rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Az Opel a céges vevõk körében erõsít Magyarországon

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Erõsítené az Opel a pozícióját a céges vevõk körében a magyarországi újautó-piacon, miután a magánvevõk körében 2011-ben a legnépszerûbb márka volt - mondta Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezetõje újságíróknak.

    A magyarországi személygépkocsi-piacon jelenleg a vevõk mintegy 70 százaléka cég, a többi magánszemély. A mélypontnak számító 2010 után tavaly 45 ezer fölé emelkedett az újautó-eladások száma, ami 3,7 százalékos bõvülés.

    Kovács Tamás emlékeztetett arra, hogy az Opel tavaly 5.327 személyautót értékesített Magyarországon, 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és ezzel az eladási lista élére került.

    Az ügyvezetõ arra számít, hogy az idén folytatódhat az autópiac lassú kilábalása a válságból, a márka több új modellel készül arra, hogy javíthassa piaci részesedését. Kiemelte, hogy még az elsõ félévben megjelenik Magyarországon a megnövelt hatótávolságú elektromos autó, az Ampera, amelyre a várakozásokat meghaladóan már eddig sok megrendelés érkezett.

    Kovács Tamás kitért arra, hogy a regisztrációs adó csökkenésének köszönhetõen a személyautóknál az új idei listaárak két százalékkal csökkentek. Megjegyezte: elsõsorban a nagyobb motorokkal szerelt modelleknél jelentkezik az az elõny, ami az regisztrációs adó csökkenése, valamint a gyenge forintárfolyam és az áfanövekedés eredõjeként áll össze.

    Solt Tamás, a szentgotthárdi Opel-gyár ügyvezetõje arról számolt be, hogy a terveknek megfelelõen az idén decemberben megkezdi a termelést az 500 millió eurós beruházással épülõ új üzem, amely a cég legkorszerûbb motorjait fogja elõállítani. Az elsõ modulban 270 gépet szerelnek fel, ezekbõl 100 már beérkezett az országba. A második modulban 400 gép üzembe állítása szerepel.

    Solt Tamás elmondta: az idén 210 embert vesznek fel a tavaly felvett 180 dolgozó mellé. Az üzemben oktatóközpont is létesül, amelyet a helyi iskolákkal együttmûködve szerszámoznak fel.

    MTI


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A quadok még a motorkerékpároknál is halálosabbak

    A quadok, azaz a népszerû négykerekû terepmotorok, még a motorkerékpároknál is halálosabbak - derül ki egy amerikai felmérésbõl.

  • A Nissan Renault turbómotorokra vált

    Az emissziós szabályok szigorodásával napjainkban ismét egyre kedveltebbek a turbómotorok. A japánok azonban eddig nem csipkedték magukat annyira e téren, mint mondjuk a Volkswagen vagy a Renault, ennek azonban hamarosan vége.

    A Nissan motorfejlesztésért felelõs vezetõje, Tetsuya Takahashi ugyanis egy brit autós magazinnak elárulta, az igazgatótanács zöld utat adott az új turbómotoroknak, amelyek a közeljövõ Nissanjaiban kapnak majd helyet.

  • 636 millió forint egy Jaguar-Oldtimerért

    London - Rekordáron, 2,2 millió fontért (636 millió forint) kelt el egy Jaguar-Oldtimer gépkocsi a hét végén - közölte a Bonhams aukciósház.

    A Jaguar D típusú gépkocsi 1955-ben készült, s a dél-angliai Chichesterben megrendezett autó-motor fesztiválon talált gazdára, egy angol oldtimer-rajongó vette meg.

  • Versenyülésre emlékeztetõ gyermekülés

    A neves The Art Center College of Design egyik hallgatója (itt végzett például Chris Bangle és Henrik Fisker) bemutatott egy gyerekülést azoknak a szülõknek, akik úgy gondolják, hogy nem lehet elég korán gyermekükbe plántálni az autósport szeretetét.

    A Sparco versenyülésre emlékeztetõ - csak annál jóval kisebb méretû � gyerekülés érdekessége, hogy rendkívül szilárd és könnyû szénszálas mûanyagból készült.

    A tervezõ, Rory Craig szerint az ülés tökéletes biztonságot nyújt a gyermek számára, és nem csupán mutatós prototípus, hanem tökéletesen funkcionál és számos állítási lehetõséggel bír.

  • A Mecedes jelenti: 'Minden ötödik eladott model hibrid lesz!'

    A német gyártó nem kis önbizalomra utaló módon azt ígéri, 2015-re minden ötödik eladott csillagos márka hibrid lesz. A becslés a villanyos autók kedvezõ jogi helyzetén (adókedvezmények Európában), a tartósan magas üzemanyagárakon és a megváltozott vásárlói szokásokon alapszik. Ennek eléréséhez azonban széles hibrid paletta is kell, amit 2009-ben kezdenek el kiépíteni.

