rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Autópályadíjat is lehet fizetni üdülési csekkel

    A jövõ hónaptól akár az autópályadíjat is lehet fizetni üdülési csekkel, kibõvült ugyanis az ily módon igénybe vehetõ szolgáltatások köre. Autóbérlésre is elkölthetõ.

    Február 1-jétõl már az autópályadíj is rendezhetõ üdülési csekkel - egy ma aláírt egyezménynek köszönhetõen. Egyelõre az Állami Autópálya Kezelõ által üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózatra vonatkozik a kedvezmény, vagyis az M5-ös és M6-os autópályán kívül mindegyikre.

  • Francia ünnep

    Együtt ünnepli születésnapját a 90 éves Citroen és a 120 esztendõs Eiffel-torony: a jubileumok alkalmából a franciák különleges showt szerveznek.

  • Robotok parkolják az autókat Budapesten

    Robotok parkolják az autókat Budapesten. Átadták a belvárosában Európa elsõ robottechnológiával mûködõ parkolóházát. A rendszer mûködtetéséhez emberi erõforrást nem igényel, teljesen automatikus.

    A méhkasra hasonlító épület tíz szintjére Koreában gyártott robotok pakolják be az autókat. Az épületben összesen 340 gépjármû fér el és az üzemeltetõ társaság szerint legfeljebb harminc másodperc lesz egy autó ki és beparkolása.

  • Európában majd minden második autónak rosszul van beállítva a guminyomása

    Az ADAC, a németországi autóklub tanulmánya alapján kijelenthetõ, hogy Európa szerte majd minden második autós helytelen guminyomással közlekedik. Az autoblog.hu beszámolója szerint vannak akik egyáltalán nem fordítanak figyelmet autójuk ilyen téren való karbantartására, ellenõrzésére, míg vannak akik csak bizonyos idõközönként ellenõrzik, hogy megfelelõ-e a nyomás.

  • Az olcsóbb autók kerestetik készpénzre!

    Az olcsóbb kocsikat keresik, és inkább készpénzzel vásárolnának a vevõk most az autópiacokon. Hitelt egyre kevesebben vállalnak ugyanis. Egyre többen vannak viszont azok, akik a magas törlesztõ részletektõl szabadulnának úgy, hogy olcsóbbra cserélik autójukat, vagy hitelátvállalással árulják a kocsijukat - számolt be az egyik kereskedelmi csatorna híradója vasárnap este.

    Pozsonyi György, a Fõvárosi Autópiac ügyvezetõ igazgató-helyettese elmondta: sokan vannak, akik mostani, magas törlesztõ részletû autójukat cserélnék olcsóbbra. Nekik még van egy kis mozgásterük, azonban csak akkor, ha annak idején nem 0 százalékos hitelt vettek fel, ahol az autó már esetleg nem nyújt fedezetet a hitelre.

  • Start-stop automatika a Kia Ceed-ekben

    A koreaiak úgy döntöttek, hogy az Európában is igen népszerû Kia Ceedet felárért felszerelik a jelenleg még csak igen kevés autóhoz rendelhetõ start-stop automatikával.

    A rendszer lényege, hogy automatikusan kikapcsolja a motort, ha a kocsi 4 km/h-nál kevesebbel gurul, ám ha a sofõr benyomja a kuplungot és a gázt, az erõforrás azonnal újra életre kel.

  • Az Opel vezeti az autóeladáskat Magyarországon!

    A drámaian visszaesett magyar autópiacon az Opel márciusban is kiemelkedõen szerepelt
    Oldal nyomtatása Szövegméret növelése Szövegméret csökkentése Oldal továbbküldése

    A drámaian visszaesett magyar autópiacon az Opel márciusban is kiemelkedõen szerepelt és így az elsõ negyedév végén vezeti a személyautó eladásokat. A nehéz évkezdet után februárban az Opel piaci részesedése 17,4 százalék volt, a március is - 1.407 eladott személyautóval - 15% fölött zárult és így az év elsõ három hónapjának összesítésében is az Opel vezet 14 százalékos részesedéssel, 3.159 eladott gépkocsival.

  • Az AMG 175 szalon megnyitását tervezi

    Egyre szigorodó környezetvédelmi szabályok ide, mélyülõ gazdasági válság oda; a Mercedes gyári tuningmûhelyének számító AMG 175 szalon megnyitását tervezi 2009-ben.

    A csúcsmodellek fejlesztését végzõ cég vezetõje elmondta, hogy jelenleg 15 ország szerepel a terveik között, és elsõsorban az olyan hatalmas piacokra koncentrálnak, mint az Egyesült Államok, Japán, Németország és Kína.

  • Az Opel-nél az autók felismerik a közúti táblákat

    Az Opel 2009-tõl olyan autókat dob majd piacra, amelyek képesek lesznek értelmezni a közlekedési táblákat, és figyelmeztetik a vezetõt az esetleges szabálytalanságra.

    Az Opel 2009-ben bemutatja az "Opel-Eye" nevû újítását, amely képes lesz a közlekedési táblák felismerésére és értelmezésére.

    Az új technológiát az Opel és a GM mérnökei a Hellával közösen fejlesztették ki.

  • Fele annyi autó kelt el, 2009 elsõ hónapjában, mint egy évvel korábban

    Fele annyi autó kelt el, 2009 elsõ hónapjában, mint egy évvel korábban.

    2009 januárjában mindössze 5967 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon. Ezzel szemben 2008 elsõ hónapjában 12 465 autót adtak el - derül ki a JATO Dynamics, a világ vezetõ autóipari piaci adat- és információszállítójának havi jelentésébõl.

  • Kína lenyomja Amerikát a Bentley piacán

    Négy év múlva már Kína lehet a Bentley legnagyobb piaca, letaszítva ezzel a trónról az Egyesült Államokat.

    A jelenlegi piaci trendek szerint ugyanis a tengerentúlon drasztikusan csökken a kereslet a brit luxusautókra, miközben a világ legnagyobb országában folyamatosan nõ az érdeklõdés a Bentley-k iránt.

  • A Skoda Yeti gyártása megkezdõdött!

    Legördült az elsõ sorozatgyártásban készül Skoda Yeti a márka Kvasiny üzemében.

    Az autó összeszerelésének megkezdésével a márka ötödik új típusát is sikeresen útjára indította, ráadásul a Yetivel beléptek az egyre népszerûbb szabadidõ autók szegmensébe.

  • BMW X3: legördült az ötszázezredik

    Öt év gyártás után gördült le a futószalagról a szabadidõ-autó félmilliomodik példánya.

    A BMW eredetileg évi 50-60 ezer X3-as eladását látta reálisnak, ezért is adta ki a gyártás feladatát az osztrák Magna-Steyrnek. Hamar kiderült azonban, hogy a becslés pesszimistának bizonyult.


  • A Lotus Evora megkezdte karrierjét!

    A brit márka legújabb sportautója, az Evora igen szépen kezdi meg karrierjét, hiszen máris több száz rendelés érkezett a céghez, amely megkezdte az elõkészületeket a gyártási kapacitás teljes kihasználásához.

  • Kiállítás a Ford T-modellrõl és Galamb Józsefrõl Dunaszerdahelyen

    Szeged - A Ford T-modellt és egyik konstruktõre, Galamb József életútját bemutató kiállítás látható a Csallóközi Múzeumban, Dunaszerdahelyen; a tárlat anyaga a makói múzeumból származik - közölte Halmágyi Pál igazgató szerkesztõségünkkel.