2024.03.29. - Auguszta

Hamilton slickek nélkül is a leggyorsabb volt Jerezben

Hamilton slickek nélkül is a leggyorsabb volt Jerezben
Lewis Hamilton a tabella élén zárta elsõ téli tesztnapját Jerezben, pedig a McLaren nem az õ autóján próbálta ki a slick gumikat. A brit versenyzõ David Coulthardot és a két Ferrarit utasította maga mögé. Az elsõ téli tesztnapját teljesítõ Lewis Hamilton autózta a legjobb köridõt szerdán a jerezi gyakorláson. A Bridgestone ezúttal minden csapat rendelkezésére bocsátott hat-hat szettet a 2009-re szánt slick gumikból, jóllehet, több istálló nem használta ki a lehetõséget azok kipróbálására.
A McLaren igen, de az új abroncsokat nem Hamilton, hanem Pedro de la Rosa autójára szerelte fel, ráadásul a brit pilóta elõször vezetett F1-es gépet kipörgésgátló nélkül, amit kora reggel látványos megpördülés tanúsított. Ennek ellenére a világbajnoki ezüstérmes - ha csak 0.050 másodperccel is - megelõzte David Coulthardot, aki a Red Bull-Renault volánjánál a leggyorsabbnak bizonyult a slick gumikat használók táborából.

"Király érzés volt visszatérni a volán mögé, hosszúnak tûnt a Brazil Nagydíj óta eltelt idõ. Már hiányzott az autó!" - nyilatkozta este Hamilton. - "Elõször vezettem segédeszközök nélkül, és nagyon élveztem. Éreztem a különbséget, és természetesen módosítanom kellett a stílusomon, de a GP2-ben sincsenek segédeszközök, így nem voltam teljesen rutintalan."

A másodikként záró Coulthardot a két Ferrari követte a sorban: Felipe Massa 0.018 másodperccel múlta felül az újdonsült világbajnok Kimi Räikkönent. A csapat közleménye szerint a páros új alkatrészek tesztelésével foglalatoskodott - kiemelt figyelmet fordítva az elektronikára -, arról azonban nem adtak információt, kipróbálták-e a slick gumikat.

A Ferrarikat de la Rosa, valamint Nelsinho Piquet követte a sorban. A Renault brazil tesztpilótája egy megpördülés miatt késéssel kezdte el az érdemi munkát, de a délután folyamán a slick abroncsokat is feltették R27-esére.

A Renault tesztcsapatát irányító Christian Silk így foglalta össze tapasztalatait: "Mérnöki szempontból az új gumik mindig érdekes kihívást jelentenek. Eltérõ beállításokat és vezetési stílust követelnek a pilótától, ami mindig érdekes tapasztalatokat eredményez. A reggeli késés nélkül boldogabb lettem volna, de így is elégedett vagyok az elvégzett munkával."

Piquet mögött a Force Indiával tesztelõ Christian Klien érte el a 7. legjobb köridõt. Az osztrák pilóta a gárda szabad versenyzõüléséért küzd, akárcsak Giancarlo Fisichella, aki mintegy három tizeddel bizonyult lassabbnak tõle. Jó idõeredményükben minden bizonnyal a sima futófelületû abroncsok használata is közrejátszott.

A Force Indiák közé Sebastian Vettel ékelõdött a Toro Rossóval. A német délben autót cserélt csapattársával, Sébastien Bourdais-val, hogy mindketten elmondhassák véleményüket a 2008-as ECU-ról, ami csak az egyik kasztniban áll rendelkezésre. A páros fékrendszereket is tesztelt, de Vettel autója egyszer lerobbant.

A 10. helyre Robert Kubica zárkózott fel, míg a másik BMW-Saubert vezetõ Nick Heidfeld a mezõny leglassabb tagjának bizonyult. A német a 2009-re szánt, kisebb leszorító erõt adó aerodinamikai csomagról gyûjtött adatokat az FIA megbízásából, ráadásul egyszer meg is állt alatta az autó.

Kubica mögé Timo Glock iratkozott fel a tabellára, aki második toyotás tesztnapján is lenyûgözte a japán csapat mérnökeit visszajelzéseivel, miközben a kipörgésgátló nélküli üzemmódhoz igazította a beállításokat. Eközben Kamui Kobayashi tesztpilóta egy új hátsó résszel ellátott TF107-et vezetett 118 körön át.

A Williams és a Honda folytatta a fiatal tehetségek kiértékelését. Nico Hülkenberg a 16. pozícióban végzett az FW29 volánjánál, négy tizeddel lemaradva a mûszaki hibát elszenvedõ Nico Rosbergtõl, míg a Hondánál a GP2-ben szereplõ Andreas Zuber gyorsabb volt Rubens Barrichellónál.