rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Téligumi nem csak hóban

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    7 fok alatt érdemes felkeresni egy gumist, és feltenni a téli gumikat, hiszen könnyen akár halálos is lehet ennek hiánya. Nem érdemes kockáztatni, sokkal veszélyesebb a hideg tél beköszöntével nyári gumikkal autókázni. Hogy miért is? Klikk!

    A téli gumi speciális szilika gumi keverékbõl készül, ez a gumi alapanyag a hideg idõben sem keményedik meg, így nagyobb mértékû tapadást biztosít az utakon. Hóban, fagyban és latyakos idõben, amikor az autózás veszélyei fokozottan megnõnek, akkor nem érdemes a nyári gumikkal szerencsét próbálni.

    A téli gumi futófelületének barázdái mélyebbek és jobb havas tulajdonságuk növelése érdekében sokkal több bemetszést találunk rajta. A téli gumi használata jelentõsen csökkenti a fékútat hóban és fagyban. A jég a legveszélyesebb felület autózáskor, a havas útnál kétszer, míg a száraz útnál nyolcszor csúszósabb.

    Mikor szükséges a téli gumi?

    7 fok alatt az anyagösszetétel miatt, a nyári gumi jelentõsen veszít a tapadási képességébõl. Ezért ha még szárazak is az utak, akkor is megfontolandó a téli gumi használata

    Meddig jó a téli gumi?

    A magyarországi idõjárási körülményeket figyelembe véve egy garnitúra téli gumi használata 2-3 szezonon át is lehetséges. A téli gumi kopását leginkább az aszfalt okoza.

    Elegendõ-e a négyévszakos gumi?

    Kényszermegoldásnak számít, mivel sem a nyári, sem a téli gumi tudásával sem rendelkezik. Használata során leginkább a havas utakon teljesít rosszul, ezért ott érdemes használni ahol a hideggel nem jár együtt a havazás.

    Mind a négy kerékre kerüljön téli gumi?

    Igen, nagyon fontos, hogy mind a négy kerékre kerüljön téli gumi. Ha csak a hajtott kerekekre szereltetünk, akkor az elsõ kerék hajtású autóknál az autó hátulja lesz kiszámíthatatlan, így az könnyen kitörhet. Ha hátsókerék hajtású autóról van szó, akkor pedig a kormányozhatóság csökken jelentõs mértékben.

    A pótkereket is érdemes cserélni téli gumira?

    Ésszerûbb a téli gumi használata pótkerékként, mivel a legtöbb defekt nagy hidegben történik, mivel ilyenkor már az utak szétfagytak és óriási kátyúkkal is találkozhatunk.

    Milyen legyen a téli gumi?

    Sok-sok gumiteszt méri a téli gumi képességeit. Természetesen vannak leg-leg téli gumik, de a gyakorlat azt mutatja, hogy egy olcsóbb téli gumi is sokkal nagyobb biztonságot nyújt a nyári gumiabroncsokkal szemben. A téli gumi kiválasztásakor vegyük figyelembe, hogy hol közlekedünk a legtöbbet, gyakran használjuk-e az autópályát, jellemzõ-e a területünkre a hó?


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Renalut az elektromos autókban látja a jövõt

    A tervek szerint 2011-ben mutatkozik be a franciák elsõ teljesen elektromos meghajtású modellje, amelybõl az elsõ év során legalább 20 000 darabot szeretnének gyártani, 2012-ben pedig már évi 100 000 elektromos Renault modell elõállítása a cél.

  • Újra feléled a Zeppelin márkanév?

    A Daimlerhez tartozó Maybach az utóbbi idõkben nem tud látványos fejlõdést elérni, ami elsõsorban kevés típusból álló modellkínálatának tudható be.

    A németek minden elkövetnek az érdeklõdés felkeltéséért, így a Genfi Autószalonon felélesztik a Zeppelin márkanevet.

  • Leállások Európa-szerte az autógyárakban!

    A pénzügyi válság elérte a francia autógyártókat: a piac visszaesése miatt a Renault és a Peugeot-Citroen is átmeneti idõre hétfõn bezárta szinte valamennyi franciaországi telepét, a dolgozókat pedig "technikai munkanélküliségre" küldte. A nemzetközi pénzügyi válság a német autógyárakat is két vállra fektették.

    A Renault már pénteken bejelentette, hogy a negyedik negyedévben 20 százalékkal csökkenti a termelését, és átmenetileg bezárja üzemeit. Flins, Douai és Le Mans gyáraiban hétfõn két hétre, Sandouville, Maubeuge, Batilly és Cléon üzemeiben pedig egy hétre álltak le a munkával.

  • Mercedes-Benz

    A Híres autómárkák sorozat megérett arra, hogy a Magyarországon különösen kedvelt és tisztelt prémium-autómárka, a Mercedes–Benz történetét is feldolgozza.

  • Új logót kap a Chrysler

    Az ötszögbe zárt csillag és a szárnyas logó után egy új emblémával próbálkozik a bajban lévõ amerikai gyártó.

  • Csõdközelben a Ford és a General Motors?

    Biztosat senki nem tud, de a befektetõk félnek, a részvény-árfolyamok pedig elképesztõ sebességgel zuhannak.

