rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • 150 darabos utolsó széria a Bentley-tõl

  • Szép csendesen eljárt a Bentley Arnage felett is az idõ, ugyanis már tíz éve mutatták be az angol luxusautót. A modellt példás módon egy 150 darabos, Final Series névre keresztelt limitált szériával búcsúztatja a gyár.

    Az idei évben több évfordulót is ünnepel a Bentley, hiszen tíz éve mutatták be a márka zászlóshajóját, az Arnage-t, és ötvenedik születésnapját ünnepli a gyár híres 6,75 literes erõforrása. Most azonban leköszön az Arnage, amelyet méltó módon egy 150 darabos limitált szériával búcsúztatnak.

    A limitált szériás autók külsõ megjelenésükben mindössze néhány Final Series logóval és új, 20 colos könnyûfém felnikkel különböznek az eddigi modellektõl. A gyáriak szerint a Final Series-ben sikerült ötvözniük az Arnage R kényelmét és az Arnage T dinamikáját, még vonzóbbá téve az angol luxuslimuzint.


    Az autó mozgatásáról a Bentley legendássá vált 50 éves, 6,75 literes, nyolchengeres motorja gondoskodik, amely két turbó segítségével 507 lóerõt és 1000 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a hatsebességes ZF automataváltón keresztül a szerencsés sofõr számára. A 2,5 tonnás autó egyébként 5,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre, és akár 288 km/h-val is száguldozhat.

    A Crewe-ban található gyárban természetesen nagy figyelmet fordítottak az autó minõségére, a Final Series utasterében még finomabb bõrt és fát használtak fel. A hátul utazók számára egyéni laposüveg- és pohártartókat is beépítettek, míg rossz idõ esetén külön esernyõgarnitúra áll rendelkezésére, természetesen Bentley logóval ellátva. Kizárólag az utolsó széria számára építettek be egy 1100 W teljesítményû hifit, de a mai trendeknek megfelelõen iPod-ot is csatlakoztathatunk az audiorendszerhez.

    A búcsúzó Bentley Arnage Párizsban mutatkozik be a nagyközönségnek, ám a gyár megerõsítette, hogy már gõzerõvel dolgoznak a márka leendõ csúcsmodelljén, ám részleteket még nem voltak hajlandók elárulni a leendõ autóról.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • BMW X5M Typhoon - egy ujabb X5 tuning

    BMW X5 M Typhoon a neve, és nem is túlzás forgószélrõl elnevezni ezt a szörnyeteget. A legsoványabb X5-ös is tiszteletet parancsoló, az M-változat sem nevezhetõ visszafogottnak, de amit a G-Power mûvelt vele, az már tökéletesen értelmetlen túlzásnak tûnik.

    Pedig nem paródia, a bajor tuningcég komolyan átdolgozta az X5 M-et, és feltehetõen meg is találja majd a vevõket az úthengerkerekekre állított mozdonyra: az ízlésesnek nemigen nevezhetõ szélesítések alatt 23 colos felnik terpesztenek, 315/25 méretû abroncsokkal.

  • Lamborghini Gallardo Superleggera

    A súlycsökkentés mellett néhány plusz lóerõ is akadt még a V10-esben , így elkészült az elérhetõ legjobb Gallardo változat.

    Teljes néven Gallardo LP 570-4 Superleggerának hívják a legújabb Lamborghinit, ami az összes lényeges változtatást el is árulja.

    A mérnökök találtak még 10 pluszlóerõt az 560-4-eshez képest, így az 5,2 literes V10-es teljesítménye 570 lóerõre nõtt.

  • A Toyota verhetetlen az új FT-HS-sel a hibrid autók piacán

    A hibrid meghajtású gépkocsikat tartják a jövõ városi gépjármûvének. Típusai közül a Toyota Prius a legismertebb. A Honda 2009-ben már sorozatban gyártandó új kiskocsija viszont a Priusénál jóval alacsonyabb árával csábítgatja a vevõket.

