tanácsának el kell fogadnia. A részleteket késõbb hozzák nyilvánosságra.

  • A Toyota 11 napra leállt!

    1993 óta elõször fordul elõ a legnagyobb japán autógyártóval, hogy szüneteltette termelését, azonban a kereslet visszaesése és a raktárak telítettsége miatt a januári 3 nap után februárban és márciusban is 11 napig áll majd a Japánban található 12 gyár minden futószalagja. Jó hír azonban, hogy a dolgozók megtarthatják állásaikat, a leállások alatt fizetett szabadságra küldik õket.

  • Chevrolet Volt mindössze egy liternyi üzemanyagot fogyaszt a városban!

    A GM kijelentése, miszerint az új fejlesztésû szupertakarékos autójuk a Volt mindössze egy liternyi üzemanyagot fogyaszt a városban, szinte lehetetlennek hangzik.

    Az autónak országúti használatban is csupán 2-3 literre lenne szükség 100 kilométer megtételéhez. Annyi bizonyos, hogyha sikerül ezeket az értékeket teljesítenie az amerikai hibridnek, akkor kihúzhatná a csávából az egyre mélyebbre süllyedõ márkát.

  • Megvan a jövõ üzemanyaga

    A klímaváltozásért és a környezetszennyezésért felelõs szén-dioxidból óriási tételekben kezdik elõállítani azt az olcsó üzemanyagot, amelyet a kémiai Nobel-díjjal, kitüntetett magyar származású Oláh György fedezett fel.

  • Harmadára csökkent a Dacia eladása Romániában!

    Mintegy hatvan százalékkal csökkent a romániai Automobile Dacia gépkocsigyár eladása Romániában az idei elsõ negyedévben.

    A román Mediafax hírügynökséghez a gyártó által eljuttatott adatok szerint az év elsõ három hónapjában a román piacon 8682 gépkocsit értékesítettek. A francia Renault tulajdonában lévõ gyárnak tavaly 21 475 autót sikerült eladnia ugyanebben az idõszakban. A mélypontot februárban regisztrálták, amikor csak 2 701 jármûvet értékesítettek.

  • Perli a Renault-t két Renault

    Pert indított a Renault autógyár ellen két Renault nevû család Franciaországban, hogy rábírja a céget: ne adja új villanyautójának a Zoe nevet.

  • Felfedték a Toyota hidrogén hajtású terveit

    A Detroiti Autószalonon prezentálta a legnagyobb japán autógyár alternatív meghajtásokra vonatkozó terveit.

    A Toyota elképzelései szerint még az idei év folyamán bemutatják elsõ plug-in hibridjüket a Toyota Prius személyében, 2012-ben érkezik az iQ alapjaira épülõ elektromos városi autó, míg az elsõ szériaérett, hidrogénnel mûködõ autó 2015-ben mutatkozhat be.

  • Önálló életre kelt az autó?

    Önálló, illetve önjáró lett egy autó az Egyesült Államokban: álló helyben több mint ezer kilométert ment - a kilométer-számlálója.

  • Mégsem lesz kisméretû Porsche Roadster!

    A korábbi hírekkel ellentétben mégsem lesz kisméretû Porsche roadster, amelyet a zuffenhauseni márka részérõl Wolfgang Dürheimer meg is erõsített a német Auto Motor und Sport magazinnak.

    A Porsche belépõmodellje a Volkswagen Bluesport tanulmányautó alapjaira épült volna, ám sportautókat gyártó cég végül letett az olcsóbb modell fejlesztésérõl, amely a korábbi 914 szellemi utódja lett volna.

  • Nincs többé Chevy, csak Chevrolet

    Nincs többé Chevy, csak Chevrolet - legalábbis így határozott a legendás amerikai autógyár vezetése.