rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • 150 darabos utolsó széria a Bentley-tõl

  • Szép csendesen eljárt a Bentley Arnage felett is az idõ, ugyanis már tíz éve mutatták be az angol luxusautót. A modellt példás módon egy 150 darabos, Final Series névre keresztelt limitált szériával búcsúztatja a gyár.

    Az idei évben több évfordulót is ünnepel a Bentley, hiszen tíz éve mutatták be a márka zászlóshajóját, az Arnage-t, és ötvenedik születésnapját ünnepli a gyár híres 6,75 literes erõforrása. Most azonban leköszön az Arnage, amelyet méltó módon egy 150 darabos limitált szériával búcsúztatnak.

    A limitált szériás autók külsõ megjelenésükben mindössze néhány Final Series logóval és új, 20 colos könnyûfém felnikkel különböznek az eddigi modellektõl. A gyáriak szerint a Final Series-ben sikerült ötvözniük az Arnage R kényelmét és az Arnage T dinamikáját, még vonzóbbá téve az angol luxuslimuzint.


    Az autó mozgatásáról a Bentley legendássá vált 50 éves, 6,75 literes, nyolchengeres motorja gondoskodik, amely két turbó segítségével 507 lóerõt és 1000 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a hatsebességes ZF automataváltón keresztül a szerencsés sofõr számára. A 2,5 tonnás autó egyébként 5,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre, és akár 288 km/h-val is száguldozhat.

    A Crewe-ban található gyárban természetesen nagy figyelmet fordítottak az autó minõségére, a Final Series utasterében még finomabb bõrt és fát használtak fel. A hátul utazók számára egyéni laposüveg- és pohártartókat is beépítettek, míg rossz idõ esetén külön esernyõgarnitúra áll rendelkezésére, természetesen Bentley logóval ellátva. Kizárólag az utolsó széria számára építettek be egy 1100 W teljesítményû hifit, de a mai trendeknek megfelelõen iPod-ot is csatlakoztathatunk az audiorendszerhez.

    A búcsúzó Bentley Arnage Párizsban mutatkozik be a nagyközönségnek, ám a gyár megerõsítette, hogy már gõzerõvel dolgoznak a márka leendõ csúcsmodelljén, ám részleteket még nem voltak hajlandók elárulni a leendõ autóról.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Phantom vonalati örökölte az új Rolls Royce200EX

    Eredetileg csak a Genfi Autószalonon mutatkozott volna be a Rolls-Royce legújabb tanulmányautója, amely a 200EX néven érkezik.

    Az eddig RR4 néven emlegetett autó a 7-es BMW alapjaira épül, azonban külsõ és belsõ formajegyei a Phantomot idézik.

    A Rolls-Royce tavaly rekordmennyiségû, 1212 darab Phantomot értékesített, amely jelenleg a márka egyetlen modellje. Nem kell azonban sokat várni az újabb brit modellre, ugyanis a Genfi Autószalonon mutatkozik be élõben a 200EX tanulmányautó.

  • A Toyota verhetetlen az új FT-HS-sel a hibrid autók piacán

    A hibrid meghajtású gépkocsikat tartják a jövõ városi gépjármûvének. Típusai közül a Toyota Prius a legismertebb. A Honda 2009-ben már sorozatban gyártandó új kiskocsija viszont a Priusénál jóval alacsonyabb árával csábítgatja a vevõket.

    A japán Toyota gyártja - Prius típusnévvel - a legnagyobb számban eladott hibrid-hajtású autót. Benzinmotorja nemcsak a kocsit, hanem annak akkumulátorát is tölti.

  • Százéves a T-Ford

    Bádog Böske és a magyar feltaláló "románca"

    A világ elsõ, szalagrendszeren gyártott gépjármûtípusa, a Ford gyár T-modellje éppen százesztendõs. A kilencedik Ford-típus megtervezésében éppúgy, mint a technológia kidolgozásában a Makóról elszármazott Galamb Józsefé a fõ érdem. A szinte népautóként forgalmazott T-Fordot a korabeli autósok Tin Lizzynek (Bádog Böskének) becézték.