    A japán Toyota gyártja - Prius típusnévvel - a legnagyobb számban eladott hibrid-hajtású autót. Benzinmotorja nemcsak a kocsit, hanem annak akkumulátorát is tölti.

  • Bemutatkozik a Mini Cabrio John Cooper Works

    A hivatalos információk után a Mini gyári fotókat tett közzé a Genfi Autószalonon bemutatkozó Cabrio John Cooper Works változatáról.

    A Cabrio JCW motorterében a Cooperbõl és a Clubmanból már ismerõs, 1598 köbcentiméteres, négyhengeres feltöltött erõforrást találunk, amelynek 211 lóerõs teljesítménye a körülbelül 100 kilogrammos súlytöbblet ellenére is 7 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetbõl 100 km/h-ra az autót, végsebessége pedig 230 km/h.

  • 2010-ben a Volkswagené lett az év motorja

    A legjobb motornak ismét az 1,4 literes TSI-t választották, de a BMW kapta a legtöbb díjat az idén. Ahogy tavaly, az idén is a turbós-kompresszoros Volkswagen-motort találták a legjobbnak a zsûri tagjai. Az indoklás szerint a széles teljesítményskála, (122–200 lóerõ), a takarékos mûködés és a meggyõzõ teljesítmény mellett a négyhengeres ára volt az egyik döntõ tényezõ, ami a TSI-t a többi motor fölé emeli. Az abszolút díj mellett az idén is megválasztották az egyes kategóriák gyõzteseit. A legjobb új motornak a Fiat 1,4 literes Multiair turbómotorját találták.

  • Leleplezték a Porsche Panamát!

    A Porsche vasárnap a Sanghaji Autószalonon végre leleplezte a Panamerát.

    A németek évek óta várt négyajtós kupéjukból évente 20 000 darabot szeretnének eladni, ami a gazdasági válság közepén ez nem lesz egyszerû feladat.

    A Porsche már bõ négy éve tartja izgalomban az autós társadalmat a Panamerával, amelyet még az évtizedes gazdasági fellendülés csúcsán, 2004-ben kezdtek tervezni.

  • Land Rover Defender - luxus kivitelben

    A Land Rover Defender a spártai kivitelû terepjárók közé tartozik, igénytelen, nyúzható belsõvel és robosztus hajtáslánccal.

    Aki luxusra vágyik, a Range Rovert választja. Persze mindig akadnak olyanok, akik a nagy testvér fényûzésére áhítoznak. Nekik segít a bolgár Vilner tuningcég. A Vilner elsõsorban utasterek átszabására szakosodott és a Smart fortwo-tól kezdve a Toyota iQ-n és Jeep Grand Cherokee SRT8-n át az Infiniti FX37-ig számtalan autón dolgoztak már.

  • Toyota iQ Disco - profi DJ felszereléssel

    Az iQ Disco nevû tanulmányt a Toyota németországi részlege készítette, tisztán a figyelemfelkeltés kedvéért.

    A gömbölyû kiskocsihoz egész jól illik az apró tükörlapkákból összerakott burkolat – valóban olyan hatást kelt, különösen a krómozott felnikkel és tükörházakkal, mint egy túlméretezett diszkógömb.

    Ezenkívül csak a felfelé nyíló ajtókban és a gigantikus teljesítményû hangrendszerben tér el az autó a sorozatgyártmánytól.

  • Átalakított MTM S3 8P

    Az Audi S3-as kétliteres TFSI motorját vette alapul legújabb átalakításához az MTM. Néhány ügyes motortuning trükkel 380 lóerõre emelték az eredetileg 265 lóerõs csúcsteljesítményt, a motor nyomatékát pedig egészen 460 Nm-ig növelték.

    Az erõsebb motorral az S3 8P öt másodpercnél rövidebb idõ alatt gyorsul álló helyzetbõl 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 290 km/h-t.

  • Chery Fulwin 2010

    A Lada Kalina prototípusára néztünk így 2000 körül: fura volt, de végsõ soron elfogadható külsejû. A Chery Fulwin viszont nem késik több mint öt évet: készen van!

