rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • 150 darabos utolsó széria a Bentley-tõl

  • Szép csendesen eljárt a Bentley Arnage felett is az idõ, ugyanis már tíz éve mutatták be az angol luxusautót. A modellt példás módon egy 150 darabos, Final Series névre keresztelt limitált szériával búcsúztatja a gyár.

    Az idei évben több évfordulót is ünnepel a Bentley, hiszen tíz éve mutatták be a márka zászlóshajóját, az Arnage-t, és ötvenedik születésnapját ünnepli a gyár híres 6,75 literes erõforrása. Most azonban leköszön az Arnage, amelyet méltó módon egy 150 darabos limitált szériával búcsúztatnak.

    A limitált szériás autók külsõ megjelenésükben mindössze néhány Final Series logóval és új, 20 colos könnyûfém felnikkel különböznek az eddigi modellektõl. A gyáriak szerint a Final Series-ben sikerült ötvözniük az Arnage R kényelmét és az Arnage T dinamikáját, még vonzóbbá téve az angol luxuslimuzint.


    Az autó mozgatásáról a Bentley legendássá vált 50 éves, 6,75 literes, nyolchengeres motorja gondoskodik, amely két turbó segítségével 507 lóerõt és 1000 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a hatsebességes ZF automataváltón keresztül a szerencsés sofõr számára. A 2,5 tonnás autó egyébként 5,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre, és akár 288 km/h-val is száguldozhat.

    A Crewe-ban található gyárban természetesen nagy figyelmet fordítottak az autó minõségére, a Final Series utasterében még finomabb bõrt és fát használtak fel. A hátul utazók számára egyéni laposüveg- és pohártartókat is beépítettek, míg rossz idõ esetén külön esernyõgarnitúra áll rendelkezésére, természetesen Bentley logóval ellátva. Kizárólag az utolsó széria számára építettek be egy 1100 W teljesítményû hifit, de a mai trendeknek megfelelõen iPod-ot is csatlakoztathatunk az audiorendszerhez.

    A búcsúzó Bentley Arnage Párizsban mutatkozik be a nagyközönségnek, ám a gyár megerõsítette, hogy már gõzerõvel dolgoznak a márka leendõ csúcsmodelljén, ám részleteket még nem voltak hajlandók elárulni a leendõ autóról.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Halál a Dakaron!

    A 49 éves francia motorosnak a Santa Rosa és Puerto Madryn közötti szakaszon veszett nyoma

    Meghalt a dél-amerikai Dakar ralin egy francia motoros, Pascal Terry - jelentették be a szervezõk szerdán.

    A motoros volt az idei viadal elsõ áldozata. A 49 éves sportember holttestét a negyedik szakasz utáni éjszaka találták meg a szervezõk.

  • Toyota GT 86 - 205 Nm-es maximális nyomatékkal

    Toyota GT 86 - 205 Nm-es maximális nyomatékkalBár a Toyota történelmében számos legendás sportkocsit találunk, jó ideje nem kínál ilyet a japán autógyár. A hivatalosan 2011 december elején a Tokiói Autószalonon bemutatkozó sportkocsi a nevét és alapvető összeállítását szellemi elődjétől, a Corolla AE86-tól örökölte. A GT 86 ugyanis egy kompakt négyszemélyes sportkupé, amely orrmotoros, illetve hátsókerék-hajtású. 4,240 mm hosszú, 1,285 mm magas és 2,570 mm széles. Motorja Subaru eredetű 2,0 literes boxer, amelyhez azonban a Toyota befecskendező rendszerét illesztették.

  • Utcai roadster a Secma F16

    Olcsó és egyszerû, mégis felejthetetlen vezetési élményt ígér az aprócska francia roadster.

    A Secma F16-os már-már primitív jószág: az acél csõvázra csak annyi mûanyag elemet szereltek, amennyi ahhoz kell, hogy a menetszél ne fújja ki a sofõrt és utasát a bõr kagylóülésekbõl. Szélvédõje van, teteje viszont nincsen, ahogy ajtaja sem, a kerekek már a karosszérián kívül helyezkednek el saját sárvédõik alatt, a formaterv - már ha lehet itt ilyenrõl beszélni egyáltalán - a régi, VW Bogár-alapú buggykat idézi.

