rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Világcsúcsot döntött egy elektromos autó

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Világcsúcsot döntött egy elektromos autóHa a hagyományos motorokat gyártó lobbi meg nem akadályozza, áttörést következhet be az autópiacon - az elektromos autók javára. Sorra jelennek meg a nagy gyártók elektromos autói, mint írtuk, a Tesla jóvoltából megoldódhat az akkumulátorok gyors töltése, s minden jel szerint szétfoszlik a villanykocsik lassúságának mítosza is. Az új világrekordot egy pillekönnyű elektromos autó, a Drayson Racing Technologies Lola B12 69/EV elnevezésű járműve állította fel. A Yorkshire-i versenypályán az autó végsebessége elérte a 204,2 mérföldet (328,6 km/óra).

    A rekord háttérbe szorítja a General Electric korábbi 175 mérföldes csúcsát. A vezérigazgató, Lord Drayson szerint a Lola B12 69/EV eredménye nyomán fellendülhet az elektronikus gépjármű-technológia terjedése. Ideje lenne megnyitni az autóversenyzés zöld versenynaptárát.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Mazda Souga Los Angelesben

    A jövõ fejlõdését bemutató Mazda tanulmány jelenik meg a 2009-es Los Angelesi Autószalon dizájnversenyén (youthmobile 2030). Elektro-sportkupé, amelyet a vásárlók terveztek.

  • Átrendezõdhet az európai autógyártás

    Az európai autógyártók az állami támogatások révén megõrizték ugyan likviditásukat és zömmel pozitív üzemi eredménnyel (EBIT) zárják 2009-et, de a kamatterhek vészesen lenyomják, vagy veszteségbe fordítják az eredményeket. A Calyon Bank elemzõi szerint a jelenlegi helyzetben a fõ cél minden gyártónál a méretgazdaságosság elérése, ami fúziókért vagy együttmûködésért kiált.

  • Európai autógyárak tizede csõdbe mehet

    Komoly bajba kerülhetnek az autóipari beszállítók, amennyiben az Európai Bizottság nem hagyja jóvá a 25 milliárd eurós támogatási csomagot írja holnapján az InfoRádió.

    Az Európai Személygépkocsi-gyártók Szövetségének (CLEPA) elnöke figyelmeztetett, hogy amennyiben Brüsszel nem adja áldását a mentõcsomagra, a körülbelül 5000 autóipari cég 10 százaléka csõdbe mehet.

  • Kezdõ jogsi a fiataloknak?

    Évente akár kétszáz emberéletet lehetne megmenteni - és további 14 ezer sérülést elkerülni - azzal, ha drasztikusan korlátoznák a kezdõ vezetõk jogosítványának érvényességét, állítják kutatók.

  • Japánban is értékesítenek magyar Suzukit

    A magyarországi Suzuki cég által gyártott Splash modell értékesítése kezdõdött meg kedden Japánban.

    A Splash az elsõ magyarországi Suzuki-modell, amit a szigetországban értékesítenek. A Suzuki közleménye szerint a Magyarországon gyártott modell ára 1,24 millió jen (12 ezer dollár).

    A cég havonta 500 Splash-t tervez értékesíteni Japánban.

  • Öngyógyuló lakk - a valóságban is létezik

    Aki még emlékszik a kazettás magnós korszakra, jól ismerheti a BASF márkanevet. A vegyipari óriáscég nem tûnt el a mágnesszalag visszaszorulásával, sõt: iGloss néven most új autófestéket fejlesztettek ki, állítólag szenzációs tulajdonságokkal.

  • Bezárja kapuit a Karmann autógyártó részlege

    Leáll a munka a nagy múltú német karosszéria-építõ vállalkozás autógyárában 2009-tõl. Az ok: a megrendelések drasztikus lecsökkenése.

    A Karmann, amely 1901 óta foglalkozik autóépítéssel, elsõsorban rétegmodelleket készített nagyobb autógyárak számára bérmunkában. Most szinte egyszerre veszítette el minden munkáját, mivel az Audi A4 kabrió és a Chrysler Crossfire gyártását leállították. Sõt, a Mercedes sem újította meg a szerzõdést.

  • Elkezdõdött a korai nyugdíjazás és a fizetéscsökentés a Fordnál!

    A Ford amerikai részlege újabb intézkedéseket foganatosított a csõd elkerülése érdekében. A közvélemény szemében pozitív, mindazonáltal a cég pénzügyi helyzetén aligha segítõ döntés, hogy cég két vezetõje elfogadta fizetésének 30%-os csökkentését.

    Valódi fizetéscsökkenést azonban csupán Ford Mullally fog érezni, mivel társa, Bill Ford Jr. Már lemondott egész idei bérérõl.

  • Mogyorózik a Honda Los Angelesben

    Ahogy közeledik a Los Angeles-i Autószalon december 2-án esedékes megnyitója, úgy csordogálnak egyre lendületesebben a premierekrõl szóló hírek. Lesz például újdonsága a Hondának is, a japán gyár ráadásul egy kifejezetten fura nevû tanulmányt állít ki az amerikai városban.

  • Egy teljesen elektromos, környezetbarát modell fejlesztésén dolgozik a Honda

    Egy teljesen elektromos, környezetbarát modell fejlesztésén dolgozik a Honda, amely szériaérett változatának érkezését 2015-ig helyezte kilátásba a japán gyártó.

    Bár még semmi konkrétum nem látott napvilágot a közelgõ modellrõl, elõzetes híresztelések szerint egy kisautóval lesz dolgunk, hatótávolsága pedig teljes töltöttséggel 100 kilométer körül várható.

  • Fénydiódás világítás a világon elõször Mercedesekbe

    Elsõ autógyártóként a Mercedes-Benz szerel szériaautóba dinamikus, teljesen fénydiódás világítást. Emellett további újdonságként változtatható fényáteresztésû üvegtetõ jelenik meg a stuttgarti cég kínálatában.

  • Ezer kilométert vezetett rossz irányba egy német nyugdíjas

    Ötven kilométeres utazás helyett több mint ezer kilométert vezetett rossz irányba egy eltévedt hesseni nyugdíjas Németországban.

  • Mercedes mûszaki alapot kapna a Lagonda

    A következõ Mercedes S-osztály szolgáltatná a mûszaki alapokat az elsõ Lagondához. Az Aston Martin feltámasztani kívánt márkája alatt luxuslimuzin és crossover is készülhet, igaz legkorábban 2012-ben debütálhat.

    Költséghatékonyan kezd neki az Aston Martin a Lagonda márkanév feltámasztásának, legalábbis az Autocar információi szerint. A brit magazin forrásai ugyanis azt rebesgetik, hogy az elsõ Lagonda modellhez a következõ generációs Mercedes S-osztály szolgáltatja a mûszaki alapokat.

  • Jeff Koons tervezi a 17. BMW Art Cart

    Jeff Koons amerikai mûvész tervezi a BMW Art Car néven ismert sorozat tizenhetedik darabját - jelentette be a német autógyár.

  • Az Audi A4 TDI e 4.6 litert fogyaszt százon

    Az Audi kifejlesztette az A4 kategóriájának legtakarékosabb dízelmotorját. A 2.0 literes TDI e erõforrás mindössze 4.6 litert fogyaszt százon, és károsanyag-kibocsátása is mindössze tíz grammal haladja meg egy második generációs Toyota Priusét.

    A rendkívül kedvezõ fogyasztás ellenére a motor 136 lóereje 9.5 másodperc alatt repíti az autót százra, és végsebessége is 210 km/óra fölött mozog.