  • Nissan GT-R 2011 - alázza a Ferrarit

    Hihetetlen mérési adattal riogatják a vetélytársakat a japán autógyár szakemberei: a japán szupersportkocsi úgy gyorsul, legalábbis 100 km/h-ig, mintha sok száz lóerõvel lenne erõsebb, mint valójában. A Nissan mindent bevet, hogy bizonyítsa, jobb sportkocsit hozott össze bármely vetélytársánál.

    Korábban a Nürburgringen igyekeztek megszerezni a leggyorsabb utcai sportkocsi címét – aminek a Porsche meglehetõsen hangosan próbált az útjába állni – most, a modellfrissítést követõen pedig a gyorsulási adattal igyekeznek elérni, hogy leessen az állunk.

  • Audi A1 1.4 TFSI - két feltöltõs

    Az 1.4 TFSI, az Audi A1-es legkeményebb változata, 185 lóerejét két feltöltõnek köszönheti.

    Jó kis verda.

    Az Audi A1 1.4 TFSI igazán kellemes játékszer lehet.

    Mivel a motort egy kompresszor és egy turbó is segíti, már 1500-as fordulaton indul a tûzijáték, így a sofõrnek semmilyen fordulatszám-tartományban nem kell tartani attól, hogy nem lesz elegendõ ereje a motornak.

  • Peugeot 508 RXH - terepes villanyautó

    A Peugeot is belépett a kombiból szabadidõ-autót faragók táborába, de a franciák autója a jobbak közül való, hiszen nemcsak 4x4-hajtása van, de hibrid is.

    Villanyautóként is használható.

    Az Audi allroad quattrót sokan másolták, hiszen a ©kodának, a Citroënnek és a Fordnak is volt spoilerekkel szabadidõ-autóvá varázsolt hagyományos modellje. 2011-ben a Peugeot is elkészítette sajátját, az alapot az 508 kombi változata adta.

  • Renault Koleos 2011 - 450 literes csomagtartóval

    A Koleos vadonatúj 2011-es frontot kapott, amitõl némi koreai beütése lett. Persze ettõl még nem néz ki rosszul.

    A Renault logó melletti légbeömlõk eltûntek, most egy nagy krómozott hûtõrács díszeleg a crossover orrán.

    A fényszórók vékonyabbak lettek, a visszapillantó tükrökbe pedig LED-es irányjelzõket integráltak. Oldalnézetbõl a kihangsúlyozott kerékjáratok és az új stílusú könnyûfém kerekek tûnnek fel. A Koleos fara maradt, amilyen volt. A színpaletta ellenben egy új „Cayenne" narancs színnel gazdagodott.

  • 4Control hátsókerék-kormányzással megvásárolható a Renault Laguna Coupé

    Már megvásárolható a Renault Laguna Coupé, amelynek minden kivitelét a 4Control elnevezésû hátsókerék-kormányzással kínálja a francia gyártó. A kétajtós kupé gazdag alapfelszereltséggel, és mindjárt négyféle motorral érhetõ el, amelyek közül a hasonló teljesítményû benzines és dízel egy árban van, míg a nagyobb motor jobb felszereltséget is jelent.

    A GT modellek 2 literes, négyhengeres turbómotorokat kapnak, a benzines 205 lóerõs, míg a dízel 180 lóerõre képes, ezeket 8 750 000 forintért lehet hazavinni.

  • A Cadillac bemutatta a luxushibridjét a Escalade Platinum Hybrid-et!

    A Cadillac hivatalosan is bemutatta legnagyobb hibrid modelljének speciálisan felszerelt változatát.

    Az Escalade Platinum Hybrid a gyártó szerint városban beéri 14,1 liter benzinnel, míg az utastérben luxuskörülmények között utazhatnak a szerencsések.

