rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Világcsúcsot döntött egy elektromos autó

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Világcsúcsot döntött egy elektromos autóHa a hagyományos motorokat gyártó lobbi meg nem akadályozza, áttörést következhet be az autópiacon - az elektromos autók javára. Sorra jelennek meg a nagy gyártók elektromos autói, mint írtuk, a Tesla jóvoltából megoldódhat az akkumulátorok gyors töltése, s minden jel szerint szétfoszlik a villanykocsik lassúságának mítosza is. Az új világrekordot egy pillekönnyű elektromos autó, a Drayson Racing Technologies Lola B12 69/EV elnevezésű járműve állította fel. A Yorkshire-i versenypályán az autó végsebessége elérte a 204,2 mérföldet (328,6 km/óra).

    A rekord háttérbe szorítja a General Electric korábbi 175 mérföldes csúcsát. A vezérigazgató, Lord Drayson szerint a Lola B12 69/EV eredménye nyomán fellendülhet az elektronikus gépjármű-technológia terjedése. Ideje lenne megnyitni az autóversenyzés zöld versenynaptárát.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Tovább javulnak a magyarországi közúti balesetek statisztikái

    Soha nem látott mértékben javulnak a magyarországi közúti balesetek statisztikái, adta hírül az ORFK Országos Balesetmegelõzési Bizottsága.

    2001 óta az idei esztendõ októberében könyvelhettük el a legnagyobb csökkenést, ekkor ugyanis 35 százalékkal kevesebben haltak meg az utakon, mint a tavalyi év azonos idõszakában, míg 2008 elsõ tíz hónapját nézve 21 százalékos a javulás.

  • Kínai tulajdonban a Volvo

    Aláírták a svédországi Göteborgban azt a megállapodást, amelynek értelmében a kínai Geely autóipari csoport 1,8 milliárd dollárért megveszi az amerikai Fordtól a svéd Volvo autógyárat.

  • USA - mesterséges hangot a csöndes hibrid jármûvekbe

    A hibrid üzemû gépkocsik piaci térnyerésével ismét felerõsödnek Amerikában azok a követelések, hogy mesterséges hangforrással kell felszerelni a gyanútlan járókelõkre és vakokra veszélyes túl csöndes jármûveket.

  • Téligumi nem csak hóban

    7 fok alatt érdemes felkeresni egy gumist, és feltenni a téli gumikat, hiszen könnyen akár halálos is lehet ennek hiánya. Nem érdemes kockáztatni, sokkal veszélyesebb a hideg tél beköszöntével nyári gumikkal autókázni. Hogy miért is? Klikk!

  • Nem emeli az üzemanyagok nagykereskedelmi árát a MOL

    A MOL nem emeli az üzemanyagok nagykereskedelmi árát, tette közzé a Magyar Távirati Iroda a honlapján. A hazai olajtársaság általában szerdán szokott változtatni a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi árán.

    Két hete szerdán emelt legutóbb a MOL, ekkor rekordot döntöttek a magyarországi árak: a benzin literje 317 forintba, a gázolajé 335 forintba került. Ezek azonban csak átlagos árak, hiszen a legolcsóbb és legdrágább kutak árai között akár 25 forintos különbség is lehet.

  • Harminc millió példánynál tart a Volkswagen Golf

    Harminc millió példánynál tart a Volkswagen GolfKevés autógyártó és még kevesebb modell van, amely valaha felér ilyen magaslatokba: a Volkswagen Golf hét generációja 1974 óta számtalan karosszériaformában szólította meg a potenciális vásárlókat, akik közül világszerte naponta kétezren ráztak kezet értékesítőjükkel. A jubileumi példányt, egy TDI BlueMotiont kiállítják a wolfsburgi gyárban, hogy a dolgozók együtt örömködhessenek a sikeren, de további sorsáról nem nyilatkozott a gyár, így nem tudni, ügyfélrendelésre készült, vagy raktárra gyártották, és inkább végleg a gyári múzeumban marad.

  • Nyizsníj Novgorodban épít új gyárat a GAZ

    Oroszország második legnagyobb autógyártója új összeszerelõ üzemet épít központi telephelyén, Nyizsníj Novgorodban.

    A GAZ vészelte át a legkönnyebben az orosz gazdaság rendszerváltást követõ válságait az egykori szovjet autógyártók közül.

