A tíztonnás súlyú és harmincnyolc férõhelyes, két esztendõ alatt felújított jármûvet szerdán mutatták be a csongrádi megyeszékhelyen.
Az utazóközönség a következõ napokban nosztalgiajáratként találkozhat a kocsival - mondta el Dózsa Gábor, a Szegedi Közlekedési Társaság igazgatója.
A centenáriumra megjelent a szegedi villamosközlekedés történetét bemutató kötet is. A több mint kétszáz oldalas album olvasói nemcsak a vonalhálózat fejlõdését és az azon közlekedõ kocsik történetét ismerhetik meg, hanem képet kaphatnak a város átalakulásáról is.
A kötetbõl kiderül, az elsõ 4,3 kilométer hosszú, kétvágányú villamosvonal Szeged Nagyállomást és Szeged-Rókus Pályaudvart kötötte össze. Az utasokat kilenc motorkocsi és az igényekhez igazodó számú mellékkocsi szállította, a villamosok legnagyobb megengedett sebessége 20 kilométer volt óránként, de a jármûvek egyes belvárosi szakaszokon csupán 8 km/órával mentek.
A szegedi villamoshálózat az ötvenes években volt a leghosszabb, akkor hét vonalon csaknem negyven kilométeren szállították az utasokat. Ma 24 kilométeres hálózaton három vonalon és egy mellékvonalon jár a villamos Szegeden.
A közelmúltban elindult 29,4 milliárd forintos összköltségvetésû tömegközlekedés fejlesztési program eredményeként 2011-re 4,8 kilométernyi új villamospálya épül Szegeden, 18,3 kilométer vágányt pedig felújítanak.