    A két detroiti óriás papírjai az elmúlt napokban ismét veszítettek az értékükbõl: a GM részvények 31%-ot estek, így ma már olyan alacsony a jegyzésáruk, mint 1950 óta soha, és a Ford papírjai is 21%-os csökkenést szenvedtek el.

    Ennek hatására mindenki szabadulna a részvényektõl, a befektetési tanácsadó cégek nagyobb része már mindkét vállalat papírjait az eladandó kategóriába sorolja.

  • Ufónak nézték a magyar autót

    Már többen meg akarták vásárolni a leginkább ûrjármûre emlékeztetõ magyar hibrid autót, holott a Solo egyetlen, eddig elkészült prototípusa legalább 150 millió forintba kerülne – legalábbis ha eladó lenne.

  • 250 forint alatt a benzin!

    Ezen a héten is csökkenti az üzemanyagok nagykereskedelmi árát a MOL, így a benzinkutakon is kevesebbet kell majd fizetni értük.

    A 95-ös benzin ára 8 forinttal, míg a gázolajé 6 forinttal mérséklõdik, ezzel a benzin átlagára a 250 forintos határ alá esik, 246 forint lesz, míg a gázolajért átlagosan 275 forintot kérnek majd a töltõállomásoknál. A MOL a legutóbb egy hete csökkentette az üzemanyagok árát.

  • Euro milliókat költ a Toyota Európára

    Ismét bizonyságot tett a Toyota arról, mennyire fontos neki az európai piac. A japánok belgiumi kutatóközpontjára ugyanis 80 millió eurót, azaz 19,3 milliárd forintot költenek a közeljövõben annak érdekében, hogy még inkább a kontinensen élõk számára tudják hangolni autóikat.

    A tetemes összegben többek között benne van egy 1,3 kilométeres tesztpálya, amin gyakorlatilag az összes, Európában elõforduló útviszonyt tudják szimulálni, továbbá egy újabb, 12 ezer négyzetméteres mûhely is épül. A munkálatok várhatóan jövõre fejezõdnek be.

  • Chiptuning 'fillérekért' a BMW-be

    A chiptuningjairol híres Superchips ezúttal a BMW 135i hathengeresét vette kezelésbe, az eredmény meglepõen jó, és az átalakítás kifejezetten olcsó.

  • A környezetvédelmi korlátozáson nem változtat az EU

    Hiába az autógyártók tiltakozása, az EU 2012-ben mindenképp bevezeti a 120 g/km-es átlagos szén-dioxid-kibocsátást elõíró rendelkezést. Ezt mondta az Unió környezetvédelmi biztosa, Stavros Dimas.

    Az autógyárak közül fõleg azok tiltakoztak, amelyeket a teljes ellehetetlenülés réme fenyeget az új szabály miatt. Ilyen az Aston Martin és a Porsche, amelyek nem készítenek kis fogyasztású, olcsó autókat, így típusaikból átlagban a 120 g/km-es határértéknél készer-háromszor több szén-dioxid jut a levegõbe.

  • Hologrammos asszisztens az Audiban!

    Az ingolstadti autógyártó mindig is jövõbemutató megoldásairól volt híres, legfrissebb érdekességük azonban nem a négykerekûekkel kapcsolatos.

    Egy ausztrál Audi márkakereskedésben egy igazi kuriózummal találkozhatnak az odalátogatók, mely nem más, mint egy virtuális, hologrammos technikával vetített asszisztens. A hölgy valós nagyságú és kedves hangszínével bármikor készségesen segít a kliensek útbaigazításában, bár kávét fõzni valószínûleg nem képes.

  • A Nissan Renault turbómotorokra vált

    Az emissziós szabályok szigorodásával napjainkban ismét egyre kedveltebbek a turbómotorok. A japánok azonban eddig nem csipkedték magukat annyira e téren, mint mondjuk a Volkswagen vagy a Renault, ennek azonban hamarosan vége.

    A Nissan motorfejlesztésért felelõs vezetõje, Tetsuya Takahashi ugyanis egy brit autós magazinnak elárulta, az igazgatótanács zöld utat adott az új turbómotoroknak, amelyek a közeljövõ Nissanjaiban kapnak majd helyet.

  • A Mercedes megvette a Kecskemét melletti területet

    Mától a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.-é az a Kecskemét melletti 441 hektáros telek, amelyen a cég hamarosan új gyárát építi fel. A 8,9 milliárdos szerzõdést a gyár leendõ igazgatója, Michael Friess írta alá.

    Kecskemét a korábban 170 parcellából álló terület megvásárlását kötvényekbõl finanszírozta, és most adta tovább a január 20-ra kialakult, és földhivatali nyilvántartásba vett telket.

  • Házi sportváltozat készült a Ford Transitból

    Focus RS-motorral paprikáztak fel egy Ford Transit Connectet Nagy-Britanniában.

    Nem dõl össze a világ, ha úgy hozza az élet, hogy furgonra kell cserélni a családi sportkocsit. Ezt bizonyították be lelkes britek, akik egy 2003-as Ford Focus RS motorját építették egy Transit Connect áruszállítóba.