    Bár az amerikai autógyártók igen erõteljes lemaradásban vannak a japánokkal szemben hibrid technológiák terén, legalább már észbe kaptak, és gõzerõvel fejlesztik ilyen modelljeiket.

  • Opel Astra kombi 2010

    Az Opel bemutatta 2010-es Astra kombi változatát. Az atletikus és stílusos karosszéria rugalmasan alakítható, praktikus utasteret rejt, 500-1550 literes csomagtérrel.

    Az Astra Sports Tourer a kompakt kategória egyik legvonzóbb képviselõje lesz, elég csak végignézni a karosszérián. A kocsi fénypontjai az Opel-védjegynek számító oldalsó penge motívumok, valamint a szembetûnõ, egyedi kialakítású fényszórók és hátsó lámpák.

  • Utód nélkül ér véget a Honda S2000 gyártása

    A Honda hivatalosan is bejelentette, hogy idén utód nélkül ér véget az S2000 gyártása, amely a márka ötvenedik évfordulójára készült. A roadstert azonban méltó módon búcsúztatja a Honda, ugyanis a Genfi Autószalonon mutatkozik be az Ultimate Edition változat.

    A japán márkák közül a Hondát érinti leginkább az észak-amerikai autópiac visszaesése, amelyre hivatkozva a márka felhagyott forma-1-es programjával, ráadásul leállította az új NSX fejlesztését, és a már tízéves S2000 is utód nélkül távozik. A japánok azonban méltó módon egy limitált szériával búcsúztatják a roadstert.

  • A Citroen leleplezte prémium kisautóját, a DS3-at!

    A francia gyártó ígéretéhez híven leleplezte prémium kisautóját, a DS3-at. A négy méternél kisebb modell három benzines és három dízelmotorral lesz kapható, a teljesítmény 70-tõl 150 lóerõig terjed.

    A Citroen valamivel olcsóbban adja majd a DS3-at a Mininél.

    A Citroen februárban hozta nyilvánosságra terveit, amely szerint felélesztik a DS nevet, igaz, az eredetitõl kissé más jelentést adva neki (Different Spirit). Elérkezett az idõ az elsõ ilyen modell bemutatására, amely a DS3 lesz.

  • Új Nissan Crossover: Juke

    A Nissan Juke egy új kisméretû crossover-autó, amelyet a két éve tanulmányautóként bemutatott Qazana alapjaira építenek. Az új modell bemutatója a márciusban lesz, a Genfi Autószalonon, majd 2010 októberében kezdõdik meg az európai értékesítés.

    A Nissan Juke egy jó adag dinamizmust hoz be a kisautó-kategóriába, amelyre az európai autóvásárlóknak már régen nagy szüksége volt a hagyományos, kevéssé lelkesítõ kis ferdehátú modellek alternatívájaként –vélik a Nissan marketingesei.

  • A Toyota Prius hibrid 5 liter alatt fogyaszt

    Hosszú várakozás és után a Detroiti Autószalonon bemutatkozott a vadonatúj Toyota Prius. A világ elsõ hibridje külsõleg nem tartogatott meglepetéseket,ám a lemezek alatt bõven találunk változásokat, aminek köszönhetõen az autó fogyasztása tovább csökkent.

    A Toyota 1997-ben mutatta be a világ elsõ sorozatgyártású hibridjét, amely azóta töretlen népszerûségnek örvend, hiszen 2004 óta egyedül az Egyesült Államokban több mint 640 000 Priust értékesítettek.

  • Geiger Cars Európába hozta a saját Camaróját!

    A várható érdeklõdés ellenére a General Motors nem hozza forgalomba Európában a Chevrolet Camarót.

    A német Geiger Cars jóvoltából azonban az öreg kontinensen is elérhetõ lesz az amerikai modell, amelyen természetesen kisebb változtatásokat is eszközöltek.

    A General Motors már a Chevrolet Camaro bemutatásakor is megerõsítette, hogy a Ford Mustang ellenfelének szánt modell nem kerül forgalomba az európai piacon.