    Nem semmi verda

    A Fulwin a Chery A13 sorozatának újabb tagja. A szedánt már bemutatták korábban, az új változat viszont ötajtós. Külsõre már az aktuális divathoz igazodik, igaz, mi sem különösebben szépnek, sem különösebben érdekesnek nem találtuk.

  • Citroen C4 - megérkezett a 2010-es modell!

    A Citroen által közzétett képek alapján a következõ generációs kompakt modell a C3 által megkezdett irányvonalat követi, de a Genfi Autószalonon bemutatott DS High Rider koncepcióból is merítettek ötletet a tervezõk. Az új C4 4330 mm hosszú (+55 mm), 1790 mm széles (+17 mm) és 1490 mm magas (+32 mm), csomagtere immár 408 literes, amely 82 literes gyarapodást jelent az elõzõ generációhoz képest. A hátsó lámpák nyomokban ugyan hasonlítanak a kistestvérére, azonban jóval komolyabb benyomást keltenek. A képek alapján az utastérben is elõrelépés történt.

  • Komoly változtatások az új Lexus RX-en

    Már tíz éve, hogy bemutatták a japán luxusmárka elsõ terepjáróját, most pedig már a harmadik generációról rántották le a leplet Los Angelesben. Az új Lexus RX kívül-belül komoly változásokon ment keresztül.

    A Lexus 1998-ban mutatta be az RX modellcsaládot, amely igen szép sikereket hozott a Toyota égisze alá tartozó márkának. A japánok öt év után cserélik le a második generációt, és az új RX elõdjéhez hasonlóan hibridváltozatban is elérhetõ lesz.

  • Rejtett agresszivitás: SEAT Leon Cupra

    A spanyol méregzsák 7 211 000 forintos ára csak elsõ hallásra sok, ár-érték aránya az egyik legjobb a kategóriában. A "hot hatch", tehát a kompakt méregzsák szegmens egyik legtehetségesebb képviselõjével van dolgunk, melynek ár-érték aránya is kiemelkedõen jó. Az új Leon Cuprában megvan mindaz, amiért elõdjét szerettük, de egymillióval olcsóbb nála. Kiélezett utcai sportautó, s meglepõ módon munkába járásra is alkalmas. Bár a SEAT hangsúlyozta, hogy az új Leon Cupra tulajdonképpen a túraautó bajnokságban versenyzõ Leon utcai kivitele, külseje igen visszafogott lett. Nincsenek látványos karosszériaszélesítések, mélyre húzott kötények, vagy kiálló hátsó szárny.

  • A spanyolok sportos birkája a Seat Leon Linea R!

    A Seat Leon eddig sem volt híján sportos kiviteleknek, ám a spanyol márka szerint úgy tûnik szegényes volt a megvadított kompakt Seatok kínálata.

    Piacra dobták ugyanis a Linea R-t, mely erõs motorkkal és az eddigieknél látványosabb külsõvel kíván hódítani.

    A Seat nemcsak szinte teljesen egyforma modellekkel lepi meg rendszeresen az autósvilágot, hanem számtalan, szinte már követhetetlen sportos külön kiadással, és kivitellel is.

  • A Hyundai Sonata dízelfronton erõs modell!

    A kémfotók után végre hivatalos képeken is láthatjuk a Hyundai új nagyautóját, amely Európába i40 néven érkezik. Az autó technikai adatait szeptember 10-én árulják el a gyártó illetékesei, ám azt már most lehet tudni, hogy dízelfrontos erõs lesz a modell.

    Bár az új Sonatát már korábban is láthattuk kémfotókon, a mostani képek nem félsötétben készültek mobiltelefonnal, így több részlet derül ki az autóról. A fotók egyébként egy koreai fórumon bukkantak fel alig néhány órával azelõtt, hogy a gyártó hivatalosan is nyilvánosságra hozta volna a számítógépes grafikákat.