2024.03.19. - József, Bánk

Búcsúzik a McLaren Mercedes

Búcsúzik a McLaren Mercedes
Már nyílt titok, hogy a McLaren és a Mercedes együttmûködése végéhez közeledik, és az SLR-nek sem lesz utóda. A két cég ezért egy limitált szériával, a 722 S-sel búcsúztatja a szupersportautót 2009-ben.

Amikor az SLR-t 2003-ban bemutatták, még nem sok ellenfele akadt az utakon a gyönyörû, a klasszikus 300 SLR vonalait öröklõ autónak.
A típus azonban lassan kiöregszik, és már tudvalévõ, hogy nem lesz utóda. A 3500 darabosra tervezett szériából már nem sok maradt, így a McLarennél (vagy a Mercedesnél) úgy gondolták, ideje kihozni még egy limitált szériát az autóból. Rendhagyó módon azonban a korlátozott példányszámú sorozat nem a zárt tetõsbõl, hanem a Roadsterbõl készül.

A 722 S jelzésû autók erõsebbek is lesznek az alapváltozatnál; az 5,5 literes, kompresszoros V8-as áthangolásának köszönhetõen 626 helyett 650 lóerõt teljesít, és a nyomaték is nõtt, 780 Nm-rõl 820 Nm-re. A kocsi gyorsulása nem sokat javult, de nem is nagyon volt hová, a százas sprint 3,7 másodpercig tart, a 200-at pedig 10,4 másodpercig tart elérni. A végsebesség továbbra is 335 km/h maradt.

A motoron kívül az aerodinamikán is finomítottak a mérnökök, sõt az autót le is ültették, elöl-hátul 1 centiméterrel. A futómû még sportosabb lett, a felnik pedig új, 19 hüvelykes, kizárólag e sorozat számára tervezett darabok. A légellenállás is javult, amiben az ültetésen kívül egy karbon elemekbõl álló csomagnak is nagy szerepe volt.

A beltérben kétféle bõrrel borított ülések, több karbon, vörös biztonsági övek és a középkonzolon elhelyezett, vörös 722 S jelzések várják a leendõ tulajdonosokat. A 722 S szériából mindössze 150 darab készül, a darabokat pedig 2009 január elsejétõl lehet megrendelni. Az SLR összeszerelése egyébként várhatóan még 2009-ben megszûnik, úgyhogy aki szeretne egyet, annak sietnie kell.