rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Az Opel a céges vevõk körében erõsít Magyarországon

    Erõsítené az Opel a pozícióját a céges vevõk körében a magyarországi újautó-piacon, miután a magánvevõk körében 2011-ben a legnépszerûbb márka volt - mondta Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezetõje újságíróknak.

  • A Nissan Renault turbómotorokra vált

    Az emissziós szabályok szigorodásával napjainkban ismét egyre kedveltebbek a turbómotorok. A japánok azonban eddig nem csipkedték magukat annyira e téren, mint mondjuk a Volkswagen vagy a Renault, ennek azonban hamarosan vége.

    A Nissan motorfejlesztésért felelõs vezetõje, Tetsuya Takahashi ugyanis egy brit autós magazinnak elárulta, az igazgatótanács zöld utat adott az új turbómotoroknak, amelyek a közeljövõ Nissanjaiban kapnak majd helyet.

  • Rakétahajtómûvel száguldó autó és motor rekordja Kunmadarason

    Budapest - A világon elõször állt rajthoz a Holdraszállásnál használt hajtómûvel mûködõ rakétaautó és rakétamotor vasárnap Kunmadarason. A rakétamotor - és "nyergében" a francia Eric Teboul - új világrekordot ért el, 402,33 méteren 5,5271 másodperces gyorsulással.

  • Szigorodik az amerikai ütközésbiztonság!

    Az autók biztonságát vizsgáló amerikai szervezet a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) néhány héttel ezelõtt árfogó tesztet készített a jelenleg forgalomban lévõ SUV-król.

    A városi terepjárókat ezúttal nem ütköztették, hanem felborították, és mérték a tetõ deformációjának mértékét. Az eredmény sokkoló volt, a vizsgált 12 típus közül mindössze négyet találtak megfelelõnek a szakemberek (Volkswagen Tiguan, Subaru Forester, Honda Element, Jeep Patriot).

  • 4 liternél kevesebbet fogyaszt a SEAT - részletes információk

    A Volkswagen-csoport többi márkájához hasonlóan a SEAT is megkapja a vállalat új fejlesztésû motorjait. 2010-ben 1,2-es benzines és dízelmotorokkal bõvül a kínálat. A dízel Ibiza ezzel négy liternél is kevesebbet fogyaszt.

  • Akár 9%-os fogyasztás csökkenés a Mazdától

    A Mazda Motor Corporation hosszútávú Fenntartható Zoom-Zoom stratégiájának részeként bejelentette, hogy 2015-re átlagosan 30%-kal csökkenti autóinak üzemanyag-felhasználását. Ennek a stratégiai döntésnek a részeként a Mazda most három új technológiai fejlesztést mutatott be Japánban.

    Akár 9%-os fogyasztás csökkenés: Intelligens Alapjárati Motorleállító rendszer (SISS)

  • Lázadás tanulóvezetõk ellen

    Fellázadt a tanulóvezetõk ellen egy kis városrész Londonban, mert rengeteg kárt okoznak nekik a "nebulók".

  • Nem enged karambolozni a Toyota

    Az új technológia átveszi az irányítást, ha problémát érzékel.

  • Nyugdíjas korban a Jaguar XK

    Az angolok nem akármilyen körülmények között fogják megünnepelni büszkeségük hatvanadik évfordulóját. A hétvégén kerül megrendezésre a Goodwood Festival of Speed , ahol a nap egyik fõ attrakcióját épp a patinás brit márka szolgáltatja.

    A cég az elmúlt hatvan év szinte összes híres XK modelljével fel fog vonulni a hagyományos goodwoodi hegyiversenyen.

  • Félnek az emberek új autót venni

    Közel 15 százalékkal kevesebben vásároltak autót idén, mint tavaly októberben. A bizonytalan gazdasági helyzetben eddig az Opel vesztette el a legtöbb vevõt, az izlandi autóeladások pedig egy év alatt több mint 85 százalékkal csökkentek.

    Immáron hatodik hónapja tart az európai autóeladások mélyrepülése, az októberi adatok azonban minden eddigi negatív rekordot felülmúltak - tudta meg az A5.hu a JATO Dynamics-tõl. A világ vezetõ autóipari adatszolgáltatójának közlése szerint októberben 14,7 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint a tavalyi év azonos hónapjában.

  • Az m1 közvetíti a Moto GP futamait

    Idén a Magyar Televízió 1-es csatornája közvetíti élõben a gyorsaságimotoros-világbajnokság mindhárom kategóriájának futamait.

  • Nyizsníj Novgorodban épít új gyárat a GAZ

    Oroszország második legnagyobb autógyártója új összeszerelõ üzemet épít központi telephelyén, Nyizsníj Novgorodban.

    A GAZ vészelte át a legkönnyebben az orosz gazdaság rendszerváltást követõ válságait az egykori szovjet autógyártók közül.

    A cég sikere elsõsorban könnyû haszonjármûveinek köszönhetõ, amelyek elérhetõ áruknak és masszív felépítésüknek köszönhetõen szinte vetélytárs nélkül uralják.

  • A Toyota egy új, kedvezõ árú hibrid fejlesztésén dolgozik

    A Detroiti Autószalonon egyszerre mutatkozott be a Honda Insight és a Toyota Prius, ám a Honda jóval alacsonyabb alapáron kínálja az Insight-ot, mint a konkurens márka saját hibridjét.

    Meg kell azonban jegyezni, hogy a Prius fejlettebb és erõsebb hajtásláncot kapott, ám a vásárlók elsõsorban az autó árát tartják fontosnak, így a Honda könnyen letaszíthatja trónjáról a harmadik generációs Priust.

  • Bemutatták a 'kecskeméti Mercedes' elsõ tanulmánymodelljét

    Detroit - Bemutatta a detroiti autószalonon a Mercedes a környezetbarát BlueZERO tanulmányautó-sorozatot, amely a Magyarországon gyártani tervezett Mercedes-modellek alapja lehet.

    A vasárnap megnyílt kiállításon a tanulmányautó három típusát mutatták be. Közös vonásuk, hogy elektromos motorral mûködnek. A BlueZERO E-Cell villamos motorját lítium-ion akkumulátorok táplálják, egy feltöltéssel 200 kilométert képes megtenni.

  • Átszervezik a Toyota-t!

    A japán gyártó a márciusban véget ért tavalyi pénzügyi évben 500 milliárd jenes veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, a Nikkei gazdasági napilap szerint azonban idén még nagyobb hiánnyal számol a márka vezetõsége.

    Az újság szerint a Toyota eladásai 2009-ben sem nõnek majd, a tartósan erõs japán jen pedig szintén óriási veszteségeket okoz. A cégvezetõk ezért a közeljövõben átszervezik a Japánban található gyáregységeket, ennek során pedig jelentõs leépítések várhatók.