  • Toyota TES Concept T-Sport - 900 kilós önsúllyal

    A TES Concept T-Sport – ahogy a neve is mutatja – nem több egyedi tanulmánynál, méghozzá olyan tanulmány, amelyet a Toyota fejlesztõmérnökei a saját szájuk íze szerint terveztek egy belsõ pályázatra. Szerintük ilyen autót kellene gyártani a japán óriásnak, és ezzel nehéz nem egyetérteni. A 3,81 méteres sportkocsit csupán egy 1,3 literes négyhengeres motor hajtja, de a kis benzines 110 lóerõs, a karosszéria pedig csupán 900 kilós, így mégsem tûnik vérszegénynek. A formaterv inkább érdekes, mint vonzó, de a cápa-orr és a masszív szélesítések biztosan megtalálnák a maguk rajongóit.

  • Skoda Rapid - 500 literes csomagtartóval

    Skoda Rapid -  500 literes csomagtartóvalAz indiai piac központi szerepet tölt be, mivel Kína és Oroszország mellett kétségkívül a legnagyobb lehetőségeket rejtő piac. A 2011-es Rapid pedig e régiók számára a megfelelő autó a megfelelő időben, egyben nagy lépés az elkövetkező évekre tervbe vett növekedésünk útján. Szakértői becslések szerint India az évtized végére a világ öt legnagyobb gépjármű-piaca közé léphet elő. A Punéban készülő Rapid hossza 4,39, szélessége 1,70, míg magassága 1,47 méter, így a Fabia és az Octavia sorozatok közé pozicionálható.

  • Dacia Duster

    Az új román kisterepjáró kompakt - 4,31 méter hosszú, 1,82 méter széles -, Megane méretû, és nemcsak terepen, hanem városban is otthon érzi magát.

    Hihetetlen, de igaz!

    Alacsony károsanyag-kibocsátásának hála nem is terheli nagyon a városok levegõjét. Arról, hogy terepen se valljon szégyent, nagy hasmagasság - 210 milliméter -, elöl- hátul jó terepszögek gondoskodnak.

  • A BMW X5 Security Plus az elsõ B6-os besorolású páncélozott autó

    A vadonatúj X5-ös Security Plus modellel a BMW az elsõ nagy autógyártó, mely készít B6-os besorolású páncélozott autót.

    A B6-os besorolás azt jelenti, hogy az egyszerûbb kézifegyvereken keresztül egészen a terroristák kedvenc eszköze, az AK-47-es ellen is képes megvédeni a bent ülõket. Az autóban a komoly páncélozás mellett különbözõ elektromos védelmi rendszereket is elhelyeztek a mérnökök, így gombnyomásra hívhatunk segítséget, vagy bekapcsolhatjuk a villogókat és a szirénákat is.

  • Hyundai i40W - új modell a Mondeo helyett?

    A koreai felzárkózási hullám lassan eléri a középkategóriát is – a Sonata utódja könnyen felkavarhatja az állóvizet maga körül.

    Ahogy az i10, az i20 és az i30 révén a kisebb kategóriákban már versenyképesnek tûnik a Hyundai Európában. E típusoknál bevált az európai formatervezés – persze az ugrásszerû minõségjavulással és a hihetetlen ütemû mûszaki fejlõdéssel együtt – így a középkategóriában is erõsítenek a koreaiak, az i40 sorozattal. Elsõként érdekes módon a W jelû kombi vázlatait mutatták meg, és ezek alapján kifejezetten karakteres külsejû, és divatos modell van születõben.