    A cég sikere elsõsorban könnyû haszonjármûveinek köszönhetõ, amelyek elérhetõ áruknak és masszív felépítésüknek köszönhetõen szinte vetélytárs nélkül uralják.

  • Hyundai i20 - 2010-es frissitésen esett át

    Szinte jelentéktelen frissítésen esett át a Hyundai i20, a koreai mini külsejéhez nem, csak aerodinamikájához és motorjaihoz nyúltak hozzá. Új légterelõ került a padlólemezre, feladata a kerekek körüli légáramlatok optimalizálása, a motorokba alacsonyabb súrlódású olajokat töltöttek, illetve a generátorrendszer is új.

  • Inkább két autót vesznek egy áráért, mint feláron egyet

    London - Döbbenetes tanulsággal szolgált egy brit autókereskedés akciója: kiderült, hogy az emberek inkább két autót vesznek egy áráért, mint féláron egyet.

    A colchesteri szalon elõbb az elsõ kedvezménnyel próbálkozott, és a vevõk érkezgettek is, de nem tömegével, hanem csak normális "mennyiségben". Egy hónap elteltével aztán a kereskedés meghirdette a két autót kap egy áráért akciót, és elszabadult a pokol: igen hamar több mint 22 ezren érdeklõdtek.

  • Az Audi A4 TDI e 4.6 litert fogyaszt százon

    Az Audi kifejlesztette az A4 kategóriájának legtakarékosabb dízelmotorját. A 2.0 literes TDI e erõforrás mindössze 4.6 litert fogyaszt százon, és károsanyag-kibocsátása is mindössze tíz grammal haladja meg egy második generációs Toyota Priusét.

    A rendkívül kedvezõ fogyasztás ellenére a motor 136 lóereje 9.5 másodperc alatt repíti az autót százra, és végsebessége is 210 km/óra fölött mozog.

  • Egy vak belga férfi sebességrekordot állított fel

    Megdöntötte a vakok sebességrekordját egy belga úriember. Luc Costermans 308 km/h-s sebességet ért el egy Lamborghini Gallardo volánja mögött, mindezt pedig nem egy kiszáradt tó medrében tette, hanem egy Dél-Franciaországi lezárt szakaszon.

  • Készül a Beetle-utód

    Korábban úgy tûnt, a New Beetle utód nélkül tûnhet el a Volkswagen kínálatából, de most változni látszanak a tervek.

    A drágább benzin miatt ismét élénkebb az érdeklõdés a típus iránt, fõleg Észak-Amerikában, és a legújabb pletykák szerint ehhez igazodtak a gyári tervek is.

    Állítólag két Beetle alkotja majd a következõ generációt.

  • Mégsem épít külön márkát a Prius köré a Toyota

    Mégsem épít külön márkát a Prius köré a Toyota, erõsítette meg Miguel Fonseca, a japán márka nagy-britanniai igazgatója.

    Az eredeti tervek szerint a Prius külön márkává lépett volna elõ, ám valószínûleg a gazdasági válság miatt elvetették a terveket, hiszen egy új márka bevezetése rengeteg pénzbe kerül.

  • A franciák felélesztik a Gordini-t!

    Bár a gazdasági válság miatt az Alpine márkanév felélesztését elhalasztották, a Gordinivel nem teszik ugyanezt a franciák. Stephen Norman, a Renault marketingvezére ugyanis a Genfi Autószalonon bejelentette, hogy feltámasztják a Gordini nevet, amelyet a német prémiummárkákhoz hasonlóan a gyárilag tuningolt modellek viselnek majd.

    Hozzátette, a közeljövõben máris három ilyen változatot mutatnak be, melyek közül az elsõ a Twingo lesz 2010-ben.

  • Magyarországra jön a kínai BYD autógyár

    Az AutoBinck Holding N.V. lett a kínai BYD autógyár új importõre. Az errõl szóló hivatalos megállapodást hétfõn írták alá a felek az AutoBinck Holding N.V. hágai központjában.
    Az AutoBinck Holding N.V. öt európai országban, Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában és Hollandiában képviseli majd a BYD vállalatot.
    A BYD (Build Your Dreams) vállalat nem csupán a legnagyobb növekedést felmutató, vezetõ kínai autógyártók egyike, hanem a világ egyik legnagyobb akkumulátor-gyártója, valamint IT-egységek és mobiltelefonok piacvezetõ gyártója is egyben.