  • Sötét felhõk a Tata Nano felett

    Egyre sötétebbek a felhõk a Tata Nano felett. A gyár építése már egy ideje áll, mivel harci helyzet alakult ki a földjük kisajátítását el nem fogadó parasztok és az üzemen dolgozók között.

    A Tata vezetõje már fontolgatja, hogy más helyre viszi a termelést, ez viszont megdrágítja, rosszabb esetben pedig akár veszteségessé teheti a gyártást.

  • A Chery megmenti a Volvo-t?

    A shanghaji Oriental Morning Post napilap szerint a kínai kormány megadta az engedélyt a Cherynek, hogy harcba szálljon a svéd márka felvásárlásáért folytatott, eddig finoman szólva sem túl véres harcban. Mint ismeretes, a tulajdonos Ford bejelentése óta, mi szerint megválna a Volvótól, egyetlen komoly jelentkezõ sem akadt.

    Mióta azonban a svéd kormány 445 millió eurós összeget különített el a márka számára, azonnal többen jelentkeztek, melyek között három kínai és egy európai befektetõ is van.

  • A Lancia Delta 1,8-as benzinmotort kap

    Új motor kerül a Lancia Delta legerõsebb változatába. A Fiat-csoport által nemrég bemutatott 1,8 literes DI TurboJet erõforrás többek között megjelenik majd az Alfa Romeo 159-ben is.

    A 200 lóerõs és 320 Newtonméternyi nyomatékú 1,8-as erõforrással 7,4 másodperces alatt gyorsul álló helyzetbõl 100 km/h-ra a Delta, végsebessége pedig 230 km/h.

  • Átalakították a Maserati Quattroporte karosszériáját

    Öt éve mutatták be az olasz luxusszedánt, így elérkezett az idõ a forma átalakításához.

    A tervezõk óvatosan nyúltak a karosszériához, mivel elegáns formájával hódította el a vásárlókat a német konkurenciától a Quattroporte.

    A lökhárítókon, a lámpákon és néhány más apróságon változtattak.

  • 2009-ben naponta 1500 új autót helyeznek forgalomba

    Egy friss statisztikai adat szerint Kína fõvárosában 2009-ben naponta 1500 új autót helyeznek forgalomba. Ez a szám még annak ellenére is meghökkentõ, hogy a világváros nem kevesebb, mint 17 millió lakost számlál, ami hazánk teljes lakosságának közel kétszerese.

    A rengeteg autó azért is jelent problémát, mert már az olimpia idején is gond volt a város légszennyezettségével, ráadásul az utak képtelenek felemészteni az óriási forgalmat.

  • Vidékre mennek használt autóért a budapestiek

    Az OtoMoto.hu gyorselemzése szerint 2010 elsõ negyedévében nagyot esett ugyan a magyar újautó-piac, a használt gépjármûvekre viszont stagnál a kereslet. Másfélmillió forintig szinte bármit el lehet adni, a fõvárosiak pedig szívesen mennek vidékre autóért.

  • 24 karátos aranyfüst-lemezt a tetõre

    Az Alchemist nevû londoni cég új ötlettel szolgál azoknak, akik elköltenének még néhány tízezer eurót az autójuk szépítésére, de már kifogytak az ötletekbõl.

    Az új vállalkozás arra próbálja rávenni a gazdag autótulajdonosokat, hogy ne csak jármûvükkel hangsúlyozzák vagyonukat és befolyásukat, hanem egy sokkal õsibb módon is: arannyal. A sárga fém ezúttal az autó tetejére kerül finom bevonat formájában, méghozzá a klasszikus eljárással: a hajszálnál is vékonyabb 24 karátos aranyfüst-lemezeket dolgoznak a tetõre.

  • Újabb biztosnsági rendszer a japánoktól

    A japán cég újabb aktív biztonsági rendszerrel látja el autóit. Az új fejlesztés képes felismerni a közelgõ balesetet, és riasztani a sofõrt.

    Az ütközés-elkerülõ felszerelés radarral érzékeli, ha egy másik jármû a mi sávunkba kerül, majd a sebességkülönbség alapján kiszámolja a baleset valószínûségét.

  • Bugatti Veyron cigarettásdobozokból

    Az egyik kínai egyetem diákjai kellemes elfoglaltságot találtak maguknak. Nagyon sok szabadideje akadhatott az egyik kínai egyetem diákjainak, akik kitalálták, hogy egy szuperautó másolatát készítik el üres cigarettásdobozokból.

  • A Fox néven ismert motor a Ford elsõ háromhengerese lesz

    A kisebb Fordokba szánt motorcsalád gyártása állítólag Romániában folyik majd.

    A Ford of Europe eddig eléggé elhanyagolta kisautókba szánt motorjainak fejlesztését. A leköszönõ Ka és Fiesta modellek alapváltozataiba õsrégi, 1,3 literes, hengerenként 2 szelepes motort szereltek, amely olcsón gyártható ugyan, de mára teljesen elavult.