  • Citroën C4 Pallas: megérkezett

    Február 4-én kezdte meg a Citroën a C4 Pallas forgalmazását Magyarországon, és ez egyben a modell európai premierje is. A fontos bevezetés sikerét olyan reklámfilmmel kívánja biztosítani a Citroën, amellyel a magyar vásárló szívesen azonosul, ezért hosszú évek óta elõször hazai sztárok – Benedek Tibor és Epres Panni – a C4 Pallas tévészpot fõszereplõi. A Citroën C4 család presztízsmodelljének bevezetõ kampánya három alappillérre épül.

  • Edo Competition legújabb csodája a 4,3 literes Ferrari California!

    A német Edo Competition tuningcég legutoljára a Ferrari Californiát vette kezelésbe, az eredmény pedig magáért beszél.

    Az autóhoz megannyi kiegészítõ mellett motortuningot is kínál a cég, amellyel az olasz modell eddig is tiszteletreméltó teljesítménye 500 lóerõre duzzad.

    Egy Ferrari California Spider gyári állapotban is óriási feltûnést kelt az utcákon, nem ha még egy tuningcég is kezelésbe veszi.

  • Audi A3 2011 - 1.4-es 140 lóerős motorral

    Audi A3 2011 - 1.4-es 140 lóerős motorralAz Audi bemutatta a 2011-es A3-ast, és egyúttal mindent el is árult a gépkocsiról. Legrövidebb a háromajtós és az abból kialakított kabrió, melynek 4,26 méteres hosszához 2,595 méteres tengelytáv tartozik majd. Az ötajtós Sportback és a négyajtós szedán 4,44 méter hosszú, 2,630 méteres tengelytávolsággal - az egyes modellek szélessége nem változik. Az Audi vezető dizájnere, Stefan Sielaff elmondta: az A3 modellpalettája hasonló lesz az A4-A5 pároséhoz - ahol az A5 adja az A4 sportos megfelelőjét.

  • BMW M3 CRT - 1580 kilós önsúllyal

    Különleges változat készült a BMW M3 szedánból. Az M3 CRT a szénszálas mûanyag technológiának köszönhetõen könnyebb társainál, miközben motorja erõsebb.

    Neve a Carbon Racing Technology rövidítésébõl ered, ami modell fõ technikai újítását hordozza.

    A BMW-nél jelenleg komoly erõkkel folyik a szénszálas mûanyagok technológiájának fejlesztése, hiszen az új elektromos típusok komplett karosszériáját ebbõl kívánják majd kialakítani.

  • Audi törésteszt az USA-ban

    A nagy hírû amerikai Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) mind az Audi A4, mind az A6 típusoknak a legmagasabb értékelést, vagyis a "Legbiztonságosabb választás" kitüntetést adta. Ezzel az Audi az egyetlen német autógyártó, amelynek két jármûve is megnyerte ezt a címet.

    Az IIHS rendszeresen végez törésteszteket az Egyesült Államok biztosítói megbízásából mindenfajta személyautón, hogy megállapítsák a biztonsági besorolásukat.

  • Vázlaton a jövõ Audija

    Az Audi a közelmúltban rengeteg modellt mutatott be, ám a németek a jövõre nézve is számos újdonságot tartogatnak rajongóiknak. A gyártó nemrégiben kiszivárogtatott pár vázlatot az A5 Sportbackról, az A7-rõl és az A8-ról.

    Az Audi szekere az utóbbi idõben nagyon jól szalad, szinte mindegyik modellje kasszasikernek bizonyult, az eladások pedig töretlenül emelkednek, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben igazán figyelemre méltó, így a németek joggal lehetnek büszkék magukra.

  • Légzsákos helikopter a NASA ötlete alapján

    Egy texasi helikoptergyártó vállalat új ötlettel állt elõ: a NASA marsjáróinál alkalmazott légzsákok mintájára olyan helikoptert tervezett, amelynek alján légzsákok fújódnak fel baleset esetén a becsapódás csillapítására.

    Mivel a NASA számos marsjárója sikeresen landolt a vörös bolygón a légzsákoknak is köszönhetõen a Bell Helicopter nevû texasi cég tervezõi elhatározták, hogy helikoptereknél is alkalmazhatóvá teszik a módszert.