2024.03.29. - Auguszta

Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát - 350 km/órás végsebesség!!!

Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát - 350 km/órás végsebesség!!!
A Nokia Siemens Networs kommunikációs rendszerének kiépítésével Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát Bejiing és Tianjin között, melyen akár a 350 km/órás végsebesség is elérhetõvé vált.

A kínai Beijing-Tianjin vonalon kiépítettt GSM-R kommunikációs rendszer nagy sebességet, biztonságos utazást és sûrûbb vasúti forgalmat biztosít a két város között. A Nokia Siemens Networks vasúti kommunikációs technológiája, a GSM-R egy forgalomirányítási és ellenõrzési információkat továbbító integrált rendszer.
A rendszer alkalmas a hagyományos kommunikációs eszközök helyettesítésére. Az Olimpiai játékok kezdete elõtt átadott modern vasúti vonalon a Beijing és Tianjin közötti utazási idõ 30 percre csökkent – azonnali megoldást nyújtva ezzel a megnövekedett forgalom igényeire. A körültekintõ tervezésnek köszönhetõen a rendszert két év alatt sikerült kiépíteni - olyan nehezítõ idõjárási tényezõk ellenére is, mint a szél, az erózió, a jégesõ, az ónos esõ, vagy a havazás.

A kulcsfontosságú együttmûködésben a kommunikációs alrendszerek tervezésén túl a Nokia Siemens Networks feladata volt az eszközök beszerzése, a rendszer integrációja, telepítése, hangolása, tesztelése és átadása is.


A tervezés és a kivitelezés során a kínai csapat az európai kollégák szaktudása mellett annak a helyszíni teszt-értékelésnek a tapasztalatait is hasznosítani tudta, melyben a rendszer alkalmasságát vizsgálták – az elõírásokra és az elõre nem látható eshetõségekre vonatkozóan egyaránt. A Közlekedési Minisztérium a rendszer gyorsabb kiépítése érdekében azzal is megbízta a Nokia Siemens Networks-öt, hogy dolgozzon ki egy egységes berendezés-illesztési módszert és felületet, valamint egy, a tervezôi szabványokat és a kiépítés menetét is rögzítõ dokumentumot.


„Az egységes kommunikációs rendszer, a GSM-R technológia használata nem csak sokkal gyorsabbá, de sokkal biztonságosabbá is teszi a vasúti közlekedést azáltal, hogy a vasúti dolgozóknak egyetlen segélykérõ és operációs rendszert kell használniuk. A GSM-R kétség kívül a jövõ technológiája. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy részesei lehetünk ennek a kiemelkedõ teljesítménynek.” – mondta Zhang Zhiqiang, a Nokia Siemens Networks kínai vezetôje.


A Siemens kutatásai már az 1990-es évek elején elkezdõdtek a GSM-R szabvány kialakítására, így a Nokia Siemens Networks a GSM-R technológia egyik megalkotójának tekinthetõ. A világ elsõ három kísérleti GSM-R hálózata és az elsõ kereskedelmi hálózat kiépítése mind a Nokia Siemens Networks nevéhez fûzõdik. A vállalat napjainkig 15 ország 50.000 kilométernyi vasútvonalán telepített GSM-R hálózatokat, így vált elsõvé a GSM-R eladásokban mind a hálózatok számát, mind pedig a GSM-R mûködésû vasútvonalak hosszát tekintve.